2022-04-29, 19:13
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av 14329
Us dollar index har en Trippel topp nu på 103.

Det borde åtminstone ge Minst en kortare uppgång i Börsen och krypto.

Ja, idag står den och stångar mot lägsta den här månaden.
Citera
2022-05-01, 15:02
Avslutad
Brukar alltid vara positiv men nu misstänker jag att det blir dipp fram till i höst, då vi ev kan få en ny ATH. Köpläge i juli för den som har pengar.
Citera
2022-05-01, 18:35
Medlem
hazenectars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SithMaster
Brukar alltid vara positiv men nu misstänker jag att det blir dipp fram till i höst, då vi ev kan få en ny ATH. Köpläge i juli för den som har pengar.

Motivera gärna Sithmaster.
Citera
2022-05-01, 19:30
Medlem
Papper1512s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SithMaster
Tror på samma. Noll momentum, noll hype. Goda nyheter påverkar inte kursen något. Skulle nog kalla det för en bear market nu.

Räntehöjningar och inflationsbesked gynnar inte bitcoin på kort sikt. Går börsen dåligt, och det gör den, drar sig folk från riskabla investeringar såsom bitcoin.

När börsen ligger på nya ath så tror jag även bitcoin kommer göra det. När är omöjligt att säga men jag tror det kommer ta tid. Jag tror det blir ny ath först näst år.
Citera
2022-05-01, 20:10
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av hazenectar
Motivera gärna Sithmaster.

BTC går alltid ner under sommaren och som Papper skrev så har inte goda nyheter hjälpt särskilt mycket tidigare detta år, och kommer definitivt inte att få upp kursen under sommarmånaderna (om det inte är något helt outstanding). Nu är det mest en fråga om hur lågt kursen kommer att gå innan det vänder uppåt igen i slutet av Augusti / början av September.
Citera
2022-05-01, 20:14
Avslutad
Jag funderar på att slänga in 30.000:- och köpa mina första BTC andelar… Oavsett långvarig dipp så kommer det ju garanterat vara en vinst om man ligger lågt 5 år. Tänker jag rätt? Finns väl inget rätt med högrisk valuta som BTC iof.
Citera
2022-05-01, 20:32
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stalpsih
Jag funderar på att slänga in 30.000:- och köpa mina första BTC andelar… Oavsett långvarig dipp så kommer det ju garanterat vara en vinst om man ligger lågt 5 år. Tänker jag rätt? Finns väl inget rätt med högrisk valuta som BTC iof.
Avundsjuk på er som "upptäcker" (missförstå mig rätt) Bitcoin lagom tills den tippat 45%. Dom flesta nya investerarna tenderar att slå till runt en topp.

Kan du slänga in 30k nu, och kunna fortsätta DCA:a in typ 10k till om den skulle fortsätta ner, så tror jag att du om ett år eller två kommer kunna vara rätt nöjd med din entry.
Citera
2022-05-01, 20:35
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Leaston
Avundsjuk på er som "upptäcker" (missförstå mig rätt) Bitcoin lagom tills den tippat 45%. Dom flesta nya investerarna tenderar att slå till runt en topp.

Kan du slänga in 30k nu, och kunna fortsätta DCA:a in typ 10k till om den skulle fortsätta ner, så tror jag att du om ett år eller två kommer kunna vara rätt nöjd med din entry.

Lite så jag också känner. Loggade in och kikade kursen och såg att den tippat rejält och lär säkert fortsätta men kan lika gärna slänga in dom nu om man tänker långsiktigt. Inga snabba affärer här.

Köpte BTC för 200:- 2014 något sådant (minsta möjliga beloppet för att öppna en plånbok.) glömde bort dom totalt och upptäckte att dom var värda 9000:- 2017 och sålde.

Så tänkte börja investera lite seriösare i krypto nu. En kul hobby helt klart
Citera
2022-05-01, 20:41
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stalpsih
Lite så jag också känner. Loggade in och kikade kursen och såg att den tippat rejält och lär säkert fortsätta men kan lika gärna slänga in dom nu om man tänker långsiktigt. Inga snabba affärer här.

