Citat:
Ursprungligen postat av
stoffestofil
Nej, jag menar inte att ett par meter inte kan räcka. Och jag har ingen kunskap om var personerna befann sig eller hur det gick till.
Bilden jag refererar till är tagen uppifrån backen, mot körriktningen. Den demolerade bilen står alltså mot färdriktningen. Det kraftiga, låga räcket är som synes helt demolerat en bra bit innan platsen du ser på bilden. Det jag menar är att: sett till skadorna på bilen och räcket i kombination med det begränsade avståndet till viltstaketet skulle kunna innebära att bilen slungats genom räcket och träffat dem där de stod i diket, även om de kanske stod intill staketet. Alternativt kanske delar av räcket lossnat och träffat dem. Bilen har inte glidit längs med räcket om jag säger så.
Däremot håller jag med dig i grunden, ut i diket så långt det går. Och helst ta en plats 50-75 bakom ditt fordon, då står du i alla fall bakom en kollisionspunkt och risken att träffas av kringflygande skrot minskar.
Du har en öppning i vägräcket på platsen så bilen har blivit slungad mot räcket men vist syns det att även en bit av räcket blivit tilltygat. Tror de stod bredvid i öppningen allt. bakom räcket när de skulle åtminstånde ställt sig i höjd med vägskylten, men tyvärr tror jag de flesta inte tänker i de banorna.
Fy fan vilken tragisk olycka.