2022-05-01, 15:27
Medlem
Strykninmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sir89
Kanske trodde han skulle säga något mer denna gången.

Trodde? Men det måste dom veta att han inte gjorde, så varför publicerar man då skiten?
Nädu det här börjar lukta KFK.
Citera
2022-05-01, 15:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Strykninmannen
Candyman Kent igen
Vad är meningen med att hänga ut samma idiot en gång till på Dumpen?
Vad är själva poängen med det?
Börjar det bli ont om fisk i näten, eller vad är det fråga om?

Och vart är den där Vulkanen som har utlovats? Än har jag intet sett något utbrott.
Kanske samhället agerar och ser till att personen hamnar inom psykiatrin
Citera
2022-05-01, 15:32
Medlem
Strykninmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adina
Kanske samhället agerar och ser till att personen hamnar inom psykiatrin

Tror du att han skulle hamna inom psykiatrin bara för att han hängts ut på Dumpen två gånger, skulle det vara rättspsyk då menar du? Herregud, vilket planet lever du på..
Citera
2022-05-01, 15:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Strykninmannen
Tror du att han skulle hamna inom psykiatrin bara för att han hängts ut på Dumpen två gånger, skulle det vara rättspsyk då menar du? Herregud, vilket planet lever du på..
Den typ av arbetsgivare han har har ett visst samhällsansvar för sina medarbetare och ska verka som stöd
Citera
2022-05-01, 15:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LightFandango
Har du tillgång till (kunskap om) hur många barn per ålderskategori som någon gång fått obscent material direkt skickat till sig av äldre personer? Det vore intressant med riktiga siffror som omväxling till Dumpens "många", "alla" och "hela tiden".

Jag skulle tro att många 65+ som läser Dumpen helt okritiskt, tror att dagens barn inte kan öppna låsskärmen innan det regnar in dick-pics. Om man sen inte känner igen sig i beskrivningarna så beror det ju på att man själv (och alla man känner) har "fel sorts" barn.

Äntligen en till minirättegång från dig. När du själv skriver inlägg räcker det med "att du vet en som har varit med om något" men när någon annan postar då krävs det tydligen "riktiga siffror"

Finner detta mycket intressant, befinner du dig möjligtvis någonstans på autismspektrat?
Citera
2022-05-01, 15:57
Medlem
LightFandangos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Granit66
Äntligen en till minirättegång från dig. När du själv skriver inlägg räcker det med "att du vet en som har varit med om något" men när någon annan postar då krävs det tydligen "riktiga siffror"

Finner detta mycket intressant, befinner du dig möjligtvis någonstans på autismspektrat?
Vad pratar du om? Jag diskuterar inte mot malmalin. Jag tycker det mesta hon skriver är synnerligen vettigt. Och eftersom hon nämner att hon har jobbat med drabbade barn så frågade jag om hon råkade ha tillgång till några faktiska siffror vilket ingen annan verkar bemöda sig med att ta reda på.

Det känns som om du möjligtvis bara läste mitt inlägg och struntade helt i kontexten och allt runtomkring? Oförmåga att se helhet?
Citera
2022-05-01, 16:08
Medlem
huggormenstids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skoputs
Den du kommenterar hade, vad jag förstår, en längre tid uppmärksammat Sara/Dumpen om det olämpliga i att fiska barn på tik tok och harva över dem till Dumpens hemsida. Har Sara agerat direkt för att hon bryr sig eller är det pengarna som styr? Ska människor behöva undervisa Dumpen i elementärt konsekvenstänk?

Dumpen är olämpliga att handskas med frågan, Patrik uppmanar till mord och Sara vill medvetet förstöra människors liv. Är det sådana personer som ska företräda en utbredd problematik i ett civiliserat samhälle? Folkdomstol?

Tror uppriktigt att båda Sara och Patrik har ärligt uppsåt. Snacket om att de skulle göra det för pengarna tycker jag är extremt långsökt. Tror du inte patetik skulle kunna leva fett på nån kalsongdeal och förläsingsturné om livet som elitidrottare snarare isåfall?

De är inga raketforskare, och de är känslostyrda. Inte dom bästa för uppdraget, men jag tror att de kan bättra sig om de får kritik. Bli mer slipade, tänka nåt steg extra. Förhoppningsvis.

Sen ang. Uppmaning till mord. Kom igen, det är en syrlig formulering på en t-shirt. Klassiskt knep. Lite väl autistisk hållning att få det till uppmaning till mord kan jag tycka. Jag har mer provocerande t-shirts isf, som uppmanar till utrotandet av mänskligheten. Du skulle svimma om du såg den! Behöva luktsalt.
Citera
2022-05-01, 16:28
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av huggormenstid
Tror uppriktigt att båda Sara och Patrik har ärligt uppsåt. Snacket om att de skulle göra det för pengarna tycker jag är extremt långsökt. Tror du inte patetik skulle kunna leva fett på nån kalsongdeal och förläsingsturné om livet som elitidrottare snarare isåfall?

De är inga raketforskare, och de är känslostyrda. Inte dom bästa för uppdraget, men jag tror att de kan bättra sig om de får kritik. Bli mer slipade, tänka nåt steg extra. Förhoppningsvis.

