2022-04-30, 12:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Meddler22
Så, vad hände med hans fru från 2020? Han kan väl inte ha kommit undan med ett mord genom att bara säga "jag vet inte vart hon är"

Jo. Det verkar inte bättre
Citera
2022-04-30, 12:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ulanna
Länk till Fb för den försvunna hustrun.
www.facebook.com/mohammadi.parisa.5

Förhoppningsvis har hon försvunnit frivilligt med hopp om att barnen då skulle få leva, men kanske mer sannolikt att hon knuffades ner i samma gruvhål som den unga kvinnan som mirakulöst klarade sig ur för att en pappas barn hörde svaga rop när de befann sig i närheten. Något av ett under att de befann sig just där.

Fyndplatsen/gruvhålet bör vara avspärrad för genomsök efter kvarlevor om inte polisen har fått några livstecken från den försvunna hustrun.

Kanske fb-vännerna Mari*la Z*ltek (*o) i Fagersta och/eller Sar* Az*z (*a, i) i Västerås vet något om henne?

Hoppas inte barnen också försvunnit om pappan tyckte de var hinder för giftermål med den unga kvinnan.

Jag tror inte att han ljög om att han dödat henne. Visst, han kan ha hittat på det i stridens hetta för att lura henne att lida ännu mer innan hon dog, men att en GM, gör så, är ytterst tveksamt.

Och att en kvinna lämnar tre barn hos en galning och sedan gömmer sig, är som jag ser det, också tveksamt.
Citera
2022-04-30, 12:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Jag tror inte han ser på ett erkännande så som vi uppfattar det. Han tycker att det är hans rätt att bestämma över sina ägodelar, och han kan lika gärna försvara den den rättigheten.

Han har nu levt i Sverige i 7 år, som asylsökande, med ett utvisningsbeslut som han öppet struntar i. Han har fått ostört hålla på med sitt leverne. Ingen av de andra personerna på boendena har saknat mamman till barnen, eller den kvinna han kastade ner i ett gruvhål. Han har inte uppfattat beslut, kontakter med myndigheter och polis på samma sätt som vi gör. Han ser bara att alla är idioter och att han bestämmer och överlistar alla med framgång. Jag tycker detta är ett av det mest intressanta brottmål vi diskuterat hittills.

Detta fall är en ögonöppnare. Hur kan myndigheterna inte kasta ut folk ifrån asylboendet efter utvisnibgsbeslut, har han verkligen kunnat överklaga i hela sju års tid? Nej, istället har han fått boende och pengar att röra sig med och att försörja hela tre barn med. Allt bara för att "Afghanistan inte tar emot honom, då de inte tror att han är afghan". Det är väl bara att skicka dit dem som turister då. Och sedan får de själva lösa saken på plats de har ju sina anhöriga i landet enligt vad de själva säger.

Ska det gå till så här, kan vi lika gärna slopa asylprocessen helt och ge folk asyl direkt de kommer hit.
Senast redigerad av Florman 2022-04-30 kl. 12:53.
Citera
2022-04-30, 12:57
Medlem
goosehunters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Vad är vad?

Det finns många brott mot kvinnor i Sverige som görs av någon närstående. Det finns också män som misshandlas och även döödas av kvinnor, doc inte lika vanligt.

Det finns ofta tydliga mönster även om förrövarna kan komma från olika miljöer och bakgrund.

Den absolut farligaste tidpunkten för en person som levt i ett destuktivt förhållande är i samband med att hon vill lämna, skilja sig, få vårdnaden om barnen, polisanmäler.

Det har inte sällan föregåtts av tidigare misshandel, kontrollbehov från mannen, anmälningar (ibland tillbakatagna, eller vill ej medverka). Det finns olika typ av misshandel (fysisk, psykiskt, ekonomisk och sexuell), varav vissa markörer anses extra farliga (varningssignaler att det kan sluta med döden. Upprepade dödshot och strypgrepp är sådana, att våldet och kontrollen escalerar.

Psykopatiska drag från gärningsmannen är inte ovanligt.

Tror att det handlar om ca 13-15 kvinnor varje år som dödas av sin make, ex eller liknande relation.

Jag ser ett liknande mönster här, kulturellt eller inte.
Oavsett vad som fått en person att bete sig så här mot en annan person (det kan handla om en blandning av olika faktorer där även kulturen/normen är en faktor tänker jag), så liknar ändå mönstret det som sker i förhållanden med infödda svenskar.

