2022-04-29, 19:26
  #8437
Medlem
Imbazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vatos.Locos
Never.

Trött på det enda och det andra. Två användare som gör det svårt att ens få sympati för lagen de hejar på.

''Vackraste och bästa klubben i världen'' läser man varje vecka här inne. Undrar hur många matcher den snubben varit och sett.
Haha ja, det drivs ju på av mest en eller två personer, ganska tröttsamt, jag själv gillar inte att jämföra egentligen, att ett lag idag är bättre än dåtidens lag är ju självklart, men att jämföra olika tiders upplagor av lag är bara larvigt. Som att jämföra en Porsche från 2022 med en Porsche från 2006, båda var en värstingbil på sin tid och fick andra att glo av avund, men att jämföra dem på en tidslinje är ju rakt av orättvist.

Men man kan inte heller blunda för dagens lag som slår rekord efter rekord, man måste ju hylla dem och det kan man göra som motståndarsupporter utan att automatiskt nedvärdera sina egna tidigare upplagor av lag.
Citera
2022-04-29, 22:04
  #8438
Medlem
EnLitenFryss avatar
Chelseas ägarbyte klart. Vad tror man om Todd Boehly?

Minnet försvinner under pågående säsong, men minns ni före säsongen när "alla" tvivlade på Liverpools möjligheter att nå samma höjder som 19/20? De flesta hade City/Chelsea som de som skulle kriga om titeln, Man Utd och Liverpool fick göra upp om 3/4e plats.

https://www.liverpoolecho.co.uk/sport/football/football-news/liverpool-premier-league-title-predictions-21292080

Kul att se "experternas" tips i backspegeln. Endast Danny Murphy och Mark Lawrenson som kan sträcka på sig i det sällskapet.
Citera
2022-04-29, 22:04
  #8439
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenFrys
Rangnick tar över Österrike?

https://www.fotbollskanalen.se/england/officiellt-rangnick-tar-over-osterrike/



Utifrån framstår det mer och mer som att United behövde en interrimlösning efter OGS. Man gick i brist på annat till Rangnick, som egentligen inte ville ha rollen som manager men kunde gå med på det om han fick bli "konsult" efter säsongen. United, som bara ville ha det löst, sa ja. Oklart vad den rollen skulle innebära "men det löser vi sen".

Nu när man gjort klart med ETH, så fasar man ut Rangnick (eller så fasar han ut sig själv).

Men vad vet jag? Kanske blir han spindeln i nätet bredvid ETH? Kanske var det han som valde ETH och de kommer vara duon som förvandlar United till ett storlag igen? Tiden kommer, som alltid, utvisa.

Gary Neville:

Det är väl inte så långt ifrån sanningen kanske. En annan teori är att man ville ha hans råd kring truppen och vad som kommer behöva göras. Det är ganska svårt utifrån att veta exakt hur spelarna beter sig i olika situationer, även om man befinner sig i klubben. Rangnick har inte haft särskilt mycket att göra med anställningen av ETH. Det är John Murtough som styr.
Citera
2022-04-29, 23:31
  #8440
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Imbaz
Vart har du fått för dig det? Jag har ju hela tiden sagt att jag tror att Liverpool vinner 2 titlar, alltså antingen FA cupen eller CL.

Har fetat det då det inte gick in första gången.

Att man hoppas på 4 i situationen vi är i är fan inte konstigt. Du hade kört en otrolig monolog här inne om det hade varit Arsenal, fast det gör du ju redan

Måste faktiskt berömma de flesta lfc supportrar här inne för att inte sväva iväg och faktiskt vara otroligt sympatiska. Minns hur Utd supportrar höll på med oss och nu när det är omvänt så visar faktiskt de flesta klass och bra ödmjukhet. Big up reds !
Aha, Ok. Men ni skriver ju iaf ett flertals inlägg varje dag här inne om Liverpool och om deras chanser att ta hem ”The Quadruple”, så det är ju lite märkligt av er att skriva en massa inlägg flera ggr dagligen om ngt som ni inte tror på.
Citera
2022-04-29, 23:35
  #8441
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Halshuggning
West Ham har fortfarande chansen mot Frankfurt i EL. Detta gör att prio inte blir londonderbyt mot Arsenal. Tror spelare kommer att vilas mot Arsenal, så nu måste vi vinna!
Ja, det är en fördel till AFC att West Ham har fokus på Europa när vi ställs mot dem. Borde bli tre poäng i fickan.
Citera
2022-04-30, 08:04
  #8442
Medlem
justinsane420s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Aha, Ok. Men ni skriver ju iaf ett flertals inlägg varje dag här inne om Liverpool och om deras chanser att ta hem ”The Quadruple”, så det är ju lite märkligt av er att skriva en massa inlägg flera ggr dagligen om ngt som ni inte tror på.
Självklart skrivs det mycket om det här och på många andra forum, det pratas mer och mer i olika studios runt om i världen.
Inte så konstigt då Lfc kan göra något helt unikt i år.

