Citat:
Ursprungligen postat av
HejaFinland
De har ju skickat 1a pansararmén och stora delar av sina VDV. Och spetznas (Som kanske tillhör VDV?). Vilka har man inte skickat menar du? Syrier/Tjetjener har man ju fyllt på med när elitsoldaterna blev sprängda i Hostomel, Kharkiv, Sumy, Chernihiv, Mykolaiv.
Flera intressanta synpunkter från Ormen och den andra killen. Nu är jag uppenbarligen inte lika insatt, utan går ju på rapporterna om hur de använt folk från fattigaste delarna av Ryssland och sedan inte informerat dem om vad de gett sig in på. De har förstås använt special- och elitförband med, sen om de använt upp det mesta av landets totala förmåga redan som några hävdar, ja kanske det. Jag vet inte, tror inte ni heller vet, men jag gillar att läsa spekulationer så kör på bara. Dela med mer info till mig, jag gillar att läsa informerade synpunkter från folk som är lite mer skarpsynta för att kolla upp saker i mer detalj själva.
Inledningsvis under kriget då det var så många rapporter om Putins stora förluster så ska jag erkänna att jag möjligen enögt avfärdade sådant lite, antog att det var del av Ukrainas och USA:s propaganda. Idag vet jag inte, det börjar onekligen framstå som att Putin kör på som Hitler i slutet av kriget och helt enkelt kniper igen ögonen och vägrar inse att man förlorat kriget, bara kör på till siste man. Kan vara så faktiskt, jag trodde inte han var i så dåligt skick som ledare för Ryssland, men jag har inget emot att inse mig överbevisad inom kort på det området.