2022-05-01, 16:46
Medlem
huggormenstids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ronnie.ONeal
…utsatt och stigmatiserad grupp.

Stackars de små stigmatiserade pedofilerna!!!

Jag skulle inte ligga vaken om varenda en av de som dumpen plockat gemensamt tog sina liv. Genskräp. Det hade blivit en nettovinst för samhället.

Jag måste fråga: är du pedofil också? För jag har läst dig i tråden och du har aldrig uttryckt någon sympati för någon annan än de uthängda? Eller trollar du? Som sagt, jag kan ta skepsis mot dumpen, men när du beskriver pedofiler som en utsatt och stigmatiserad grupp…. Alltså…
Citera
2022-05-01, 16:50
Medlem
Ronnie.ONeals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av huggormenstid
Stackars de små stigmatiserade pedofilerna!!!

Jag skulle inte ligga vaken om varenda en av de som dumpen plockat gemensamt tog sina liv. Genskräp. Det hade blivit en nettovinst för samhället.

Jag måste fråga: är du pedofil också? För jag har läst dig i tråden och du har aldrig uttryckt någon sympati för någon annan än de uthängda? Eller trollar du? Som sagt, jag kan ta skepsis mot dumpen, men när du beskriver pedofiler som en utsatt och stigmatiserad grupp…. Alltså…

Jag är inte pedofil enligt mig själv, inte heller enligt DSM:s (Diagnostic and Statistical Manual of Mental Disorders) definition. Däremot är jag säkert pedofil enligt Dumpens (och många av er som hänger i den här tråden) definition.

Att jag endast känner sympati för de uthängda är helt riktigt, då inga riktiga barn har drabbats av dessa mäns sexchattande.
Citera
2022-05-01, 16:51
Medlem
Citat:
Det är ju uppenbart att Kent inte har alla kukar i kalsongerna. Och då Dumpen själva slår sig för bröstet med att inte hänga ut män med mentala funktionshinder kan man ju undra om de inte borde inkludera fler av männen där. Autism/Asperger borde definitivt kvala in på listan över de funktionsnedsättningar som diskvalificerar ett uthängande. Det är först på senare år som det har blivit populärt att kalla autism/Asperger som ett "lindrigt" handikapp.
Nu räknas inte den diagnosen som funktionshinder gällande brott utan de döms till fängelse till skillnad från de med utvecklingsstörning eller svår psykisk störning som döms till vård.
Citera
2022-05-01, 16:51
Medlem
LightFandangos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leg.Talgoxe
Apropå ev. autismförekomst bland gäddor, Candyman-Kent skrev exakt kl. 05:00 "Kl 10 vill jag knulla." Det är viktigt med rutiner i vardagen.
Jag tänker mer att det här är den klassiska arbetarklass-/folkhemsgäddan à la Lennart (som mötte upp kl. 8:00 punktligt.)

"Inget groomande efter 21:00 på vardagar." sitter nog i ryggmärgen hos båda.
Senast redigerad av LightFandango 2022-05-01 kl. 16:53.
Citera
2022-05-01, 16:55
Medlem
Lysturkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lysturken
Rebusrunda #17

https://dumpen.se/2021/11/07/garderobspedofilen/

Mannini kallade sig denna fjortisjagande gädda som mötte upp sitt tilltänkta offer utanför järnvägsstationen i Kvidinge. Han kom dit i familjens Volvo som stod registrerad på sambon/frugan. Mer än så vet vi inte och det finns inga bilder heller. Det här blir antagligen den svåraste identifieringen, men jag lägger upp den ändå.

Har du info som kan leda till att hans identitet kan listas ut. Skriv en rebus här i tråden eller skicka ett PM.

ALLA ska fram!

Har gjort några sökningar på denna. Allt hänger på att man mycket exakt förmår urskilja Volvo-modellen. Jag kommer fram till att det är en V40, typ 2014-2018. Någon som ser ännu mer exakt? D3? D2? T3? T4? Cross-country? Jag har antagit att färgen är registrerad som grå. Mörkgrå ger inga vettiga träffar alls i närheten av aktuellt område.

https://www.bildtagg.se/bild/yq8iyilyazmzqw859i2h1kdz

Slår man på denna bil på biluppgifter får man nämligen bara en enda tänkbar träff i Åstorps kommun och en enda tänkbar träff i Klippans kommun. Han skriver i loggen att "Du tar bussen till Örkelljunga", vilket låter som att han borde bo i Örkelljunga kommun. Samtidigt skriver han att "men ta bussen till Ängelholm då". Detta "då" indikerar att det blir en omväg för honom men att det funkar lika bra. Alltså bor han inte i Ängelholms kommun. Kvidinge station ligger i Åstorps kommun. Frågan är bara varför han inte bad henne åka till den stationen direkt istället för till Örkelljunga redan från början. Mellan Örkelljunga och Åstorp ligger både Klippans kommun och Perstorps kommun. Den sista är väldigt liten och ger inga träffar. Av de två träffar jag nämnde är det bara en av personerna som inte finns på sociala medier, vilket skulle kunna vara en indikation. Allt detta förutsätter att han inte har behövt separera och flytta från sambon, samt att bilen fortfarande står registrerad på sambon. Identiteten kommer inte vara möjlig att helt bekräfta men om vi är fler som ringar in samma sökträff så är det en lite bättre indikation än slumpen. Ålder hade hjälpt oerhört.

