2022-05-01, 02:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av BerraSWE
Speciellt om det förekom drogförsäljning där vid dungen, perfekt plats i mörkret att mötas på för knarkarna som skulle handla på Fredag kvällen.
Eva tog dom på bar gärning men fick sätta livet till.
Frågan är om det var en hämnd eller bara ett infall av någon som kände sig hotad.
Det kan slå till på 2 sekunder då.
Tänk mordet på nya ICA där en knarkare mördar en annan för 100kr.
Eva uppfattades som ett hot, en tjallare, en bitch.
Eva hotade gå till polisen med uppgifterna av det hon nyss bevittnat.
Det skulle förgöra mördaren.

Du är ju för helt jävla dum i huvudet.

För det första så tror du att Kramfors samlade tjackpundare skulle samla sig i nån jävla dunge när det räcker med att sätta sig i en bil utanför kramm för att tjacka "prima marre".

Vem mördar vem i en stad som kramfors för att någon ska "tjalla", när alla ungdomar i hela stan har fullt koll på vem som langar, vem som köper, vem som knaprar.

Du är ju helt jävla vrickad.
Citera
2022-05-01, 02:43
Bannlyst
Citat:
Det är inte särskilt svårt att räkna ut varför dom stod där, jag låter din fantasi få räkna ut det själv. Missbrukare brukar dra åt sig andra missbrukare, som flugor som söker bajset.

Varför i helvete ska ett gäng missbrukare stå i en skogsdunge, i ihållande regn och septemberrusk, när de lika gärna kan sitta i värmen i resecentrum?

Är du helt förryckt?
Citera
2022-05-01, 02:46
Bannlyst
Citat:
Det kanske var likadant på mordnatten, man inväntade grönt ljus.
Så länge Eva var med PAB så var det rött ljus, red light.

När Eva passerat skulle det lysa en grön lampa i fönstret.
Tänk att det här var 80 talet och mobiltelefoner inte fanns!

Hundvittnet trodde Eva hade passerat och tänder den gröna lampan i fönstret.
Så länge Eva var kvar i området var det rött ljus, red light.
Området måste vara grönt innan the big deal äger rum.

Det var därför någon observerade Eva och Laban stiga ur, man hade stenkoll på trafiken in och ut från Limsta den kvällen. Det var löningshelg i pulvercity, drogerna skulle ut, inget fick störa. Mellan varje kund kollas trafiken av, om det fanns poliser i området, om någon spanade, hundvittnet var lite paranoid den här kvällen. Kvällen hade dragit ut på tiden tack vare Evas besök hos PAB.

Affären kunde nu äntligen genomföras när Eva passerat.

Problemet var dock att Eva stannat till hos just hästarna, något man inte upptäckt.
Hundvittnet tror att Eva spanade på affären när hon kommer ut från hästarna vid 23.15.
Bilen med ungdomarna passerar först, kanske var dom en av GMn kunder som Eva nu hade antecknat om. Laban skäller på ungdomarna för att dom är påverkade, ungdomarna drar vidare i festnatten.

Eva kommer strax därefter, hundvittnet är chockad över att Eva bevittnat dealen, skulle hon förgöra honom??

Eva försöker springa därifrån men blir ikappcyklad av hundvittnet, och sedan går mordet fort, Eva har inte en chans. Hundvittnet tar anteckningsblocket för att riva ut informationen om dom kunder som passerat under kvällen.

The biggest blow kommer sedan, stormen som nyss hade börjat: Huge blow definition: When a wind or breeze blows , the air moves. [...] | Meaning, pronunciation, translations and examples.

Eva tjejen som såg och visste för mycket.
Blev hon mördad som Lucia med ögonen utstucken, som att hon sett för mycket, som Pudelfrillan är inne på. Kopplingen med Eva mordet och Lucia mordet. Hunden kunde inte ränna runt där så den var tvungen att dräpas också, kanske fick den hundgodis.

Visst är det också lite kusligt att det blir en storm den natten.

Suck.

