2022-04-30, 11:31
  #8449
Medlem
Schmooves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av justinsane420
Jag är väldigt intresserad av att höra hur du kom fram till denna slutsats baserat på det jag skrev.

Det är väl bara att läsa ditt inlägg som jag citerade från början? Även om frågan inte var ställd till mig så tog jag mig friheten att skriva ett svar. Kan du isåfall berätta vad du menade? Om jag nu missförstod dig alltså.
Citera
2022-04-30, 11:39
  #8450
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenFrys
Chelseas ägarbyte klart. Vad tror man om Todd Boehly?

.

Jag är bara glad att det inte blev den siste som kasta in hatten i leken, eller Lewis Hamilton. att ha en uttalad Man Utd eller Arsenal supporter hade aldrig blivit bra. Minsta lilla sparande hade länkats till deras klubbtillhörighet.
Citera
2022-04-30, 12:08
  #8451
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av justinsane420
Självklart skrivs det mycket om det här och på många andra forum, det pratas mer och mer i olika studios runt om i världen.
Inte så konstigt då Lfc kan göra något helt unikt i år.

Det sjuka är att du skriver nästan lika mycket om invincibles som skedde för snart 20 år sedan...
Det sjuka är att du/ni pratar mer om Liverpools chanser på 4 titlar, där Liverpool inte ens är favoriter varken i ligan eller i UCL. Och jämför denna tes mot ngt som faktiskt har hänt i fotbollshistorien. Lol.
Citera
2022-04-30, 12:16
  #8452
Medlem
Il.Malizias avatar
Det slog mig just att Liverpool faktiskt har chansen att ta en 4-ling, dvs 4 titlar.
Och med tanke på att de har Man City som jagar/jagat dem på alla 4 fronter så är det än mer imponerande.

Är verkligen inget Liverpoolfan, men får tillstå att man hade blivit ytterst imponerad om så blev fallet.
Citera
2022-04-30, 12:25
  #8453
Medlem
justinsane420s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Det sjuka är att du/ni pratar mer om Liverpools chanser på 4 titlar, där Liverpool inte ens är favoriter varken i ligan eller i UCL. Och jämför denna tes mot ngt som faktiskt har hänt i fotbollshistorien. Lol.
Det är inte bara jag/vi som skriver och pratar om detta utan det sker i studios och i tidningar VÄRLDEN över.

SJÄLVKLART är vi lfc fans lyriska över den position vi just nu befinner oss i. Även när Arsenal var som absolut bäst var ni aldrig nära att vara en stormakt i Europa och det är enbart ren fakta.

Det tragiska är att innan jag stötte på DIG på detta forum så hade jag ett väldigt gott öga till Arsenal men nu vill jag verkligen att de ska misslyckas och det är 100% ..förlåt..130% pga dig.
Citera
2022-04-30, 12:28
  #8454
Medlem
MartinDahlinsMammas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Det sjuka är att du/ni pratar mer om Liverpools chanser på 4 titlar, där Liverpool inte ens är favoriter varken i ligan eller i UCL. Och jämför denna tes mot ngt som faktiskt har hänt i fotbollshistorien. Lol.

Det enda sjuka är din mentala hälsa. Inse det så slipper du göra dig och Arse till åtlöje gång på gång.

Citat:
Ursprungligen postat av justinsane420
Det tragiska är att innan jag stötte på DIG på detta forum så hade jag ett väldigt gott öga till Arsenal men nu vill jag verkligen att de ska misslyckas och det är 100% ..förlåt..130% pga dig.

Jag har insett att detta är skribentens agenda. Något Arse fan är Mr 130 % inte.

Alltid lika gulligt när hans personliga rövslickare ”schmoove” rycker ut och skyddar hen.
__________________
Senast redigerad av MartinDahlinsMamma 2022-04-30 kl. 12:31.
Citera
2022-04-30, 12:45
  #8455
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schmoove
Det där är ju bara rätt igenom bs. Jag har aldrig läst att någon här inne skriver spaltmeter om 03/04 bara för att. De tillfällen som jag har tagit upp detta är när det hånas, förminskas, ljugs, gör sig rolig på någon annans bekostnad osv. Då svarar jag på dessa inlägg och ger korrekt information. De flesta av er här inne åt väl välling när detta hände? Det är iallafall den känslan jag får. Jag förstår att det inte är relevant för er men respektera möjligheten att få besvara de felaktigheter som skrivs här inne.

Så om jag förstår dig rätt är det väldigt jobbigt och upprörande att något som faktiskt har hänt och är inskrivet i historieböckerna ibland skrivs om här inne? Men att något som kanske aldrig blir verklighet eller kommer inträffa kan vi prata hur mycket som helst om? Snacka om att flytta målstolparna.

Om nu Liverpool kommer tvåa i ligan (allt pekar i den riktningen), förlorar de eventuella finalerna, vad ska vi kalla det gänget då? Det är en helt igenom ointressant frågeställning, eftersom det ännu inte har hänt. Sitt ner lugnt i båten och om det nu händer kan ni prata och försvara det resten av era liv. Det är då ni har denna rätt. Just nu blir det bara pinsam läsning.

Ingen pratade om 03/04 innan det inträffat, ingen trodde att det skulle vara möjligt och om någon sa något om det så viftades det bara bort. Det viktiga i mitt umgänge var att vinna ligan, obesegrad i ligan var bara en bonus.
Exakt så är det.