Vi kan väl ta ett väldigt typiskt exmpel, Tova som mördades av Billy.

Jag ser signaler

Både ja och nej. Det är en VÄSENTLIG SKILLNAD på ensamma gärningsmän med mentala störningar gentemot en kultur där kvinnan ses som mannens tillhörighet med allt vad det innebär. Förstår man inte och ser den skillnaden så är man inte särskilt skarpsint eller medveten om sin omvärld.
Citera
2022-04-30, 12:59
Medlem
goosehunters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Utflyttad
Med lite organisation så tror jag att det finns en möjlighet att skrapa ihop frivilliga klättrare och grottforskare som kan undersöka gruvhålen i regionen.

Tillägg: Man skall inte glömma att det även finns militära enheter som har träning i klättring. Att repellera ned i gruvhål under kontrollerade former är trots allt inte en större utmaning.

Ja något sådant skulle nog behövas. Hon behöver inte vara död. Men det är troligt. Hon behöver inte ligga i ett gruvhål. Men det finns en chans. Kanske prövade mannen i fråga något denna gången som han gjort förut. Eller så var det första gången. Men det är ändå värt att genomsöka ställen som ligger i anslutning till trafiknät.
Citera
2022-04-30, 13:02
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fibonaccy
Finns ingenting att se. Är det ännu mer förslummat (bodde främst missbrukare och samhällets på gränsen till utslagna där förr) med invandrare är det antagligen nästintill likvärdigt ett utanförskapsområde. Åtminstone kulturellt.

Ja. Den här mannen tycks fungera likt en psykopat och utgör som har utgjort, ett starkt hot mot barnen. Det är viktigt att vårdnaden fråntas honom och barnen placeras bort i trygghet.

Då kan de (SVT) gräva upp bom barnen omhändertagits eller om de tvingas driva omkring likt någon modern Oliver Twist, alt är utelämnade andra papperslösa eller våra kanske egna tvivelaktiga medborgare.

Det vidrigaste är kamouflaget med att ge män immunitet från att ifrågasättas (liksom kvinnor när de medverkar i allvarliga brott) och den hänsynslöshet det innebär att lägga locket på, för de mest utsatta. Skönt för ett samhälle som inte behöver bry sig men kan slå sig för bröstet över den egna korrekta världsuppfattningen och den antirasism de praktiserar. För kvinnor eller barn som till priset av det förlorar ett människovärde, är skadorna mycket svårare till nästintill omöjliga att reparera.

Man får lägga tilliten till allmänhetens goda vilja. Förhoppningsvis vill några med kunskaper undersöka saken.

Hon kommer från en annan kultur. Sannolikt i kombination med tidigare våld och trauman och uppfostran har hon styrts av mannen pga att hon är foglig och undergiven i sin natur och mannen har utgått ifrån att hon aldrig skulle avvisa honom. Tvivlar på att de har haft en riktig relation. Bästa jämförelsen är Stockholms syndromet för människor som undrar hur han ändå kom nära henne.

Det går inte att hålla isär ämnet från politik, integration och aktuella brott eftersom det är sammanlänkat.

Här ser man ändå en kvinna som säger ifrån. Inte bara nej heller utan också nämner att han kan vara hennes pappa. Kanske har hon även sagt andra saker till honom, och han har känt sig kränkt? Kränkt av ett nej, kränkt av att vara för gammal och kanske kränkt av att hon ens vågar säga ifrån?

När man är så ung, kanske också kommer från en kultur där både de äldre och männen har högre postion i hierarkin, då kan det normalt sett vrara svårare att värja sig mot någons envetna vilja. Kanske han också hjälpte henne med mycket, liksom män i den åldern kan göra för att vinna poäng. Han uppges vara hjälpsam och händig, och nu hade han ju någon slags tillgång till bil.

Det här sättet är inget unikt för enbart invandrare, men här kan den kultur/normer de är fostraade i spela in också.

Nu handlar tråden om ett specifikt fall, personer som är identifierade till viss del (ej brottsoffret). Det är skillnad på att diskutera mannens, hans hustrus situation, vad som har påverkat att de hamnat i den här sitsen i Sverige.