Sen ang. Uppmaning till mord. Kom igen, det är en syrlig formulering på en t-shirt. Klassiskt knep. Lite väl autistisk hållning att få det till uppmaning till mord kan jag tycka. Jag har mer provocerande t-shirts isf, som uppmanar till utrotandet av mänskligheten. Du skulle svimma om du såg den! Behöva luktsalt.

Enligt Dr Christofer Rahm som forskar om pedofiler så är autism och adhd mer förekommande hos pedofiler.
Då kan man förstå hur texten på tröjan kan se skrämmande ut för dessa.
Citera
2022-05-01, 16:33
Medlem
sunessensommars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LightFandango
Har du tillgång till (kunskap om) hur många barn per ålderskategori som någon gång fått obscent material direkt skickat till sig av äldre personer? Det vore intressant med riktiga siffror som omväxling till Dumpens "många", "alla" och "hela tiden".

Jag skulle tro att många 65+ som läser Dumpen helt okritiskt, tror att dagens barn inte kan öppna låsskärmen innan det regnar in dick-pics. Om man sen inte känner igen sig i beskrivningarna så beror det ju på att man själv (och alla man känner) har "fel sorts" barn.
Jag tror att denna Brå-rapport från 2007 är den senaste officiella presentation av statistik som åtminstone tangerar det området. Siffrorna lär väl dock se annorlunda ut i dag, på vilket sätt är ju svårt att veta men jag skulle bli förvånad om det minskat väsentligt.

S. 32 i rapporten:
I 2005 års datainsamling tillfrågades närmare 7 500 ungdomar från
107 skolor om de blivit kontaktade av okända vuxna personer med
sexuella förslag.22 Fyra frågor ställdes enligt följande:
Har någon person som Du inte känner och som Du tror eller vet är vuxen, under de senaste 12 månaderna gjort något av följande…
… via Internet kontaktat Dig med sexuella förslag?
… via Internet bett Dig om sexuella tjänster, som att visa sexiga bilder
av Dig själv?
… via mobiltelefon kontaktat Dig med sexuella förslag?
… på annat sätt än via Internet eller mobiltelefon kontaktat Dig med
sexuella förslag?
De allra flesta ungdomar var i femtonårsåldern när de fyllde i enkäten,
vilket innebär att de var 14–15 år under den tolvmånadersperiod som
frågorna avser. Resultaten kan således inte utan vidare generaliseras till
ungdomar från andra åldersgrupper.
S. 33 i rapporten:
Ungdomarnas svar på de fyra frågorna redovisas i tabell 1. Av tabellen
framgår att en betydande andel av ungdomarna uppgav att de blivit
kontaktade med sexuella förslag av okända vuxna såväl via Internet
som utanför nätet. Totalt 25 procent av ungdomarna uppgav att de
under det senaste året blivit kontaktade med sexuella förslag respektive
fått en förfrågan om sexuella tjänster via Internet, medan 9 procent
svarade att de blivit kontaktade med sexuella förslag via mobilen och 10
procent uppgav att de hade kontaktats på annat sätt än via Internet eller
mobilen.
Av tabellen som återfinns i rapporten, och som nämns i citatet ovan, framgår att det är betydligt fler tjejer än killar som uppgav att de under det senaste året blivit kontaktade med sexuella förslag respektive fått en förfrågan om sexuella tjänster via Internet.
Citera
2022-05-01, 16:35
Medlem
Ronnie.ONeals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av huggormenstid

Patrik har pengar så det räcker, så han behöver definitivt inte jaga sexchattande män för pengar. Vad pundarbruden beträffar så föredrar hon nog att tigga Swish-allmosor istället för att behöva förnedra sig hos Soc. Dessutom saknar hon nog alla förutsättningar för att få ett hederligt arbete, så det är antingen Soc eller Swish för hennes del. Och då är valet enkelt, speciellt eftersom hon får nöjet att förstöra livet för sisådär två-tre män per vecka.

Att vara känslostyrd är ingen hit om man samtidigt ska jobba med något som är så "känsloframkallande" som det Dumpen håller på med. Man ska helst vara mentalt neutral om man ska jobba med ett så kontroversiellt ämne som "pedofili". Jag skriver det inom citationstecken för att så pass få av de män Dumpen konfronterar är verkliga pedofiler.

Dina t-shirts är åtminstone mer "rättvisa", eftersom de uppmanar till att utrota HELA mänskligheten istället för enbart en enda utsatt och stigmatiserad grupp.
Citera
2022-05-01, 16:39
Medlem
Leg.Talgoxes avatar
Apropå ev. autismförekomst bland gäddor, Candyman-Kent skrev exakt kl. 05:00 "Kl 10 vill jag knulla." Det är viktigt med rutiner i vardagen.
Citera
2022-05-01, 16:42
Medlem
Ronnie.ONeals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leg.Talgoxe
Apropå ev. autismförekomst bland gäddor, Candyman-Kent skrev exakt kl. 05:00 "Kl 10 vill jag knulla." Det är viktigt med rutiner i vardagen.

Det är ju uppenbart att Kent inte har alla kukar i kalsongerna. Och då Dumpen själva slår sig för bröstet med att inte hänga ut män med mentala funktionshinder kan man ju undra om de inte borde inkludera fler av männen där. Autism/Asperger borde definitivt kvala in på listan över de funktionsnedsättningar som diskvalificerar ett uthängande. Det är först på senare år som det har blivit populärt att kalla autism/Asperger som ett "lindrigt" handikapp.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in