2022-04-30, 18:51
Medlem
Skaraborg2s avatar
Bl. a. ett gammalt däck hade blivit nedslängt.

Citat:
Ursprungligen postat av Fibonaccy
Migranter gömmer sig gruppvis i skogar från soldater, andra etniska grupper etc och kan mycket väl gruppvis levt i skogarna däromkring och istället för att skräpa ner naturen kanske dumpat sopor i dessa hål.

Såg däremot inte något om att det var bråte och sopor därnere. Kanske missade det.

Jag såg en hel del massa skit som hade blivit nedslängt i hålet.

Bl. a. minns jag ett gammalt däck av något slag.
Senast redigerad av Skaraborg2 2022-04-30 kl. 18:55.
Citera
2022-04-30, 18:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Om hon befinner sig i t ex Afghanistan eller någon annanstans i världen så vet hon kanske inte ens om vad som hänt.

Hon måste ha pass och pengar för att köpa flygbiljett och någonstans att ta vägen när hon kommer fram till Afghanistan. Om hon hade lyckats med det, och haft sin familj på sin sida, hade de kontaktat svenska myndigheter beträffande barnen. Jag är övertygad om att denna mamma inte lämnat sina barn frivilligt, och att hon skulle hört av sig om hon levde.
Citera
2022-04-30, 19:00
Medlem
Skaraborg2s avatar
Det kan vi inte vara säkra på.

Citat:
Ursprungligen postat av anarkia
Kan man ens vara säker på att det är hans barn? DNA test borde till snarast för att börja någonstans i den här soppan.
Det är ett rättsligt haveri. Hur kan ett inlämnat kontaktförbud från kvinnan och två(?) av barnen leda till att familjen inte utreds och att barnen får fortsätta bo/umgås med pappan?
Frågan uppstår vad han har gjort som renderade i mammans ansökan om kontaktförbud? Misshandel? Sexuella övergrepp?

Det kan vi inte vara.

Inte mycket gällande MGM som vi kan vara säkra på. DNA skall naturligtvis tas på alla tre barnen. Du har helt rätt. Det här fallet visar verkligen på ett rättsligt haveri.
Citera
2022-04-30, 19:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2
Jag såg en hel del massa skit som hade blivit nedslängt i hålet.

Bl. a. minns jag ett gammalt däck av något slag.
Jag såg det sen. Tre däck kanske. Till vad vet jag inte alls faktiskt. De låg nog där innan iallafall. Vad för däck har man glädje av därute? Enda jag kunde komma på var skottkärror men tror inte någon dumpat det där 😅
Citera
2022-04-30, 19:04
Medlem
Skaraborg2s avatar
Gamla däck.

Citat:
Jag såg det sen. Tre däck kanske. Till vad vet jag inte alls faktiskt. De låg nog där innan iallafall. Vad för däck har man glädje av därute? Enda jag kunde komma på var skottkärror men tror inte någon dumpat det där 😅

Fullt möjligt att det kan ha varit tre gamla däck.

Minns att när såg gruvhålets botten så tänkte att jag att det såg ut som en soptipp. Det kan ha varit däck till skottkärror. Det kan också ev. ha varit ett gammalt bildäck. Däremot inte till cykel. Tyckte att däcket såg för tjockt ut.
Citera
2022-04-30, 19:11
Medlem
Skaraborg2s avatar
Hustrun har inte lämnat Sverige.

Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Hon måste ha pass och pengar för att köpa flygbiljett och någonstans att ta vägen när hon kommer fram till Afghanistan. Om hon hade lyckats med det, och haft sin familj på sin sida, hade de kontaktat svenska myndigheter beträffande barnen. Jag är övertygad om att denna mamma inte lämnat sina barn frivilligt, och att hon skulle hört av sig om hon levde.

"Gruvhålsmannens" hustru har inte tagit sig utanför Sveriges gränser.

Hon finns kvar här någonstans - kanske i trakterna av Norberg? Hon hade aldrig lämnat sina barn frivilligt och därefter aldrig hört av sig till dem.
Citera
2022-04-30, 19:12
Medlem
Citat:
Fullt möjligt att det kan ha varit tre gamla däck.

