2026-08-24, 14:50
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lilett
https://www.tv4.se/artikel/4WusFR5heuASsnGY8yV3jQ/skraeckdygnet-i-gruvhalet-kvinnans-egna-ord-maste-oeverleva

Stort tack för att du uppmärksammat mig om det!

Tyvärr har man inte hittat den försvunna hustrun, och gruvhålen är otroligt många.

Som jag minns det var det inte mannen som anmälde henne försvunnen, utan de stackars barnen. Att hon fick avslag på begäran om kontaktförbud är otroligt sorgligt, då vi alla förstår vad som hände.

Jag hoppas för barnens skull, för kvinnans upprättelse att man hittar kvinnan. Mer empatilöst fall är svårt att hitta.
Citera
2026-08-24, 14:53
Medlem
b00b00s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Stort tack för att du uppmärksammat mig om det!

Tyvärr har man inte hittat den försvunna hustrun, och gruvhålen är otroligt många.

Som jag minns det var det inte mannen som anmälde henne försvunnen, utan de stackars barnen. Att hon fick avslag på begäran om kontaktförbud är otroligt sorgligt, då vi alla förstår vad som hände.

Jag hoppas för barnens skull, för kvinnans upprättelse att man hittar kvinnan. Mer empatilöst fall är svårt att hitta.

Även om den förra frun hittas i något av de 100+ gruvhålen så lär det bli svårt att binda det till honom ändå.
Citera
2026-08-24, 20:09
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av b00b00
Även om den förra frun hittas i något av de 100+ gruvhålen så lär det bli svårt att binda det till honom ändå.

Svårt kan det vara, men det är säkerligen något som utredningen har med i beräkningen. Då funderar jag i banor att man kanske ändå har något, något som gör att man trots detta har beslutat om att leta efter kroppen.

DNA är känsligt för fukt och sol, och ligger hustrun i något av gruvhålen kan det därmed förmodligen inte vara något att ta med i beräkningen.

Jag minns tyvärr inte längre så mycket om vad som gjordes när hustrun försvann, men kanske har man samlat in viss information från den tiden? Jag tror att det finns diskussioner och länkar i tråden, eftersom det skrevs i media om hustruns oro, anmälningar om oro och rädsla för mannen, men att man inte kunde bevilja kontaktförbud då det inte fanns några bevis för det hon hävdade.

Barnen som nu är äldre kan också sitta på information.

Oavsett, behöver en mamma och en människa få någon slags upprättelse. Det kan hon och barnen få genom att man visar att hennes förvinnande betyder något, att hennes död inte ska vara betydelselös.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in