Vad gäller politik, integration i allmänhet, går det att dra streck när det handlar just om ämnet i allmänhet. Jag har läst många sådana inlägg i den här tråden. Det är tröttsamt att läsa inlägg efter inlägg med sådant som inte handlar om just det här fallet.
Citera
2022-04-30, 13:12
Medlem
Skaraborg2s avatar
Verkar tyvärr vara fallet.

Citat:
Ursprungligen postat av Meddler22
Så, vad hände med hans fru från 2020? Han kan väl inte ha kommit undan med ett mord genom att bara säga "jag vet inte vart hon är"

Så verkar tyvärr vara fallet.

Gjordes väl inte mycket att ta reda på vart hon hade tagit vägen eller om hustrun hade blivit utsatt för ett grovt brott. Ett mycket svårt och problematiskt fall även om hennes kvarlevor skulle hittas. Kommer inte att bli lätt att få MGM dömd.

Hade inte kvinnan som blev nerknuffad i gruvhålet så hade inte detta med hustrun uppdagats. Nu fanns inte detta på den MGMs karta att hon skulle överleva och berätta.
Senast redigerad av Skaraborg2 2022-04-30 kl. 13:15.
Citera
2022-04-30, 13:26
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goosehunter
Både ja och nej. Det är en VÄSENTLIG SKILLNAD på ensamma gärningsmän med mentala störningar gentemot en kultur där kvinnan ses som mannens tillhörighet med allt vad det innebär. Förstår man inte och ser den skillnaden så är man inte särskilt skarpsint eller medveten om sin omvärld.

Har du det vetenskapligt backat eller gissar du?

Du menar att alla svenskar som lever i destruktiva kontrollerande förhållanden, och som sedan begår mord, är psykiskt sjuka? De är befriade från personlighetesstörningar?

Däremot i "andra kulturer" såsom den här mannens kultur, där är brott liknande det här enbart beroende på kultur? De är befriade från psykisk sjukdom? Kanske t om födda onda allihop, det ligger i generna? Alla är mer eller mindre födda till psykopater?

Du får allt backa upp dina teorier.

Jag ser det som självklart att personer som har låg själkänsla/har narcisssitiska, psykopatiska drag finns i alla kulteurer och länder. Även psykiskt sjuka.

I det här fallet finns naturligt en kultur som inverkar i synen på hur en realton ser ut. Men jag tvivlar på att det här mordet enbart karakterieseras av kulturyttringar som lett till det här bestialiska mordförsöket och troligen hans hustrus mord.

Du får tro vad ud vill om mig och min intelligens.
Citera
2022-04-30, 13:29
Medlem
Detta fall kan jämföras med andra svenska kvinnor/mödrar som går ut och "försvinner" ifrån förhållanden dom uppgett för myndigheter är jobbiga. I regel kontrolleras då deras partners mobiler upp mot master i området, för att se var de befunnit sig. Detta eftersom polisen vet att närstående män ofta ligger bakom sånt här. Man är ju verkligen intresserad av den energi polisen la på den första kvinnan. Köpte de versionen av att hon bytt flyktingboende rakt av och att det är svårt att veta till vilket?

Man får ju känslan av det. 40-årig asylsökande kvinna försvunnen. Inget statusuppdrag för en polis. 18-årig blond kvinna försvinner spårlöst däremot. Högstatus att klura ut vad som hänt, stort mediauppbåd osv. Sorgligt.
Citera
2022-04-30, 13:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goosehunter
Ja något sådant skulle nog behövas. Hon behöver inte vara död. Men det är troligt. Hon behöver inte ligga i ett gruvhål. Men det finns en chans. Kanske prövade mannen i fråga något denna gången som han gjort förut. Eller så var det första gången. Men det är ändå värt att genomsöka ställen som ligger i anslutning till trafiknät.

Jag är övertygad om att en mamma överger inte sina 3 barn. Särskilt efter vad som framkommit om denne kvinnoplågare och mördare. Att han inte hade framgång med detta aktuella mord, betyder bara att brottsoffret hade en osannolik tur.
Citera
2022-04-30, 13:39
Medlem
Jagersros avatar
Citat:
När man som politiker missbrukar ord som feminism och politikerna har journalistkåren med sig, blir det per automatik en katastrof för alla människor som är normala. Vi lär oss att det vi ser, har vi inte sett, och det vi hört har vi inte heller hört. Media kan inte ens rapportera sakligt om brott om inte gärningsman och offer är politiskt korrekta. Vet man själv vad som är rätt är det plågsamt att ta del av svensk media. Då stängs vissa journalister ute som vill förmedla nyheter sakligt. De blir utfrysta, trots att de har rätt, kunskaper och sunt förnuft.