Minns att när såg gruvhålets botten så tänkte att jag att det såg ut som en soptipp. Det kan ha varit däck till skottkärror. Det kan också ev. ha varit ett gammalt bildäck. Däremot inte till cykel. Tyckte att däcket såg för tjockt ut.
Bildäck? Jag tror de var för små. Kärra kanske.
Handlastbil. Jag tror att det är däck för någon form av förflyttningsredskap. Däremot vet jag ju inte varför någon enbart dumpat däcken isåfall. Metaller såsom järn eldar man ju inte upp direkt och isåfall brinner däck bra.
Citera
2022-04-30, 19:15
Medlem
Skaraborg2s avatar
Däck i gruvhålet.

Citat:
Bildäck? Jag tror de var för små. Kärra kanske.
Handlastbil. Jag tror att det är däck för någon form av förflyttningsredskap. Däremot vet jag ju inte varför någon enbart dumpat däcken isåfall. Metaller såsom järn eldar man ju inte upp direkt och isåfall brinner däck bra.

Jag tror också att det däcket jag kommer ihåg att jag såg troligtvis var för litet för en bil.

Eftersom däcket verkade mindre men ganska brett så kan det mycket väl ha kunnat tillhört t. ex. en skottkärra. Kanske har MGM själv dumpat en massa skit där?
Citera
Medlem
covfefe...s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av idontknowmyself
Helt klart är det ju tjänstefel om inte polisen närmare undersöker samma gruvhål för att se om han slängt ner sin exfru där och kanske eventuellt fler kvinnor.

Men man anar att det kan bli svårt att hitta kvarlevorna av exfrun med tanke på mördarens lokalkännedom om gruvhålen. Hon borde ju höra av sig tycker man om hon inte är mördad.

Det kan polisen kanske göra. Antar dock att de inte har resurser att inspektera varje gruvhål i trakten. Det vore dock bra om folk som har som intresse att (olagligt eller ej) hoppa omkring i gamla gruvor fokuserade på området kring Norberg där MGM och frun tycks ha bott i samband med fruns försvinnande.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Om hon befinner sig i t ex Afghanistan eller någon annanstans i världen så vet hon kanske inte ens om vad som hänt.

Förmodligen, men ärligt talat så tror ingen av oss att hon är någon annanstans i livet. Jag skulle själv bli ytterst förvånad om hon dyker upp levande.

Hon är död, mördad av denna mannen som har lyckats att mörda henne utan att någon svensk myndighet har reagerat.
Citera
2022-04-30, 19:21
Medlem
Citat:
Jag tror också att det däcket jag kommer ihåg att jag såg troligtvis var för litet för en bil.

Eftersom däcket verkade mindre men ganska brett så kan det mycket väl ha kunnat tillhört t. ex. en skottkärra. Kanske har MGM själv dumpat en massa skit där?
https://www.google.com/search?q=norberg+gruvh%C3%A5l+kvinna&client=ms-android-motorola-rvo3&prmd=imsvn&sxsrf=ALiCzsa_eB-Ze3YAumGO7w8qyqWxcHYW3g:1651338885436&source=lnms& tbm=isch&sa=X&ved=2ahUKEwj_9a3dpLz3AhVOlosKHYeaAIM Q_AUoAXoECAIQAQ&biw=412&bih=804&dpr=1.75#imgrc=_vW 0g0zJGIEfPM&imgdii=gStn-gNNeumedM

Kanske folk som inte orkat åka till Återbruket.

Ser ut som en bit metall och det kan vara däck till något man flyttar kartonger etc med. Men det jag tycker är skumt är att det bär ut som en pressening. Inte relevant direkt men hur har den kunnat lagt sig slätt med marken? Ser ut som om den täcker gruvhålet under snön.
Citera
2022-04-30, 19:30
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Det är inte säkert. I en del kulturer så tillhör barnen pappan - och hon är inte unik om hon har lämnat och därmed förlorat all kontakt med barnen.
Det barnen kallar mamma behöver inte heller vara deras biologiska mamma, i många kulturer så blir barnen automatiskt hennes ansvar om hon gifter sig med en man som har barn från tidigare.
Dessutom är vare sig rättssamhället eller tekniken särskilt utvecklat i Afghanistan, samt så krävs det att man kan betala ganska mycket pengar till en jurist för att kunna driva ett vårdnadsärende i Sverige (i synnerhet om man är icke medborgare och inte ens bor här)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in