2022-04-30, 14:14
Medlem
Skaraborg2s avatar
Ett mycket bra, vettigt och intressant inlägg.

Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
När man som politiker missbrukar ord som feminism och politikerna har journalistkåren med sig, blir det per automatik en katastrof för alla människor som är normala. Vi lär oss att det vi ser, har vi inte sett, och det vi hört har vi inte heller hört. Media kan inte ens rapportera sakligt om brott om inte gärningsman och offer är politiskt korrekta. Vet man själv vad som är rätt är det plågsamt att ta del av svensk media. Då stängs vissa journalister ute som vill förmedla nyheter sakligt. De blir utfrysta, trots att de har rätt, kunskaper och sunt förnuft.

Vi lever i en farlig tid där politikerna uppfattar verkligheten, genom att det måste bli en ohållbar katastrof Som när Putin invaderar Ukraina eller att vi får kravaller i vårt land, där missnöjet inte längre går dölja. Men de som deltar i kravallerna benämns generaliserande som islamister och kriminella som om det vore den enkla sanningen. Ingen politiker orkar se det kulturella våldskapitalet, som lärs ut från ung ålder i hemmen och Moskéerna, som drabbar de oskyddade kvinnor som vill lämna en man som plågar dem dagligen.

När vi ser detta mord, är det så de kan gå när en kvinna från Afghanistan inte lyder sin man. Det som gör oss alla upprörda är att hon hittas i ett gruvhål i vår vackra natur efter att ha haft ett helvete, som är normalt för kvinnor som henne. Ingen saknar henne, och omgivningen accepterade att hon var "borta".

Problemet för den försvunna mamman kan sammanfattas med politiskt hyckleri, och en medveten politik som har förpestat myndigheter, då vi får tala om hur vidrigt det var för dessa människor i Menaländerna. Men vi kan inte i klarspråk, framföra att dessa kvinnor har samma skitliv i Sverige, då Sverige har öppna gränser för deras skitstövlar till män.

Männen från Afghanistan och andra länder i Mena, tycker att en kvinna som inte har en man är lovligt byte. En kvinna som rör på sig utan en man, behöver enligt vår gärningsman en man, honom, oavsett vad hon själv vill, då kvinnor inte har en egen vilja. Typ, som vi ser på hittegods. Hon får inte avvisa honom eller göra slut på ett förhållande.

Jag undrar varför politikerna inte noterat hur svenska kvinnor som integreras med dessa män också lever farligt och riskerar våld och mord? Kan de vara så dumma att genom att inte skriva gärningsmännens nationalitet så tror vi att det är Lasse eller Göran, som inte tål att avvisas av en kvinna?

Jag har haft mycket att göra med den sorts flyktingar och de tål inte att avisas eller att kvinnor bestämmer om någonting alls. De håller masken när de måste, med svenska kvinnor de möter under asylprocessen, men sen är det stop. De kan vara så hotfulla och otäcka att man måste ha självbevarelsedrift och hålla sig undan. Jag tror det är den enkla förklaringen tlll att ingen reagerade på att en mamma plötsligt är borta. Som svensk får man inte påtala något som rör kulturkrockar, då det blir löst med en rasiststämpel och man står utan arbete. Man lär sig omskrivningar av sanningen, och håller sig undan både privat och yrkesmässigt.

Nu vill vi veta det vi vet, om varför ingen kunde utreda varför en mamma med 3 barn plötsligt är borta. Det som nu gör henne intressant som människa i det feministiska landet Svärje, är detta nya spektakulära fall där en annan afghansk kvinna hamnar i ett gruvhål.

Ett alldeles ypperligt inlägg Vresrosen och jag delar helt och hållet din uppfattning.

Det kan man verkligen fråga sig. Ingen verkar ha velat utreda hustruns försvinnande. Inte ens fastän det var hennes barn som anmälde henne som saknad. Detta verkar ha blivit gjort under 2020. Skulle vara intressant att veta när detta exakt gjordes och var någonstans?
Senast redigerad av Skaraborg2 2022-04-30 kl. 14:17.
Citera
Medlem
goosehunters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Har du det vetenskapligt backat eller gissar du?