Det sjuka är att du skriver nästan lika mycket om invincibles som skedde för snart 20 år sedan...
Citera
2022-04-30, 08:42
  #8443
Medlem
Intressant att se hur mycket motstånd Newcastle kan bjuda på mot Liverpool. Nye tränaren "Steady Eddie" Howe har gjort det väldigt bra, delvis med hjälp av stor budget, men vändningen kom snabbt och 38 poäng på hans 23 matcher med laget är imponerande.

Liverpool är naturligtvis stor favorit, men Newcastle har hemmaplan, de har räddat kontraktet, så spelare och supportrar kan pusta ut och njuta av en fin match mot ett av världens bästa lag. Jag höjer ett varningens finger för att Liverpool kan få det tufft, men tror att de ändå vinner till slut.
Citera
2022-04-30, 08:47
  #8444
Medlem
Schmooves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av justinsane420
Självklart skrivs det mycket om det här och på många andra forum, det pratas mer och mer i olika studios runt om i världen.
Inte så konstigt då Lfc kan göra något helt unikt i år.

Det sjuka är att du skriver nästan lika mycket om invincibles som skedde för snart 20 år sedan...
Det där är ju bara rätt igenom bs. Jag har aldrig läst att någon här inne skriver spaltmeter om 03/04 bara för att. De tillfällen som jag har tagit upp detta är när det hånas, förminskas, ljugs, gör sig rolig på någon annans bekostnad osv. Då svarar jag på dessa inlägg och ger korrekt information. De flesta av er här inne åt väl välling när detta hände? Det är iallafall den känslan jag får. Jag förstår att det inte är relevant för er men respektera möjligheten att få besvara de felaktigheter som skrivs här inne.

Så om jag förstår dig rätt är det väldigt jobbigt och upprörande att något som faktiskt har hänt och är inskrivet i historieböckerna ibland skrivs om här inne? Men att något som kanske aldrig blir verklighet eller kommer inträffa kan vi prata hur mycket som helst om? Snacka om att flytta målstolparna.

Om nu Liverpool kommer tvåa i ligan (allt pekar i den riktningen), förlorar de eventuella finalerna, vad ska vi kalla det gänget då? Det är en helt igenom ointressant frågeställning, eftersom det ännu inte har hänt. Sitt ner lugnt i båten och om det nu händer kan ni prata och försvara det resten av era liv. Det är då ni har denna rätt. Just nu blir det bara pinsam läsning.

Ingen pratade om 03/04 innan det inträffat, ingen trodde att det skulle vara möjligt och om någon sa något om det så viftades det bara bort. Det viktiga i mitt umgänge var att vinna ligan, obesegrad i ligan var bara en bonus.
Citera
2022-04-30, 10:10
  #8445
Medlem
Imbazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schmoove
Ingen pratade om 03/04 innan det inträffat.

I call BS.

Är väll inte så konstigt att möjligheten till en kvadrupel diskuteras här när det pratas om det i alla möjliga studios och reportrar? Är ju inte bara teoretisk framtid som diskuteras utan det är ju en bedrift i sig att vara så överlägsna och kommit så långt i alla turneringar. Jag menar 1 final vunnen och om inget utöver det vanliga händer så spelar Liverpool CL final och även FA cup final.

Det är ju en maktdemonstration som Liverpool stått för iår och det kommer såklart diskuteras vidare så även om Liverpool inte kniper alla titlar.

I andras ögon så ser det mest ut som du är otroligt avundsjuk, jag menar du skriver ju aldrig i tråden förutom när Liverpool eller Invincibles diskuteras och då kommer du alltid med klorna utåt och ska nedvärdera. Har aldrig sett dig skriva något positivt om någon annan klubb än din egen, ryck upp dig grabben och ta något med en klackspark någon gång !

