Citat:
Ursprungligen postat av
Schmoove
Det där är ju bara rätt igenom bs. Jag har aldrig läst att någon här inne skriver spaltmeter om 03/04 bara för att. De tillfällen som jag har tagit upp detta är när det hånas, förminskas, ljugs, gör sig rolig på någon annans bekostnad osv. Då svarar jag på dessa inlägg och ger korrekt information. De flesta av er här inne åt väl välling när detta hände? Det är iallafall den känslan jag får. Jag förstår att det inte är relevant för er men respektera möjligheten att få besvara de felaktigheter som skrivs här inne.
Så om jag förstår dig rätt är det väldigt jobbigt och upprörande att något som faktiskt har hänt och är inskrivet i historieböckerna ibland skrivs om här inne? Men att något som kanske aldrig blir verklighet eller kommer inträffa kan vi prata hur mycket som helst om? Snacka om att flytta målstolparna.
Om nu Liverpool kommer tvåa i ligan (allt pekar i den riktningen), förlorar de eventuella finalerna, vad ska vi kalla det gänget då? Det är en helt igenom ointressant frågeställning, eftersom det ännu inte har hänt. Sitt ner lugnt i båten och om det nu händer kan ni prata och försvara det resten av era liv. Det är då ni har denna rätt. Just nu blir det bara pinsam läsning.
Ingen pratade om 03/04 innan det inträffat, ingen trodde att det skulle vara möjligt och om någon sa något om det så viftades det bara bort. Det viktiga i mitt umgänge var att vinna ligan, obesegrad i ligan var bara en bonus.
Exakt så är det.
Historieböckerna visar klart o tydligt hur unik Arsenal’s Invincible säsong var. Men 98% av allt snack här inne om AFCs 03/04 säsong kommer från vissa Liverpool och Man United fans, när de försöker att undergräva prestationen.
Annars så tycker jag att det är lite fascinerande att Liverpool-kåren är stolta över att ha förlorat 3x ligatitlar till Man City under de sista 5 åren.
Citat:
Ursprungligen postat av
Imbaz
I call BS.
Är väll inte så konstigt att möjligheten till en kvadrupel diskuteras här när det pratas om det i alla möjliga studios och reportrar? Är ju inte bara teoretisk framtid som diskuteras utan det är ju en bedrift i sig att vara så överlägsna och kommit så långt i alla turneringar. Jag menar 1 final vunnen och om inget utöver det vanliga händer så spelar Liverpool CL final och även FA cup final.
Det är ju en maktdemonstration som Liverpool stått för iår och det kommer såklart diskuteras vidare så även om Liverpool inte kniper alla titlar.
I andras ögon så ser det mest ut som du är otroligt avundsjuk, jag menar du skriver ju aldrig i tråden förutom när Liverpool eller Invincibles diskuteras och då kommer du alltid med klorna utåt och ska nedvärdera. Har aldrig sett dig skriva något positivt om någon annan klubb än din egen, ryck upp dig grabben och ta något med en klackspark någon gång !
Har märkt ett allmänt fenomen hos Arsenalsupportrar som verkar ha en oro för implodera inombords om man förbiser kritik mot klubben eller ger andra klubbar en komplimang. Är det rädslan för att tappa respekt hos andra rivaler för att man halkat efter så mycket senaste 15 åren som ligger i grunden till detta?
Skillnaden är bara den att i TV/media så snackas det kort o gott om Liverpools möjligheter att ta hem fyra titlar, här inne så låter det som att Liverpool har vunnit dessa 4 titlar. Och 90% av alla inlägg under de sista månaderna har handlat om Liverpool och all tjat om ”The Quadruple”. Du skriver hur överlägsna Liverpool är.. Varför så ligger de 2:a på tabellen? Nej, ni Liverpool fans är verkligen en egen ras av Homo Sapiens.
Kan inte prata för andra, men jag är absolut inte avundsjuk på Liverpool. Men en sak är klar, Arsenal eller tex Man United firar inte ngt på förskott. Vi väljer istället att ligga lågt fram tills att vi faktiskt har ngt att fira över.
Annars så är det ju lite ironiskt att se en som utger sig från att heja på Liverpool snacka ner Arsenal under de sista 15 åren eller så, mtp att Liverpool har varit mediokra i 25 av de senaste 30 åren. Förresten, vilken FC av Arsenal och Liverpool tror du det är som har kammat hem flest pokaler under de sista 20 åren?🤫