Du menar att alla svenskar som lever i destruktiva kontrollerande förhållanden, och som sedan begår mord, är psykiskt sjuka? De är befriade från personlighetesstörningar?

Däremot i "andra kulturer" såsom den här mannens kultur, där är brott liknande det här enbart beroende på kultur? De är befriade från psykisk sjukdom? Kanske t om födda onda allihop, det ligger i generna? Alla är mer eller mindre födda till psykopater?

Du får allt backa upp dina teorier.

Jag ser det som självklart att personer som har låg själkänsla/har narcisssitiska, psykopatiska drag finns i alla kulteurer och länder. Även psykiskt sjuka.

I det här fallet finns naturligt en kultur som inverkar i synen på hur en realton ser ut. Men jag tvivlar på att det här mordet enbart karakterieseras av kulturyttringar som lett till det här bestialiska mordförsöket och troligen hans hustrus mord.

Du får tro vad ud vill om mig och min intelligens.

Du gör osedvanligt många tankevurpor i ditt inlägg. Om du inte förstår den elementära skillnaden mellan länder där kvinnan i alla avseenden är underordnad mannen och behandlas som ett ting kontra europeisk kultur där kvinnan är fri att leva och göra som hon vill utan att dödas av sin man, då förstår du inte mycket om din omvärld och de mekanismer som styr människan och dennes motiv till sina handlingar. I Sverige begår ensamma gärningsmän med psyiska problem våldsdåd mot kvinnor. Detta backas inte upp och försvaras med hedersmotiv. Du kan som man i Sverige aldrig tas i nåd när du utövar våld mot en kvinna för att hon kränkt ditt manliga ego. I mena-kultur kan emellertid män slippa undan straff själva när dom straffar sina kvinnor med dom mest grundlösa, absurda motiven. Du kan ju pröva att läsa Magda Gads krönikor hon skrivit om hur kvinnor i mena-länder har det. Det är inte frågan om män med psyksjukdomar utan livet i sin essens i deras kultur. Det utesluter inte att det finns män med psykiska problem i deras kultur. Det finns som i alla andra delar av världen. Men det är inte psykiska problem utan kultur som ligger bakom kvinnans levnadsroll i dessa länder. Börja tänka o reflektera innan du sätter dig o skriver mer trams.
Citera
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2
Så verkar tyvärr vara fallet.

Gjordes väl inte mycket att ta reda på vart hon hade tagit vägen eller om hustrun hade blivit utsatt för ett grovt brott. Ett mycket svårt och problematiskt fall även om hennes kvarlevor skulle hittas. Kommer inte att bli lätt att få MGM dömd.

Hade inte kvinnan som blev nerknuffad i gruvhålet så hade inte detta med hustrun uppdagats. Nu fanns inte detta på den MGMs karta att hon skulle överleva och berätta.

Jag hoppas att vi en dag får läsa en FUP här , dva att de får ihop så mycket så att man kan fälla honom.
Om de inte kommer att kunna reda ut vad som hände hustrun, får han ändå rent mänskligt det mord han säkerligen har gjort på hustrun skrivet på sig.

Hans barn kommer att lägga skulden på honom, och även andra som känner honom kommer alltid att ha misstankar.

Jag tror inte alls att andra tycker att han har agerat rätt, även om det handlar om andra kulturer.
Citera
2022-04-30, 14:26
Medlem
goosehunters avatar
Citat:
När man som politiker missbrukar ord som feminism och politikerna har journalistkåren med sig, blir det per automatik en katastrof för alla människor som är normala. Vi lär oss att det vi ser, har vi inte sett, och det vi hört har vi inte heller hört. Media kan inte ens rapportera sakligt om brott om inte gärningsman och offer är politiskt korrekta. Vet man själv vad som är rätt är det plågsamt att ta del av svensk media. Då stängs vissa journalister ute som vill förmedla nyheter sakligt. De blir utfrysta, trots att de har rätt, kunskaper och sunt förnuft.

