2022-04-29, 06:51
  #2389
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av david-taxi
Även om Joel kan framstå som offer/nördig så har det ingen betydelse så länge han inte framstår som elak mot någon annan. Shevin är horungen, inte Joel. Folk som stör sig på autistiska personer, dom med lägre social kompetens eller fysisk styrka tillhör samma liga som Shevin. Grattis.
Som pappa till en autistisk son kan jag bara hålla med. Shevin är en levande negation av alla mänskliga kvaliteter.
2022-04-29, 08:42
  #2390
Medlem
plumba69s avatar
Jag tittar bara för att det irriterar mig. Först Isabelle och nu Shevin eller snarare hela lag nord. Varför måste de prata rätt usel engelska hela tiden?
2022-04-29, 08:51
  #2391
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av plumba69
Jag tittar bara för att det irriterar mig. Först Isabelle och nu Shevin eller snarare hela lag nord. Varför måste de prata rätt usel engelska hela tiden?

What are you talkin 'bout?
så farligt är det väl inte, det är väl egentligen bara var och varannan mening som de väljer att spetsa till genom att avsluta på engelska fast det finns lika bra uttryck på det svenska språket men det är klart, det får ju bättre genomslagskraft och blir mer av ett kraftuttryck om man kör det på engelska, if you know what I mean?

Nick Söderblom som var med för några år sedan och störde sig på Viktoria Heaps inblandade engelska hade gått bärsärk i detta lag
https://www.youtube.com/watch?v=1XpM_922fLw
2022-04-29, 09:51
  #2392
Medlem
Som någon sa, Shevin säger what a waste, inte egoist, hon verkar tycka det är coolt att blanda in engelska uttryck. Riktigt imponerande.

Sen förstår jag inte hur man kan tycka att 5-10 lösgodis och några tiotals gram kött per person är mer värt än extraröst och immunitetsförgörare. Hoppas dessa "vapen" används för att ta bort Shevin så kan hon åka hem och äta hur mycket godis och kött hon vill, någon överlevare är hon inte.

Citat:
Ursprungligen postat av sgnam
What are you talkin 'bout?
så farligt är det väl inte, det är väl egentligen bara var och varannan mening som de väljer att spetsa till genom att avsluta på engelska fast det finns lika bra uttryck på det svenska språket men det är klart, det får ju bättre genomslagskraft och blir mer av ett kraftuttryck om man kör det på engelska, if you know what I mean?

Nick Söderblom som var med för några år sedan och störde sig på Viktoria Heaps inblandade engelska hade gått bärsärk i detta lag
https://www.youtube.com/watch?v=1XpM_922fLw

Kommer ihåg Victoria Heaps och Nick, det var en väldigt underhållande säsong. Mycket bättre än denna. Gillade Nick starkt, synd att han inte gick längre.
__________________
Senast redigerad av keriksson714 2022-04-29 kl. 10:04.
2022-04-29, 10:44
  #2393
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
Märks att han inte har samma karisma och brinner för det här programmet som Jeff Probst ellerJonathan LaPaglia.

Du behöver inte ens kolla utanför Sverige för att hitta bättre programledare. Gå tillbaka några år och kolla på Paolo Roberto. Där och då tyckte jag att han försökte spela överdrivet tuff och macho, men i efterhand känns det som att han iallafall brydde sig och försökte utmana/pressa deltagarna. Anders "Det har varit en ära att ha dig med" är verkligen bara en slätstruken lekledare som frågar hur saker känns och hur viktigt det är att vinna (som vi redan vet från de en miljon synkarna - "sjukt viktigt", "kötta", "så taggad", "finns inte att förlora", "viktigast hittills").
Jag hoppas att jag inte kommer sakna honom. Om nästa programledare är ännu sämre är det en bedrift.
2022-04-29, 11:09
  #2394
Medlem
Ja, minns ett år med Paolo Roberto, deltagarna skulle springa i nån svår terräng sen bestiga ett berg och den som sist åkte ut direkt. Han skrek bara Köööööööörrrrrrrr!

Gillade honom som programledare men har man köpt sex så får man aldrig en chans till i detta land, större chans om du är mördare eller skattefifflare.
2022-04-29, 11:53
  #2395
Medlem
Håller med om att Anders känns slätstruken i Robinson. Med tanke på hans väldigt närvarande och nästintill provocerande ifrågasättande i kombination med stor medkänsla och koll på mänskliga beteenden i Arga Snickaren kändes han som ett riktigt bra val i just Robinson för att elda på deltagarna under ö-råden men i Robinson har han fått mycket mer av en mys-farbror aura runt sig. Lite som Ernst Kirschteiger.

förstår att de ville ha honom lite mer lik hur Harald Treutiger en gång var men det har misslyckats ganska rejält och tyvärr bli nog detta det eftermäle vi får minnas av Anders i TV på ganska lång tid innan TV3 tar sig an honom i något program om droger och aggressioner.

Jag tror den nya programledaren från elitstyrkans hemligheter "Pam" kan bli rätt bra då hon kan vara både rak och hård men även visa upp en väldigt sympatisk och omhändertagande sida. Lite som Anders var i Arga snickaren. får se om Mastiff lyckas sabba detta med.
2022-04-29, 12:48
  #2396
Medlem
Bajjamannen87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sgnam
What are you talkin 'bout?
så farligt är det väl inte, det är väl egentligen bara var och varannan mening som de väljer att spetsa till genom att avsluta på engelska fast det finns lika bra uttryck på det svenska språket men det är klart, det får ju bättre genomslagskraft och blir mer av ett kraftuttryck om man kör det på engelska, if you know what I mean?

Nick Söderblom som var med för några år sedan och störde sig på Viktoria Heaps inblandade engelska hade gått bärsärk i detta lag
https://www.youtube.com/watch?v=1XpM_922fLw

Även Anders Öfvegård har börjat tröttna på engelskan. I senaste avsnittet sa han till någon av deltagarna: "eller *******, som det heter på svenska". Minns inte exakt vad som sades eller till vem, men det var tydligt att Anders också äcklas av all engelska.
2022-04-29, 13:43
  #2397
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bajjamannen87
Även Anders Öfvegård har börjat tröttna på engelskan. I senaste avsnittet sa han till någon av deltagarna: "eller *******, som det heter på svenska". Minns inte exakt vad som sades eller till vem, men det var tydligt att Anders också äcklas av all engelska.

Desirée som snackar om deras godis som "PWO, eller Pre-Work Out" Och Anders säger något med "Aa eller lite energi som det heter på svenska".
2022-04-29, 16:07
  #2398
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bajjamannen87
Även Anders Öfvegård har börjat tröttna på engelskan. I senaste avsnittet sa han till någon av deltagarna: "eller *******, som det heter på svenska". Minns inte exakt vad som sades eller till vem, men det var tydligt att Anders också äcklas av all engelska.
Har läst på instagram att äldre personer klagar att de inte förstår orden, så produktionen har väl varit medvetna om att de har en äldre publik. De allra äldsta har ju inte haft engelska som språk i skolan ens en gång.
2022-04-29, 17:47
  #2399
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chaga
Har läst på instagram att äldre personer klagar att de inte förstår orden, så produktionen har väl varit medvetna om att de har en äldre publik. De allra äldsta har ju inte haft engelska som språk i skolan ens en gång.


Programmet spelades in i somras.
2022-04-29, 18:05
  #2400
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bohonos
Programmet spelades in i somras.
Ja men menar att de redan vet att äldre människor tittar och att några äldre sedan ses bland kommentarerna.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in