Man tror ju fan inte att det är sant. Hur f-n kan man fantisera så hejviltm utan täckning, och fortfarande vara övertygad om att man bidrar till tråden? På något sätt alls?
Citera
2022-05-01, 02:49
Bannlyst
Citat:
Eva gick förmodligen rakt in i en knarkkvart där vid dungen.
PAJ visste att det var ett tillhåll för skumma typer därför blev han orolig och ringde efter Eva och ville försäkra sig att hon kommit hem.
Gudfadern och hans ungdomar var nog där, löningshelg, Fredag, mycket droger i omlopp, många små snabba affärer gjordes nog den kvällen.
Man kan tänka sig att den som sålde drogerna var smått paranoid och hela tiden hade koll på trafiken, Eva råkade smita förbi då hon gick med hunden på sidan om, hon gick inte på vägen. Inte förrän när Laban sniffar upp knarkarna vid dungen och Eva går rakt in i fällan, hon blev överrumplad när hon ser att dom står och knarkar på.
Kanske var gudfadern tvungen att döda Eva för att hon sett för mycket, eller att han kändes sig tvungen. Det var ju inte bra att Eva, en kvinna inom socialen nyss hade sett det hon såg.
Eva skulle nog inte ha sett mellan fingrarna.
Frågan är om Eva rent av dödas inför flera vittnen.
Flera av dessa vittnen kan också ha varit beroende av droger och därmed tystades ner, alternativt blev dom rädda efter att ha bevittnat det brutala mordet.

Det här är nog det värsta pajasinlägg har läst. Någonsin.
Citera
2022-05-01, 02:52
Medlem
Pudelfrillans avatar
Felpost
Senast redigerad av Pudelfrillan 2022-05-01 kl. 02:55.
Citera
2022-05-01, 02:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Pudelfrillan
Kan inte du komma med något matnyttigt då istället?

Vad tror du om GN som gärningsman? du har aldrig uttalat dig om honom.

Om mördaren nu använde sig av en bajonett. Så är det inte någonting som "random dude" springer omkring med, eller ens har tillgång till.

På rak arm så känner jag till 3-4, kanske 5 personer vid den tiden i Kramfors (med omnejd) som kan komma i fråga. Jag har för mig att man kunde köpa dem på Överskottsbolaget i Sundsvall något eller några år tidigare. På den tiden Överskottsbolaget verkligen var ett militärt överskottsbolag. Men jag kan ju komma ihåg fel.

GN som gärningsman? Behöver fundera på det innan jag uttalar mig.
Citera
2022-05-01, 03:04
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PerTinent
Om mördaren nu använde sig av en bajonett. Så är det inte någonting som "random dude" springer omkring med, eller ens har tillgång till.

På rak arm så känner jag till 3-4, kanske 5 personer vid den tiden i Kramfors (med omnejd) som kan komma i fråga. Jag har för mig att man kunde köpa dem på Överskottsbolaget i Sundsvall något eller några år tidigare. På den tiden Överskottsbolaget verkligen var ett militärt överskottsbolag. Men jag kan ju komma ihåg fel.

GN som gärningsman? Behöver fundera på det innan jag uttalar mig.

Det skulle även kunna vara en jaktkniv, modell större. Men fortfarande inget som en "random dude" springer runt med i Kramfors givetvis.

Är GN en av dessa 3-4, kanske 5 personer?

Känner du ens till GN, han bodde (och bor fortfarande) alldeles intill Limstakorsningen där Eva släpptes av ca 10 minuter före mordet.

GN är högintressant som gärningsman vid närmare granskning. Fundera och återkom gärna, det behövs mer input i tråden!
Senast redigerad av Pudelfrillan 2022-05-01 kl. 03:17.
Citera
2022-05-01, 03:14
Bannlyst
Citat:
Det skulle även kunna vara en jaktkniv, modell större. Men fortfarande inget som en "random dude" springer runt med i Kramfors givetvis.

Alltså, och nu kanske jag är ute på lite hal is, men jag har inte sett någon jaktkniv, ens på bild, som skulle kunna penetrera en människokropp på det sätt som det beskrivs i det här mordfallet. En jaktkniv används för att flå nerlagda byten, möjligtvis för att skära av en sena eller två. Eller dela medhavd falukorv i lämpliga portionsbitar.

Det här är på en helt annan nivå. 10 hugg i sittande ställning, ovanpå Evas kropp. Revben som är i vägen. Hinnor. Motstånd. Men kniven skär igenom allt. Hela vägen. 20cm?

Helvete vilken dödsångest hon måste ha haft, Eva.

Obegripligt att det fortfarande, nästan 40 år efteråt, inte finns någon enda person som lyfter bladet från munnen och berättar för polisen vad som verkligen hände.