Vi lever i en farlig tid där politikerna uppfattar verkligheten, genom att det måste bli en ohållbar katastrof Som när Putin invaderar Ukraina eller att vi får kravaller i vårt land, där missnöjet inte längre går dölja. Men de som deltar i kravallerna benämns generaliserande som islamister och kriminella som om det vore den enkla sanningen. Ingen politiker orkar se det kulturella våldskapitalet, som lärs ut från ung ålder i hemmen och Moskéerna, som drabbar de oskyddade kvinnor som vill lämna en man som plågar dem dagligen.

När vi ser detta mord, är det så de kan gå när en kvinna från Afghanistan inte lyder sin man. Det som gör oss alla upprörda är att hon hittas i ett gruvhål i vår vackra natur efter att ha haft ett helvete, som är normalt för kvinnor som henne. Ingen saknar henne, och omgivningen accepterade att hon var "borta".

Problemet för den försvunna mamman kan sammanfattas med politiskt hyckleri, och en medveten politik som har förpestat myndigheter, då vi får tala om hur vidrigt det var för dessa människor i Menaländerna. Men vi kan inte i klarspråk, framföra att dessa kvinnor har samma skitliv i Sverige, då Sverige har öppna gränser för deras skitstövlar till män.

Männen från Afghanistan och andra länder i Mena, tycker att en kvinna som inte har en man är lovligt byte. En kvinna som rör på sig utan en man, behöver enligt vår gärningsman en man, honom, oavsett vad hon själv vill, då kvinnor inte har en egen vilja. Typ, som vi ser på hittegods. Hon får inte avvisa honom eller göra slut på ett förhållande.

Jag undrar varför politikerna inte noterat hur svenska kvinnor som integreras med dessa män också lever farligt och riskerar våld och mord? Kan de vara så dumma att genom att inte skriva gärningsmännens nationalitet så tror vi att det är Lasse eller Göran, som inte tål att avvisas av en kvinna?

Jag har haft mycket att göra med den sorts flyktingar och de tål inte att avisas eller att kvinnor bestämmer om någonting alls. De håller masken när de måste, med svenska kvinnor de möter under asylprocessen, men sen är det stop. De kan vara så hotfulla och otäcka att man måste ha självbevarelsedrift och hålla sig undan. Jag tror det är den enkla förklaringen tlll att ingen reagerade på att en mamma plötsligt är borta. Som svensk får man inte påtala något som rör kulturkrockar, då det blir löst med en rasiststämpel och man står utan arbete. Man lär sig omskrivningar av sanningen, och håller sig undan både privat och yrkesmässigt.

Nu vill vi veta det vi vet, om varför ingen kunde utreda varför en mamma med 3 barn plötsligt är borta. Det som nu gör henne intressant som människa i det feministiska landet Svärje, är detta nya spektakulära fall där en annan afghansk kvinna hamnar i ett gruvhål.

Vad många vettiga, bra saker du skriver. Mycket tänkvärt. Hatten av.

Ja du. Vi lever i någon slags åsiktsförtryckarkultur i vårat land. Att säga sanningen är ofint i Sverige. Den måste alltid lindas in, om ens påtalas alls. Och när vi alla ser en växande elefant i rummet så vänder vi bort våra blickar. Därför tillåter vi små problem att växa sig stora tills dom blir så jobbiga att hantera att vi får börja låtsas som att dom inte finns. Eller skylla på någon annan. Sanningen måste alltid förnekas när den visar sig vara något som går stick i stäv med ens egna inbillade verklighetsuppfattning.
Citera
2022-04-30, 14:36
Medlem
Jagersros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goosehunter
Vad många vettiga, bra saker du skriver. Mycket tänkvärt. Hatten av.

Ja du. Vi lever i någon slags åsiktsförtryckarkultur i vårat land. Att säga sanningen är ofint i Sverige. Den måste alltid lindas in, om ens påtalas alls. Och när vi alla ser en växande elefant i rummet så vänder vi bort våra blickar. Därför tillåter vi små problem att växa sig stora tills dom blir så jobbiga att hantera att vi får börja låtsas som att dom inte finns. Eller skylla på någon annan. Sanningen måste alltid förnekas när den visar sig vara något som går stick i stäv med ens egna inbillade verklighetsuppfattning.