Vi lever i en farlig tid där politikerna uppfattar verkligheten, genom att det måste bli en ohållbar katastrof Som när Putin invaderar Ukraina eller att vi får kravaller i vårt land, där missnöjet inte längre går dölja. Men de som deltar i kravallerna benämns generaliserande som islamister och kriminella som om det vore den enkla sanningen. Ingen politiker orkar se det kulturella våldskapitalet, som lärs ut från ung ålder i hemmen och Moskéerna, som drabbar de oskyddade kvinnor som vill lämna en man som plågar dem dagligen.

När vi ser detta mord, är det så de kan gå när en kvinna från Afghanistan inte lyder sin man. Det som gör oss alla upprörda är att hon hittas i ett gruvhål i vår vackra natur efter att ha haft ett helvete, som är normalt för kvinnor som henne. Ingen saknar henne, och omgivningen accepterade att hon var "borta".

Problemet för den försvunna mamman kan sammanfattas med politiskt hyckleri, och en medveten politik som har förpestat myndigheter, då vi får tala om hur vidrigt det var för dessa människor i Menaländerna. Men vi kan inte i klarspråk, framföra att dessa kvinnor har samma skitliv i Sverige, då Sverige har öppna gränser för deras skitstövlar till män.

Männen från Afghanistan och andra länder i Mena, tycker att en kvinna som inte har en man är lovligt byte. En kvinna som rör på sig utan en man, behöver enligt vår gärningsman en man, honom, oavsett vad hon själv vill, då kvinnor inte har en egen vilja. Typ, som vi ser på hittegods. Hon får inte avvisa honom eller göra slut på ett förhållande.

Jag undrar varför politikerna inte noterat hur svenska kvinnor som integreras med dessa män också lever farligt och riskerar våld och mord? Kan de vara så dumma att genom att inte skriva gärningsmännens nationalitet så tror vi att det är Lasse eller Göran, som inte tål att avvisas av en kvinna?

Jag har haft mycket att göra med den sorts flyktingar och de tål inte att avisas eller att kvinnor bestämmer om någonting alls. De håller masken när de måste, med svenska kvinnor de möter under asylprocessen, men sen är det stop. De kan vara så hotfulla och otäcka att man måste ha självbevarelsedrift och hålla sig undan. Jag tror det är den enkla förklaringen tlll att ingen reagerade på att en mamma plötsligt är borta. Som svensk får man inte påtala något som rör kulturkrockar, då det blir löst med en rasiststämpel och man står utan arbete. Man lär sig omskrivningar av sanningen, och håller sig undan både privat och yrkesmässigt.

Nu vill vi veta det vi vet, om varför ingen kunde utreda varför en mamma med 3 barn plötsligt är borta. Det som nu gör henne intressant som människa i det feministiska landet Svärje, är detta nya spektakulära fall där en annan afghansk kvinna hamnar i ett gruvhål.
Tack för ett fullständigt briljant inlägg ! Du har så rätt i detta ; Rosen
Citera
2022-04-30, 14:10
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Jag är övertygad om att en mamma överger inte sina 3 barn. Särskilt efter vad som framkommit om denne kvinnoplågare och mördare. Att han inte hade framgång med detta aktuella mord, betyder bara att brottsoffret hade en osannolik tur.

Nä, jag tror verkligen inte att hon övergett sina barn utan ett endaste ord. Inte hört av sig heller, eftersom de är de som anmäler henne försvunnen.

Sedan tycker jag att hans lögn på nya boendet säger att det var han som lämnade hustrun, vilket verkligen lägger stora frågetecken runt hans oskyldighet. Andra versioner lämnas alltså till Migrtionsverket.
"Där ska mannen ha berättat att han haft problem med ex-frun och att han och barnen flyttat ifrån henne. "
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/vastmanland/haktade-mannens-ex-fru-anmaldes-forsvunnen-av-sina-barn

En person som inget har att dölja behöver inte ljuga på det viset.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in