2022-05-01, 17:44
Medlem
skoputss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adina
En del av männen nämner att de tidigare blivit lurade ,en del vill ha bildbevis för att se att det inte är en vuxen de chattar med dessutom sägs det i vissa filmer saker som att det chattats och skickats bilder till riktiga barn

Jag litar inte ett spår vad Dumpen säger, men är det fakta som kan verifieras är jag helt med dig.

Men, Patrik drar sig inte för att ljuga om det är till hans fördel.
Citat:
– Är man från Västra Frölunda så är man alltid oskyldig, det ligger i vårt DNA. Det är en överlevnadsprincip. Man erkänner bara det man är tvungen att göra.
https://www.svenskdam.se/noje/patrik-sjoberg-jagad-i-over-ett-ar-for-brottet-nu-berattar-han/7734517
Citera
2022-05-01, 17:48
Medlem
Goodinbeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ronnie.ONeal
Nej, men nu är det ju inte en fråga om vilka som döms till fängelse eller ej då Dumpens män inte konfronteras för att de begått brott. Det är lyckligtvis inte olagligt i Sverige att sexchatta med någon som inte är ett barn, även om personen som chattar tror det. Tänk att Sverige fortfarande kan vara ett föredöme i vissa fall.

Därmed borde inte den juridiska praxisen gällande vilka som döms till rättspsyk istället för fängelse gälla för Dumpen. Och jag tror inte nödvändigtvis att autism är det enda funktionshindret Kent har, om han ens har det. Vi kan inte diagnosticera någon baserat på endast en video och några chattloggar, men man kan göra mer eller mindre kvalificerade gissningar. Det är mycket möjligt att Kent har ett verkligt begåvningshandikapp.

Ja Kenta ser förståndshandikappad ut om
Citera
2022-05-01, 18:14
Medlem
LightFandangos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skoputs
Jag litar inte ett spår vad Dumpen säger, men är det fakta som kan verifieras är jag helt med dig.

Men, Patrik drar sig inte för att ljuga om det är till hans fördel.
https://www.svenskdam.se/noje/patrik-sjoberg-jagad-i-over-ett-ar-for-brottet-nu-berattar-han/7734517
Nu har det väl ältats tidigare, men den kommentaren rimmar ju rätt rejält illa med den rad som (ofta) ingår i konfrontationsmanuset:

Var nu en karl och stå för vad du gjort!

Ingen idé att konfrontera en eventuell gädda från Västra Frölunda med andra ord.
Citera
2022-05-01, 18:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LightFandango
Inte om kritiken är möjlig att förstå men nu blev den mest obegriplig och osaklig.

Jag skriver fyra inlägg där jag håller med malmalin (vilket väl inte är helt otippat givet vem hon är) och ställer en fråga inom hennes område. Hur kan det bli en "minirättegång"? Mot vem?

Som sagt, det känns som om du glömde bort att läsa innan du skrev. Alternativ måste du mena att alla frågor är minirättegångar. Annars förstår jag (fortfarande) inte vad du pratar om och du förklarar inte heller.

Jag kommenterar bara det jag ser. Och det är att du uttrycker dig i svepande generaliserande ordalag men kräver sedan att andra måste svara med absoluta mätbara tal.
Citera
2022-05-01, 18:44
Medlem
huggormenstids avatar
Citat:
Föreställ dig hur det skulle kännas om du exempelvis åkt dit för rattfylla, hade avtjänat ditt straff, och bodde i en liten håla där alla känner alla. Att du åkt dit för rattfylla har varit en snackis på byn. Plötsligt bär folk i din omgivning tröjor med budskapet:
”Skjut din lokala rattfyllerist”?

Skulle du känna dig fredad då? Lugn och harmonisk? Vara helt övertygad om att ingen psykiskt labil person tog budskapet ordagrant, gjorde slag i saken och tog livet av dig?

Oavsett vad man anser om själva företeelsen, kläder som uppmanar till att döda en utpekad grupp är förkastligt. Vilken grupp blir det nästa gång, rödhåriga eller de som har parkinson?

Jag röstar på rödhåriga!

