2022-05-01, 17:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av coornnelliaa
Vafan snackar ni om? Ni är ju helt jävla tappade. De va 3 SVENSKA vänner till mig bland annat.
Visa respekt och sluta spekulera. Klart de tar sin lediga helg till att åka iväg. O nej, de stod inte ute på vägen. Jävla parasiter är vad ni är.
3 av 6 har avlidit, så stäng igen era munnar förfan!!!!
Nähä? Var stod de då om inte på vägen? Lastbilen har ju inte kört på dem i diket liksom. Njaä, det är lite Darwins award över detta...
INTE stå på motorvägen där det kommer lastbilar och andra fordon. Speciellt inte utan belysning och mitt i natten, vilka jävla nötter
Säg det till dina polare, de som är kvar...
Citera
2022-05-01, 17:50
Medlem
Soterns avatar
Någon som vet den exakta positionen för olyckan?
Citera
2022-05-01, 17:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sotern

Vid skylten som säger 2km till Rasta Hallandsås
Citera
2022-05-01, 18:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TomtemorsKebab

Då har det alltså hänt på en plats där det fortfarande är kraftig uppförsbacke och inte som någon skrev tidigare att det skulle skett där det planar ut.
Citera
2022-05-01, 18:28
Avslutad
Alla måste ha varit REJÄLT på Fyllan annars står man inte mitt i Motorvägen.....
tycker synd om lastbils chaffisen som nu har 3 liv på sitt samvete....
Citera
2022-05-01, 18:50
Medlem
Hurt-Åkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av albysotaren
Alla måste ha varit REJÄLT på Fyllan annars står man inte mitt i Motorvägen.....
tycker synd om lastbils chaffisen som nu har 3 liv på sitt samvete....

Spelar ingen roll om det står en dagisklass på vägen eller trasig bil. Som förare ska man alltid kunna stanna för ett hinder på vägen. Lastbilschaffisen har gjort bort sig så det stänker om det.
Citera
2022-05-01, 18:52
Medlem
flyer1s avatar
Nationalitet på lastbilsföraren ? Muslimer med lastbil som mejar ner svenskar har ju hänt förr.
Citera
2022-05-01, 19:10
Medlem
ying-CreUyangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flyer1
Nationalitet på lastbilsföraren ? Muslimer med lastbil som mejar ner svenskar har ju hänt förr.

Estländare, har jag läst
Citera
2022-05-01, 19:14
Medlem
Men är det verkligen så få som fattar?!

De hade gått ur bilen, stod på kanten som man ska.
De fick bilen på sig!
Inte lätt att överleva eller förutse att man får en bil i huvudet.

Bra att det kommer fram dock, så de inte dött förgäves. Nu är vi många som dragit lärdom av deras hemska olycka.

Hur lastbilen inte kunnat sett eller väja är i alla fall väldigt knepigt, som sagt, borde inte gått fort i den backen.
Men skit är det, att familj och vänner aldrig får träffa dessa tre igen. Vila i frid
Citera
2022-05-01, 19:35
Medlem
megacoolmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sotern

Citat:
Ursprungligen postat av TomtemorsKebab

Citat:
Ursprungligen postat av Frost37
Då har det alltså hänt på en plats där det fortfarande är kraftig uppförsbacke och inte som någon skrev tidigare att det skulle skett där det planar ut.

Det bör ha varit efter avfarten till Båstad då. Då är man en bit upp i backen.
Det planar inte ut förrän uppe vid Rasta
Citera
2022-05-01, 20:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PutteStrul
Det luktar babbar om detta, de har stått ute på vägbanan. Det är lite oklart om lastbilen verkligen körde på bilen eller om det bara var idioterna som stod på vägbanan. Lastbilen körde ju inte bredvid vägen, så hade idioterna stått utanför vägbanan så hade ingenting hänt.
Sensmoral: Mongon är mjuka, lastbilar är hårda.
Du vet inte hur jäkla fel du har! Fy fan flr att dömma!
Citera
2022-05-01, 20:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av megacoolman
Det bör ha varit efter avfarten till Båstad då. Då är man en bit upp i backen.
Det planar inte ut förrän uppe vid Rasta

Olyckan skedde ungefär vid skylten eller några meter efter. se bild:
https://www.google.com/maps/@56.4119168,12.9462782,3a,75y,180h,90t/data=!3m6!1e1!3m4!1swyuJmq_w9YF4-ninz-ISTA!2e0!7i13312!8i6656

Ganska mittemot en parkeringsplats i norrgående riktning som bisarrt nog heter Black Parking.

Är som sagt ungefär mitt i backen där det är som brantast. Som jag skrev i ett tidigare inlägg kan orsaken till att föraren inte såg minibussen ha varit att han bytte fil just före smällen och inte hade den mörka minibussen i sitt strålkastarljus förrän det var för sent. (eller som någon skrev att han bländats av skylten, dvs av sitt eget helljus som studsat i skylten. Inte helt ovanligt att de bländar rejält, faktiskt)
Senast redigerad av Burkgurka 2022-05-01 kl. 20:11.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in