Historieböckerna visar klart o tydligt hur unik Arsenal’s Invincible säsong var. Men 98% av allt snack här inne om AFCs 03/04 säsong kommer från vissa Liverpool och Man United fans, när de försöker att undergräva prestationen.

Annars så tycker jag att det är lite fascinerande att Liverpool-kåren är stolta över att ha förlorat 3x ligatitlar till Man City under de sista 5 åren.
Citat:
Ursprungligen postat av Imbaz
I call BS.

Är väll inte så konstigt att möjligheten till en kvadrupel diskuteras här när det pratas om det i alla möjliga studios och reportrar? Är ju inte bara teoretisk framtid som diskuteras utan det är ju en bedrift i sig att vara så överlägsna och kommit så långt i alla turneringar. Jag menar 1 final vunnen och om inget utöver det vanliga händer så spelar Liverpool CL final och även FA cup final.

Det är ju en maktdemonstration som Liverpool stått för iår och det kommer såklart diskuteras vidare så även om Liverpool inte kniper alla titlar.

I andras ögon så ser det mest ut som du är otroligt avundsjuk, jag menar du skriver ju aldrig i tråden förutom när Liverpool eller Invincibles diskuteras och då kommer du alltid med klorna utåt och ska nedvärdera. Har aldrig sett dig skriva något positivt om någon annan klubb än din egen, ryck upp dig grabben och ta något med en klackspark någon gång !

Har märkt ett allmänt fenomen hos Arsenalsupportrar som verkar ha en oro för implodera inombords om man förbiser kritik mot klubben eller ger andra klubbar en komplimang. Är det rädslan för att tappa respekt hos andra rivaler för att man halkat efter så mycket senaste 15 åren som ligger i grunden till detta?
Skillnaden är bara den att i TV/media så snackas det kort o gott om Liverpools möjligheter att ta hem fyra titlar, här inne så låter det som att Liverpool har vunnit dessa 4 titlar. Och 90% av alla inlägg under de sista månaderna har handlat om Liverpool och all tjat om ”The Quadruple”. Du skriver hur överlägsna Liverpool är.. Varför så ligger de 2:a på tabellen? Nej, ni Liverpool fans är verkligen en egen ras av Homo Sapiens.

Kan inte prata för andra, men jag är absolut inte avundsjuk på Liverpool. Men en sak är klar, Arsenal eller tex Man United firar inte ngt på förskott. Vi väljer istället att ligga lågt fram tills att vi faktiskt har ngt att fira över.

Annars så är det ju lite ironiskt att se en som utger sig från att heja på Liverpool snacka ner Arsenal under de sista 15 åren eller så, mtp att Liverpool har varit mediokra i 25 av de senaste 30 åren. Förresten, vilken FC av Arsenal och Liverpool tror du det är som har kammat hem flest pokaler under de sista 20 åren?🤫
Citera
2022-04-30, 12:50
  #8456
Medlem
Imbazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Men en sak är klar, Arsenal eller tex Man United firar inte ngt på förskott. Vi väljer istället att ligga lågt fram tills att vi faktiskt har ngt att fira över.

Absolut. Du har ju aldrig tagit ut något i förskott, exempelvis en topp 4 placering.

Otrolig självinsikt här.
__________________
Senast redigerad av Imbaz 2022-04-30 kl. 12:57.
Citera
2022-04-30, 12:51
  #8457
Medlem
justinsane420s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Imbaz
Absolut. Du har ju aldrig tagit ut något i förskott, exempelvis en topp 4 placering.

Otrolig självinsikt här.

Conte... Vladovic..
Citera
2022-04-30, 12:55
  #8458
Medlem
MartinDahlinsMammas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Imbaz
Absolut. Du har ju aldrig tagit ut något i förskott, exempelvis en topp 4 placering.

Otrolig självinsikt här.

Han tramsar ju bara. Gör allt för att hetsa. Verkar ha ett roligt innehållsrikt liv.
Citera
2022-04-30, 12:55
  #8459
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Imbaz
Absolut. Du har ju aldrig tagit ut något i förskott, exempelvis en topp 4 placering.

Otrolig självinsikt här.
Där gjorde jag en detaljerad ”analys” över flera dagar, och kom då fram till att Arsenal tar 4:e platsen, med Chelsea som 3:a, Liverpool 2:a och Man City 1:a.

Såhär långt så har min analys stämt in med ungefär 95% av säsongen, och jag är helt säker på att jag kommer att ha rätt även när sista omgången är färdigspelad.
__________________
Senast redigerad av Generalandersson 2022-04-30 kl. 12:58.
Citera
2022-04-30, 13:00
  #8460
Medlem
Imbazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MartinDahlinsMamma
Han tramsar ju bara. Gör allt för att hetsa. Verkar ha ett roligt innehållsrikt liv.

Ja, förstår inte riktigt agendan han har.

Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
vilken FC av Arsenal och Liverpool tror du det är som har kammat hem flest pokaler under de sista 20 åren?🤫

Om vi räknar 2000-talet så har Liverpool 16 titlar och Arsenal 15 st.

Sedan kan man ju jämföra titlarna också men det blir nog för mkt för ditt ego.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in