Köpte BTC för 200:- 2014 något sådant (minsta möjliga beloppet för att öppna en plånbok.) glömde bort dom totalt och upptäckte att dom var värda 9000:- 2017 och sålde.

Så tänkte börja investera lite seriösare i krypto nu. En kul hobby helt klart
Investera inte mer än att du kan se på en fortsatt dipp som läge att köpa på lite mer, snarare än att paniksälja, så bör du vara fine.

Det fundamentala är fortfarande sjukt bullish. Det som driver ner kursen är övriga marknaden som går ner, sjukt nog.
Citera
2022-05-01, 20:59
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Leaston
Investera inte mer än att du kan se på en fortsatt dipp som läge att köpa på lite mer, snarare än att paniksälja, så bör du vara fine.

Det fundamentala är fortfarande sjukt bullish. Det som driver ner kursen är övriga marknaden som går ner, sjukt nog.

Precis, det låter som en vettig approach. Slängde just in 30 och avvaktar och slänger in lite till beroende på hur den fortsätter att tippa tror jag. Jag har som regel att inte investera med pengar som jag int heat råd att förlora helt och hållet. Vissa spelar på trav andra köper krypto etc.

Är det btc som gäller 100% för dig eller lockar några andra kryptovalutor också? Ska studera krypto rätt intensivt nu av intresse och kan vara kul att veta om det är någon annan valuta som är het.
Citera
2022-05-01, 21:50
Medlem
DroidBishops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Papper1512
Tror på samma. Noll momentum, noll hype. Goda nyheter påverkar inte kursen något. Skulle nog kalla det för en bear market nu.
Och det är när folk börjar tänka så som priset sticker iväg upp. Jag skrev 37000 för ett tag sedan för potentiell reversal uppåt. Håller fast vid det. 36-37 är breaking point. Om övertygande säljvolym bryter igenom där så är nästa support ca 28-30. Tills dess är det support.

Btw nyheter har absolut noll och ingen påverkan på priset. Det borde folk ha lärt sig vid det här laget. Det tekniska är alltid kung och kommer så förbli. Försöker man trada nyheter & hype tillhör man de 95% som blir rekt. Eller visst, det kanske har viss påverkan på motsatt sätt än vad retail tror eftersom smart money ser en möjlighet att fylla sina stora positioner i motsatt riktning till vad dumb money gör.

"Bra" nyheter = möjligheter att fylla stora shorts när retail blir bullish, för att fylla stora shorts behöver du mycket köpare

"Dåliga" nyheter = möjligheter att fylla stora longs när retail blir bearish, för att fylla stora longs behöver du många säljare
Senast redigerad av DroidBishop 2022-05-01 kl. 22:05.
Citera
2022-05-01, 21:56
Medlem
DroidBishops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DroidBishop
Snart ny vecka o dags att planera lite då. Det var inte så mycket styrka som visades från 38600, avvisades ganska hårt från förra månadens Equlibrium. Troligt att det dippar mer. Weekly candle ser inte direkt lovande ut. Så vad finns under som support? Det första som drar min uppmärksamhet är 4 konsekutiva weekly closes/opens vid 37700. Som även är value area low för hela rangen mellan 35-48. Mycket starkt support imo. Samtidigt har vi spenderat väldigt mycket tid kring dessa priser så det finns risk att vi lämnar ganska kvickt.

Så jag kommer sätta alarm vid 38 och se om det blir någon reaktion från 37700. En snabb veke ner till förra månadens low 37150 skulle vara trevligt. Där någonstans ser jag första lagret av support. Skulle det inte hålla ser det ganska illa ut och all likviditet som ligger vilande under förra årets low är som en magnet.

https://www.tradingview.com/x/d1dSx78R/
Som väntat studsade den lite på 37700. Nu väntar 37000-37100, som potentiellt skulle kunna ge en fin ROI på en long. OM vi kommer ner dit
Senast redigerad av DroidBishop 2022-05-01 kl. 22:06.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in