Du och Vresrosen är kloka och rättsrådiga människor ! Skönt att läsa era kloka ord. Ibland är det svårt att sätta ord på sina tankar och känslor. Men ni formulerar det jag och alltfler upplever i vårt arma Sverige.
Citera
2022-04-30, 14:50
Medlem
Skaraborg2s avatar
Ett bland de mest intressanta brottmål jag har tagit del av.

Citat:
Jag tror inte han ser på ett erkännande så som vi uppfattar det. Han tycker att det är hans rätt att bestämma över sina ägodelar, och han kan lika gärna försvara den den rättigheten.

Han har nu levt i Sverige i 7 år, som asylsökande, med ett utvisningsbeslut som han öppet struntar i. Han har fått ostört hålla på med sitt leverne. Ingen av de andra personerna på boendena har saknat mamman till barnen, eller den kvinna han kastade ner i ett gruvhål. Han har inte uppfattat beslut, kontakter med myndigheter och polis på samma sätt som vi gör. Han ser bara att alla är idioter och att han bestämmer och överlistar alla med framgång. Jag tycker detta är ett av det mest intressanta brottmål vi diskuterat hittills.

Ja denne man anser att han har rätt att bestämma över sina "ägodelar" - alltså kvinnor.

Tyvärr är han inte ensam att ha den uppfattningen. Han har nu levt här under 7 år och han kommer att leva och bo här ytterligare under ett flertal årtionden. Han kommer aldrig någonsin att kunna bli integrerad i det svenska samhället lika lite som jag skulle kunna bli det i t. ex. det afghanska samhället.

MGM har inte brytt sig det minsta om utvisningsbeslutet. Detta är också hans "rätt" att inte göra det - så som han ser det. Själv tycker han nog att han är mycket smart som överlistar polis och myndigheter. Vi får se om han i slutändan fortfarande anser sig som mycket smart? Efter de uppgifter som i a f jag känner till så är det högst osäkert att han ens kommer att bli dömd. Mycket beror på om hans hustru kommer att hittas.

Ja, detta är absolut ett av de mest intressanta brottmål jag känner till. Kanske rent utav det mest intressanta? Den här tråden är redan lång och den kommer att utvecklas till en riktig bamsetråd på sikt.
Senast redigerad av Skaraborg2 2022-04-30 kl. 14:58.
Citera
2022-04-30, 15:05
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2
Så verkar tyvärr vara fallet.

Gjordes väl inte mycket att ta reda på vart hon hade tagit vägen eller om hustrun hade blivit utsatt för ett grovt brott. Ett mycket svårt och problematiskt fall även om hennes kvarlevor skulle hittas. Kommer inte att bli lätt att få MGM dömd.

Hade inte kvinnan som blev nerknuffad i gruvhålet så hade inte detta med hustrun uppdagats. Nu fanns inte detta på den MGMs karta att hon skulle överleva och berätta.

Även om mannen inte gjorde någon ansträngning att frun skulle hittas så har ju barnen rätt till sin mamma.
Undra om det finns någon utredning angående hennes försvinnande och hur den ser ut.
En sådan borde väl återupptas nu.
Citera
2022-04-30, 15:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FrauKoma
Ja, inte ens jag ser så svensk ut som mannen i profil på deras symbolfoto

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/vastmanland/haktade-mannens-ex-fru-anmaldes-forsvunnen-av-sina-barn

"I videon får du en sammanfattning av händelseutvecklingen – på 60 sekunder. Foto: Sjöfartsverket"
SVT använder drönarvideo från Brottsplats Stockholm utan att ange Brottsplats Stockholm som upphovsman. Bara Sjöfartsverkets delar har upphovsman där.

Hur kan det få heta upphovsman år 2020?
Hur kan SVT bryta mot upphovsmanslagen år 2020?