För det är klart att det finns personer som både vet och har välgrundade gissningar.
Senast redigerad av PerTinent 2022-05-01 kl. 03:23.
Citera
2022-05-01, 03:30
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Alltså, och nu kanske jag är ute på lite hal is, men jag har inte sett någon jaktkniv, ens på bild, som skulle kunna penetrera en människokropp på det sätt som det beskrivs i det här mordfallet. En jaktkniv används för att flå nerlagda byten, möjligtvis för att skära av en sena eller två. Eller dela medhavd falukorv i lämpliga portionsbitar.

Det här är på en helt annan nivå. 10 hugg i sittande ställning, ovanpå Evas kropp. Revben som är i vägen. Hinnor. Motstånd. Men kniven skär igenom allt. Hela vägen. 20cm?

Det är bara att googla på jaktkniv dubbeleggad jmed 25 cm långt blad. Dom ser definitivt ut att kunna orsaka mer skada än att kapa en sena eller två, eller skära upp en falukorv i portionsbitar.

Kolla in den här t.ex:

"Walther LA Chasse Boar Hunter Kniv. Jägare har höga krav när det gäller stick knivar. Ett välplacerat stick krävs för att få jobbet gjort snabbt. Därför har denna kniv ett blad som är 240mm långt och 40mm brett med ett blodspår"

https://www.handladigitalt.se/produkt/walther-la-chasse-boar-hunter-kniv?gclid=Cj0KCQjwvLOTBhCJARIsACVldV33kD9qE4KcTeq thdhDO69CC9kbwfzwAbm iXe8p4-AEFIso2GB8VhgaAvAMEALw_wcB
Senast redigerad av Pudelfrillan 2022-05-01 kl. 03:33.
Citera
2022-05-01, 03:41
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:

Obegripligt att det fortfarande, nästan 40 år efteråt, inte finns någon enda person som lyfter bladet från munnen och berättar för polisen vad som verkligen hände.

För det är klart att det finns personer som både vet och har välgrundade gissningar.

Jag tror att GN såg när Eva blev avsläppt i korsningen nedanför hans hus. Han visste vem hon var, vart hon skulle och därmed även att Långbackens början med den intilligggande skogsdungen var den perfekta platsen att attackera henne. Han tog med sig kniven och följde sen efter henne på avstånd med cykeln. Tror inte på ett planerat mord utan att det var stundens ingivelse, tillfället uppenbarade sig.

Fundera gärna på GN som gärningsman och återkom!
Senast redigerad av Pudelfrillan 2022-05-01 kl. 03:57.
Citera
2022-05-01, 08:02
Bannlyst
Citat:
Det är bara att googla på jaktkniv dubbeleggad jmed 25 cm långt blad. Dom ser definitivt ut att kunna orsaka mer skada än att kapa en sena eller två, eller skära upp en falukorv i portionsbitar.

Kolla in den här t.ex:

"Walther LA Chasse Boar Hunter Kniv. Jägare har höga krav när det gäller stick knivar. Ett välplacerat stick krävs för att få jobbet gjort snabbt. Därför har denna kniv ett blad som är 240mm långt och 40mm brett med ett blodspår"

https://www.handladigitalt.se/produkt/walther-la-chasse-boar-hunter-kniv?gclid=Cj0KCQjwvLOTBhCJARIsACVldV33kD9qE4KcTeq thdhDO69CC9kbwfzwAbm iXe8p4-AEFIso2GB8VhgaAvAMEALw_wcB

Som sagt var. Jag har aldrig varit med om att en norrländsk jägare har tagit med sig den typen av kniv på ett pass. Vad ska man med den till? Sticka ihjäl älgen? Eller kasta den efter en hare?

När man har en qredig älgstudsare eller hagelbrakare som fixar jobbet?
Citera
2022-05-01, 09:37
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Som sagt var. Jag har aldrig varit med om att en norrländsk jägare har tagit med sig den typen av kniv på ett pass. Vad ska man med den till? Sticka ihjäl älgen? Eller kasta den efter en hare?

När man har en qredig älgstudsare eller hagelbrakare som fixar jobbet?

Ingen aning. Kniven ser ruggig ut och känns mer som ett mordvapen. Det är inte omöjligt att det var en liknande jaktkniv som användes. Det är smidigare att ta med sig en sån om man nu ska cykla efter en kvinna som man planerar att våldta. Att ta med sig en bajonett eller ett mindre svärd känns mer otympligt och osmidigt men vem vet?
Senast redigerad av Pudelfrillan 2022-05-01 kl. 09:42.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in