Tankar?
Senast redigerad av Lysturken 2022-05-01 kl. 17:01.
Citera
2022-05-01, 17:00
Medlem
Ronnie.ONeals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adina
Nu räknas inte den diagnosen som funktionshinder gällande brott utan de döms till fängelse till skillnad från de med utvecklingsstörning eller svår psykisk störning som döms till vård.

Nej, men nu är det ju inte en fråga om vilka som döms till fängelse eller ej då Dumpens män inte konfronteras för att de begått brott. Det är lyckligtvis inte olagligt i Sverige att sexchatta med någon som inte är ett barn, även om personen som chattar tror det. Tänk att Sverige fortfarande kan vara ett föredöme i vissa fall.

Därmed borde inte den juridiska praxisen gällande vilka som döms till rättspsyk istället för fängelse gälla för Dumpen. Och jag tror inte nödvändigtvis att autism är det enda funktionshindret Kent har, om han ens har det. Vi kan inte diagnosticera någon baserat på endast en video och några chattloggar, men man kan göra mer eller mindre kvalificerade gissningar. Det är mycket möjligt att Kent har ett verkligt begåvningshandikapp.
Citera
2022-05-01, 17:04
Medlem
Citat:
Jag är inte pedofil enligt mig själv, inte heller enligt DSM:s (Diagnostic and Statistical Manual of Mental Disorders) definition. Däremot är jag säkert pedofil enligt Dumpens (och många av er som hänger i den här tråden) definition.

Att jag endast känner sympati för de uthängda är helt riktigt, då inga riktiga barn har drabbats av dessa mäns sexchattande.
Hur vet du att dessa män inte chattat med riktiga barn också . Hur vet du att personer bakom Dumpen inte fått tillsänt sig material från personer som utsatts och därför drivit chattandet på den nivå att männen dyker upp för möten.
Citera
2022-05-01, 17:08
Medlem
huggormenstids avatar
Citat:

Det har ju uppenbart också spridits barnporr? Är det ett offerplats brott för dig också?

Och som adina skrev: hur kan du vara så säker på att det inte finns riktiga offer också?

Känns jävligt blåögt att tro att det är endast finns fake:ade konversationer? Att aldrig något riktigt barn ens fått en dickpic?
Citera
2022-05-01, 17:13
Medlem
skoputss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adina
Hur vet du att dessa män inte chattat med riktiga barn också . Hur vet du att personer bakom Dumpen inte fått tillsänt sig material från personer som utsatts och därför drivit chattandet på den nivå att männen dyker upp för möten.

Är det inte bättre att hålla sig till fakta istället för affektkonvulsioner?

”Hur vet du att” - fantasier tillför inte något till diskussionen. Allt det du skriver pågår i ditt huvud, och ingen annanstans.
Citera
2022-05-01, 17:16
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Det har ju uppenbart också spridits barnporr? Är det ett offerplats brott för dig också?

Och som adina skrev: hur kan du vara så säker på att det inte finns riktiga offer också?

Känns jävligt blåögt att tro att det är endast finns fake:ade konversationer? Att aldrig något riktigt barn ens fått en dickpic?

Det är ett sätt att döva sitt eget dåliga samvete. Finns inga barn som blivit utsatt på riktigt och skulle det ha hänt så är det inget som barnet tar skada av... osv.... osv
Om man har autism så blir det svårt att sätta sej in i barnets/den ungas situation.
Senast redigerad av MeggieCleary 2022-05-01 kl. 17:21.
Citera
2022-05-01, 17:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skoputs
Är det inte bättre att hålla sig till fakta istället för affektkonvulsioner?

”Hur vet du att”-fantasier tillför inte något till diskussionen. Allt det du skriver pågår i ditt huvud, och ingen annanstans.
En del av männen nämner att de tidigare blivit lurade ,en del vill ha bildbevis för att se att det inte är en vuxen de chattar med dessutom sägs det i vissa filmer saker som att det chattats och skickats bilder till riktiga barn
Citera
2022-05-01, 17:37
Medlem
skoputss avatar
Citat:
Tror uppriktigt att båda Sara och Patrik har ärligt uppsåt. Snacket om att de skulle göra det för pengarna tycker jag är extremt långsökt. Tror du inte patetik skulle kunna leva fett på nån kalsongdeal och förläsingsturné om livet som elitidrottare snarare isåfall?

De är inga raketforskare, och de är känslostyrda. Inte dom bästa för uppdraget, men jag tror att de kan bättra sig om de får kritik. Bli mer slipade, tänka nåt steg extra. Förhoppningsvis.

Sen ang. Uppmaning till mord. Kom igen, det är en syrlig formulering på en t-shirt. Klassiskt knep. Lite väl autistisk hållning att få det till uppmaning till mord kan jag tycka. Jag har mer provocerande t-shirts isf, som uppmanar till utrotandet av mänskligheten. Du skulle svimma om du såg den! Behöva luktsalt.

Föreställ dig hur det skulle kännas om du exempelvis åkt dit för rattfylla, hade avtjänat ditt straff, och bodde i en liten håla där alla känner alla. Att du åkt dit för rattfylla har varit en snackis på byn. Plötsligt bär folk i din omgivning tröjor med budskapet:
”Skjut din lokala rattfyllerist”?

Skulle du känna dig fredad då? Lugn och harmonisk? Vara helt övertygad om att ingen psykiskt labil person tog budskapet ordagrant, gjorde slag i saken och tog livet av dig?

Oavsett vad man anser om själva företeelsen, kläder som uppmanar till att döda en utpekad grupp är förkastligt. Vilken grupp blir det nästa gång, rödhåriga eller de som har parkinson?
Senast redigerad av skoputs 2022-05-01 kl. 17:46.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in