Citat:
Ursprungligen postat av
MeggieCleary
Det finns naturligtvis svenska våldsbrottslingar också.
Precis som utländska så kan de vara psykiskt sjuka eller "onda".
Men något som är nytt i Sverige är hederskultur. Man mördar en kvinna för att återupprätta inte bara sin egen utan hela familjen/släktens heder.
Även gruppvåldtäkter kan man väl säja är ett nytt fenomen.
Gruppvåldtäkt hörde man mycket förr om, mer tror jag. Det var vår verklighet att passa oss för flera invandrare när de kom i bilar. Fanns alltid historier. De höll på ordentligt ute på gatorna och var sexistiska och lurade likt predatorer med äckliga ögon. Så växte många av oss upp.
Appropå hålet har jag kollat och tack och lov tycker jag mig inte se att de vanhedrat kvinnan mer. Jag ser inte vad för däck det kan röra sig om. De ser små ut så man tänker att det inte är någon utbränd moppe eller cross som använts vid brott. Något annat. Tror mer på teorin då om att det är folk som kan ha haft viss respekt för skogen och bott o den. Alternativt grillat osv. (Har noll koll om det finns några bra grillställen) Att dra ut i skogen och umgås är inte jättekonstigt om än det är strandområdena man brukar hänga vid mer än djupt in i skogen.
Hederskultur har nog också alltid funnits. Förr ansåg sig invandrare alltid vara finare än svenskar. Idag vet de att de har en underordnad, social ställning och att svenskor och välintegrerade invandrarkvinnor är högre än invandrarkvinnor i ställning. Hederskulturen är beroende av att de ser dem som bättre och finare. Sedan så är det många fler unga män/vuxenvuxna män idag som inte vill anpassa dem själva efter hedernulturens tänk ironiskt nog, eftersom det lär vara svårare idag (hederskultur är även något som drabbar pojkar).
Problemet är att landsmän hänger med landsmän och att vi tog in för många invandrare på en gång. Sedan tror de att det är vårt fel, att de inte kunde få resurser så det räckte. Det är skandalöst det här fallet. Ändå är det glömt imorgon.