Har märkt ett allmänt fenomen hos Arsenalsupportrar som verkar ha en oro för implodera inombords om man förbiser kritik mot klubben eller ger andra klubbar en komplimang. Är det rädslan för att tappa respekt hos andra rivaler för att man halkat efter så mycket senaste 15 åren som ligger i grunden till detta?
__________________
Senast redigerad av Imbaz 2022-04-30 kl. 10:13.
Citera
2022-04-30, 10:53
  #8446
Medlem
Vatos.Locoss avatar
Detta forum är roligt. Minns när man började hänga just här, då var det mest United prat. Lite chelsea.. sedan liverpool efter Klopp börjat få ordning på laget. Nu är det typ 90% liverpool, 1% city, 2% chelsea, 4% united och 3% tottenham, newcastle och norwich.
Citera
2022-04-30, 11:11
  #8447
Medlem
justinsane420s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schmoove
Det där är ju bara rätt igenom bs. Jag har aldrig läst att någon här inne skriver spaltmeter om 03/04 bara för att. De tillfällen som jag har tagit upp detta är när det hånas, förminskas, ljugs, gör sig rolig på någon annans bekostnad osv. Då svarar jag på dessa inlägg och ger korrekt information. De flesta av er här inne åt väl välling när detta hände? Det är iallafall den känslan jag får. Jag förstår att det inte är relevant för er men respektera möjligheten att få besvara de felaktigheter som skrivs här inne.

Så om jag förstår dig rätt är det väldigt jobbigt och upprörande att något som faktiskt har hänt och är inskrivet i historieböckerna ibland skrivs om här inne? Men att något som kanske aldrig blir verklighet eller kommer inträffa kan vi prata hur mycket som helst om? Snacka om att flytta målstolparna.


Jag är väldigt intresserad av att höra hur du kom fram till denna slutsats baserat på det jag skrev.
Citera
2022-04-30, 11:18
  #8448
Medlem
Schmooves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Imbaz
I call BS.

Är väll inte så konstigt att möjligheten till en kvadrupel diskuteras här när det pratas om det i alla möjliga studios och reportrar? Är ju inte bara teoretisk framtid som diskuteras utan det är ju en bedrift i sig att vara så överlägsna och kommit så långt i alla turneringar. Jag menar 1 final vunnen och om inget utöver det vanliga händer så spelar Liverpool CL final och även FA cup final.

Det är ju en maktdemonstration som Liverpool stått för iår och det kommer såklart diskuteras vidare så även om Liverpool inte kniper alla titlar.

I andras ögon så ser det mest ut som du är otroligt avundsjuk, jag menar du skriver ju aldrig i tråden förutom när Liverpool eller Invincibles diskuteras och då kommer du alltid med klorna utåt och ska nedvärdera. Har aldrig sett dig skriva något positivt om någon annan klubb än din egen, ryck upp dig grabben och ta något med en klackspark någon gång !

Har märkt ett allmänt fenomen hos Arsenalsupportrar som verkar ha en oro för implodera inombords om man förbiser kritik mot klubben eller ger andra klubbar en komplimang. Är det rädslan för att tappa respekt hos andra rivaler för att man halkat efter så mycket senaste 15 åren som ligger i grunden till detta?

Det som vi firade mest och pratade om var att det blev ett oavgjort resultat på WHL och Arsenal firade ligasegern där. Det var en riktigt rolig händelse. Sen så sjönk det andra in efter en tid.

Ingen nämnde något om 03/04 förrän under hösten/vintern 19/20 när den ökända liverpoolmaffian började gaffla om 0 förluster i ligan. Det gick ju som bekant åt helvete.

Sen dess har detta ämne tagits upp av andra skribenter här inne och ibland har jag besvarat dessa lögner eller en påstådd förminskning av prestationen som sådan. Det är ni, motståndarfansen som tar upp detta ämne hela tiden och ibland så svarar jag.

Jag har hatat Liverpool sen Heysel och allt som klubben och fansen har förstört för engelsk fotboll.

Under den här säsongen har jag exempelvis skrivit om Ramsdale eller varför övergången med Vlahovic inte blev av. Helt ärligt, ingen här inne vill läsa vad vi som håller på Arsenal tycker och tänker. Det är bara att läsa från trådstart fram till idag. Jag har väl knappt skrivit något positivt om mitt lag? Ibland så har jag skrivit att det var kul att Arsenal gjorde mål eller att Saka + ESR gjorde mål. Detta slås ner på en gång. Det är numer bara foolsen som skriver i matchtråden när Arsenal spelar.

Jag har +200 inlägg sen 2005, jag är ingen aktiv postare.

Jag är väl medveten om var min klubb befinner sig just nu inom engelsk fotboll. Jag pratar om detta på andra ställen och i andra miljöer.

Det enda jag ser från din sida är deluded inlägg om ditt lag och sen så reagerar du på andras inlägg och väldigt ofta vill du prata om annat än den du citerar (så även i denna citering) och målstolpar flyttas. Jag kallar dig för trådens dunning-kruger. Du har skrivit mycket dumheter här sen 2010.
__________________
Senast redigerad av Schmoove 2022-04-30 kl. 11:20.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in