Citat:
Ursprungligen postat av
rojjjen
6 år gammal länk.
Bra trollat Kreml.
Fattar inte varför det där skulle vara rysstroll och Kreml. På de flesta borde det funka som att man blir mer för Nato. Det var Natoflyg i Baltikum som körde bort de ryska planen när svenskarna hade semester och Gripenplanen stod där oanvända.
Det är långtråkigt med oneliners där det bara står, bra trollat Kreml.
Jag ska förklara bättre varför jag inte vill att Sverige går med i Nato.
Nu börjar man oroa sig för att serberna mobiliserar, de har fått tag i kinesiska vapen.
Som alla vet har Nato bombat Jugoslavien. Belgrad, Kosovo.
Då var Sverige inte med i Nato. Vi kunde spela en rätt bra diplomatisk roll där tror jag för att få fred.
Den chansen har vi spelat bort, om vi inte backar tillbaks mot neutralitet.
Hur som: om eller när det blossar upp konflikt på Balkan igen, dras Sverige in i det pga att vi är med i Nato.
(Bland annat därför var det väl Kroatiens president sa att det skulle vara ett farligt äventyr om Sverige går med).
Nu är det så att Natoanhängarna DIREKT säger att nä det är ingen fara det är frivilligt vad man vill göra, om vi inte vill ha så mycket med krig på Balkan att göra kan vi ligga lågt, kolla Norge och Danmark de drabbades inte av Jugoslavienkriget, inte blev det världskrig bara för att Nato bombade Jugoslavien, det är bara fördelar för oss att gå med.
Men idag är det ett annat världsläge. Experter säger att det aldrig varit så nära världskrig sen 80-talet. Det beror på att Ukrainakonflikten kan eskalera och det kan sprida sig till bland annat Balkan.
Sverige kommer visst tvingas in i kriget på ett eller annat sätt. Jag litar inte ett enda jävla dugg på svenska politiker heller. De vill gärna visa musklerna och vara med och bjussa på lite Gripen.
Och det här är inte bara dåligt för Sverige, det är dåligt för hela Europa.
Om vi backar från våra jävla misstag de senaste åren, dvs nedrustning och närmande till Nato, kan vi hålla oss utanför nästa världskrig och t.o.m bidra till att det inte blir något.
Att politikerna rustade ner beror ju på att de skiter i Sverige egentligen, de känner sig mer amerikanska. De ville alltså att Sverige skulle tvingas in i Nato mer eller mindre.
Det är inte för sent för oss att backa, men nu är halva folket krigstokiga och vill mörda ryssar, medan andra halvan är likgiltig och tror att det enda som händer om vi går med i Nato är att vi går med i Nato. Jaha. Spelar roll det kan väl aldrig vara farligt att vara med i Nato?
För trött egentligen men jag tror att svenska journalister och politiker inte förstår ett enda jävla dugg vad de håller på att driva fram.