Var är barnen nu? Var har barnen varit under tiden efter att de önskat kontaktförbud? Hur har de mått? Någon som brytt sig?
Citera
2022-04-30, 15:10
Medlem
Gusselbys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Vad är vad?

Det finns många brott mot kvinnor i Sverige som görs av någon närstående. Det finns också män som misshandlas och även döödas av kvinnor, doc inte lika vanligt.

Det finns ofta tydliga mönster även om förrövarna kan komma från olika miljöer och bakgrund.

Den absolut farligaste tidpunkten för en person som levt i ett destuktivt förhållande är i samband med att hon vill lämna, skilja sig, få vårdnaden om barnen, polisanmäler.

Det har inte sällan föregåtts av tidigare misshandel, kontrollbehov från mannen, anmälningar (ibland tillbakatagna, eller vill ej medverka). Det finns olika typ av misshandel (fysisk, psykiskt, ekonomisk och sexuell), varav vissa markörer anses extra farliga (varningssignaler att det kan sluta med döden. Upprepade dödshot och strypgrepp är sådana, att våldet och kontrollen escalerar.

Psykopatiska drag från gärningsmannen är inte ovanligt.

Tror att det handlar om ca 13-15 kvinnor varje år som dödas av sin make, ex eller liknande relation.

Jag ser ett liknande mönster här, kulturellt eller inte.
Oavsett vad som fått en person att bete sig så här mot en annan person (det kan handla om en blandning av olika faktorer där även kulturen/normen är en faktor tänker jag), så liknar ändå mönstret det som sker i förhållanden med infödda svenskar.

Vi kan väl ta ett väldigt typiskt exmpel, Tova som mördades av Billy.

Jag ser signaler
Men för h-e, vi har fått in en kultur i Sverige nu som aldrig någonsin har funnits här förut. Vill du ha det så? Din apologet.

Så är det det här med överrepresentationen också, den vill du självklart bortse ifrån. Ditt nöt.

Ingen har någonsin sagt att vi inte har inhemska brottslingar och att en hel del av dem har begått fruktansvärda dåd.

Skärp dig.
Citera
2022-04-30, 15:27
Medlem
Skaraborg2s avatar
Barnen har rätt att få reda på vad som hänt deras mamma.

Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Även om mannen inte gjorde någon ansträngning att frun skulle hittas så har ju barnen rätt till sin mamma.
Undra om det finns någon utredning angående hennes försvinnande och hur den ser ut.
En sådan borde väl återupptas nu.

Naturligtvis har barnen rätt till sin mamma och få reda på vad som hänt henne.

Tror inte att MGM ser detta på samma sätt. Såg idag att de hade tagit upp detta med den försvunna hustrun på text-TV. Den ev. utredning som gjordes då lär nog vara mycket tunn. Anser också att denna nu borde återupptas. Mycket möjligt att så kommer att ske.
Citera
2022-04-30, 15:29
Medlem
Ju mer detaljer som kommer fram i den här historien desto mer frågetecken också om vad migrationsverket, polisen, rättväsendet och regeringen har sysslat med.
Citera
2022-04-30, 15:35
Medlem
Skaraborg2s avatar
Den här tråden handlar både om mycket grova brott och politik.

Citat:
Ursprungligen postat av Gusselby
Men för h-e, vi har fått in en kultur i Sverige nu som aldrig någonsin har funnits här förut. Vill du ha det så? Din apologet.

Så är det det här med överrepresentationen också, den vill du självklart bortse ifrån. Ditt nöt.

Ingen har någonsin sagt att vi inte har inhemska brottslingar och att en hel del av dem har begått fruktansvärda dåd.

Skärp dig.

Du har helt rätt.

Fastän denna tråd ligger i forumet Abof så handlar den också lika mycket om politik som har framkommit gällande det här fallet och denne mycket farlige man. Det går definitivt inte att bortse ifrån. Detta går hand i hand med varandra. Politiska beslut har gjort att han har kunnat agera på det sätt han har gjort.

Nej jag vill verkligen inte ha det på det här sättet.
Senast redigerad av Skaraborg2 2022-04-30 kl. 15:44.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in