Jag har inga problem med att hagamannen inte kan visa sig i umeå, trots avtjänat straff. Vi livet liksom i en kultur, inte i ett vacuum. Om den teoretiske pedofilen som blir ledsen i ögat när han ser tröjan har jag inga problem med. Han ska inte känna sig välkommen. Han får flytta, isolera sig.
Citera
2022-05-01, 18:47
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Lysturken
Har gjort några sökningar på denna. Allt hänger på att man mycket exakt förmår urskilja Volvo-modellen. Jag kommer fram till att det är en V40, typ 2014-2018. Någon som ser ännu mer exakt? D3? D2? T3? T4? Cross-country? Jag har antagit att färgen är registrerad som grå. Mörkgrå ger inga vettiga träffar alls i närheten av aktuellt område.

https://www.bildtagg.se/bild/yq8iyilyazmzqw859i2h1kdz

Stämmer att det är en V40. Jag vet inte om det är en Momentum, Inscription etc. Synd att man inte ser fronten... Är rätt säker på att årsmodellen är i intervallet 2017-2019. År 2017 kom den fälgtypen som sitter på bilen och 2019 slutade den tredje generationen tillverkas.

Edit: I filmen får man se bilen i lite andra vinklar, den har torshammar-lyktorna, som kom 2017.
Senast redigerad av Raymond-Chow 2022-05-01 kl. 19:07.
Citera
2022-05-01, 18:57
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av huggormenstid
Tror du inte patetik skulle kunna leva fett på nån kalsongdeal och förläsingsturné om livet som elitidrottare snarare isåfall?

Om jag minns rätt så försörjde sig Patrik på att föreläsa, men i samband med Covid så ställdes alla bokningar in och han var tvungen att hitta på något annat (alltså Dumpen).
Citera
2022-05-01, 19:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av adina
Eller också får det andra som tänkt sig att det är en bra idé att söka efter underåriga att låta bli när de ser vilka konsekvenser det kan få och fundera ett extra varv om det är värt att förlora det mesta

De har redan förlorat allt ?
Citera
2022-05-01, 19:16
Medlem
Citat:
Föreställ dig hur det skulle kännas om du exempelvis åkt dit för rattfylla, hade avtjänat ditt straff, och bodde i en liten håla där alla känner alla. Att du åkt dit för rattfylla har varit en snackis på byn. Plötsligt bär folk i din omgivning tröjor med budskapet:
”Skjut din lokala rattfyllerist”?

Skulle du känna dig fredad då? Lugn och harmonisk? Vara helt övertygad om att ingen psykiskt labil person tog budskapet ordagrant, gjorde slag i saken och tog livet av dig?

Oavsett vad man anser om själva företeelsen, kläder som uppmanar till att döda en utpekad grupp är förkastligt. Vilken grupp blir det nästa gång, rödhåriga eller de som har parkinson?

Ett tips i all välmening. Ta inte allt så ordagrant. Ditt liv kommer bli mycket lättare om du tex inte tror att prinsesstårta innehåller delar av H.K.H. Prinsessan Madeleine.
Citera
2022-05-01, 19:25
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Ronnie.ONeal
Jag är inte pedofil enligt mig själv, inte heller enligt DSM:s (Diagnostic and Statistical Manual of Mental Disorders) definition. Däremot är jag säkert pedofil enligt Dumpens (och många av er som hänger i den här tråden) definition.

Att jag endast känner sympati för de uthängda är helt riktigt, då inga riktiga barn har drabbats av dessa mäns sexchattande.

Fast det stämmer ju inte.
Det finns ett ex antal som erkänt att dom både är dömda och är aktiva i sina övergrepp och våldtäkter.
Citera
2022-05-01, 19:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mineralvatten91
De har redan förlorat allt ?
Uppenbarligen har inte alla förlorat allt eftersom det enligt bland annat dig är så att 90% av alla män attraheras av barn så fort de fått bröst Det betyder att nästan alla män i gäddornas bekantskapskret inte ser något fel med att sexchatta med 13-14 -åringar möjligtvis lite dumt
Citera
2022-05-01, 19:43
Medlem
Ronnie.ONeals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Radhuslivet
Fast det stämmer ju inte.
Det finns ett ex antal som erkänt att dom både är dömda och är aktiva i sina övergrepp och våldtäkter.

Ja, men i de fallen så har de blivit dömda innan de började chatta med Dumpens fiskare. Alltså har Dumpen inte bidragit till att förhindra övergrepp på några verkliga barn.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in