2022-04-27, 12:57
Medlem
ingetbranicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TupolevTu-144
Hoppas verkligen att det blir så! Vi måste ju få se gräskungen i åtminstone en till Wimbledon-turnering. Annars känner man sig lite rånad på ett "avsked". Man var inte riktigt inställd på att förra årets upplaga skulle/kunde bli hans sista framträdande.

Ja, Halle känns ju som den självklara förturneringen. Lite som Federers bakgård - de 10 titlarna, språket/kulturen(tyska/schweizertyska är väl språkgeniets modersmål ändå?). Det är väl bara i Basel han känner sig lika hemma(där han väl också har typ 10 titlar?). Tror inte han har tvåsiffrigt antal titlar i någon annan turnering(?). Men förra årets förlust mot FAA sved nog. Var det redan i första omgången? Eller andra kanske(trött på att googla, och minnet sviker ibland, men minns att Fed var förbannad iaf)?

Federer mötte FAA i andra omgången i Halle förra året och föll i en tresetare. I Basel har han mycket riktigt vunnit tio gånger, på nitton försök. Bland annat de tre senaste upplagorna, varav den senaste hölls 2019 så han är regerande mästare där.
Citera
2022-04-27, 15:19
Medlem
ingetbranicks avatar
Tjong i medaljongen, Holger Rune (blir 19 på fredag) daskade till Zverev rejält på dennes hemmaplan, 6-3 6-2 En stor framgång för den unge dansken och ett nästan lika stort fiasko för den opålitlige tysken.
Citera
2022-04-29, 18:00
Medlem
TupolevTu-144s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ingetbranick
Tjong i medaljongen, Holger Rune (blir 19 på fredag) daskade till Zverev rejält på dennes hemmaplan, 6-3 6-2 En stor framgång för den unge dansken och ett nästan lika stort fiasko för den opålitlige tysken.

Rune leder just nu stort mot Ruusuvuori, 6-0, 4-0. Sjukt..

Boris Becker döms till fängelse. Också sjukt..
Citera
2022-04-29, 18:53
Citat:

Orkar inte kolla den turneringen, men jag diggar ljudet vid bolltillslag som man hör på highlightsen (såg även sista poängen i ovanstående match). Låter verkligen som bollen smackas till utav helvete.

Antar att Zverev ville lira på hemmaplan, annars vilar ju de flesta toppspelare denna vecka. Snart Madrid. Rune, han får man vara lite på vakt mot.

Citat:

Tror ni han servar eller tar emot i finkan? (Ok, ok, snodde den från nåt annat forum. )

Fan vad Becker kaosat till sitt liv. Ska ha tjänat in typ en halv miljard på sin karriär, sen ändå slösa bort allt på skilsmässor och skumraskaffärer. Tycker heller inte han var/är så bra som kommentator (kan nog få komma tillbaka även efter avtjänat straff). Finns en video där han sitter bredvid Edberg, båda typ mot 50-strecket: även om Edberg är ett (?) år äldre ser han grymt mycket bättre ut. Som en kommenterade på youtube såg Beckers fejja ut som om bröderna Klitschko använt det som en boxsäck i ett par timmar. Och höften hans har väl länge varit kaputt.
Citera
2022-04-29, 19:10
Medlem
ingetbranicks avatar
Citat:

Och födelsedagsbarnet vann till slut med 6-0 6-2. En match som kändes väldigt oviss på förhand eftersom finnen spelat bra på sistone. Nu väntar Sverigebekantingen Oscar Otte i semin, och dansken måste ses som storfavorit nu även om tysken har hemmaplan. Jag hade sett fram emot en helnordisk final (när hände det senast?) men Ruud föll oväntat mot "den där holländaren".
Citera
2022-04-29, 19:20
Medlem
ChristerGHs avatar
Citat:
Jag hade sett fram emot en helnordisk final (när hände det senast?) men Ruud föll oväntat mot "den där holländaren".

”Den där holländaren” råkar vara min favoritspelare. Gillar hans slängiga teknik.
Är det någon som tycker likadant?
Citera
2022-04-29, 20:43
Medlem
En vecka utan tennistittande. Det blir en till, trots Madrid. Nu är det hockey som gäller. Sopa på!
Citera
2022-04-29, 23:21
Medlem
ingetbranicks avatar
Att Tiafoe skulle slå Davidovich Fokina i en tretimmarsbatalj på grus i Estoril såg jag inte komma efter spanjorens succé i Monte Carlo. Men han, som så många andra, ser säkert redan nu fram emot nästa veckas storturnering i Madrid med både Djokovic och Nadal på plats vid sidan av... Ja, i stort sett alla. Av de 40 högst rankade saknas bara Medvedev och Berrettini, båda skadade.

Arrangörerna har även delat ut fyra wildcard, till okände spanjoren Gimeno Valero, till kände Andy Murray, till britten Jack Draper samt fransmannen Lucas Pouille. Jag blir inte riktigt klok på hur de har tänkt där.
Citera
2022-04-30, 05:34
Medlem
Citat:
Arrangörerna har även delat ut fyra wildcard, till okände spanjoren Gimeno Valero, till kände Andy Murray, till britten Jack Draper samt fransmannen Lucas Pouille. Jag blir inte riktigt klok på hur de har tänkt där.
Amerikanska IMG har köpt Madrid Open och vill såklart gynna klienterna man har i agentbyrån, därav fick Gimeno Valero, Draper och Pouille wildcards. När det kommer till Murray så ja, han är ju ändå en f.d. världsetta med tre GS-titlar på meritlistan.
Citera
2022-04-30, 09:43
Medlem
ingetbranicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jimmie7997
Amerikanska IMG har köpt Madrid Open och vill såklart gynna klienterna man har i agentbyrån, därav fick Gimeno Valero, Draper och Pouille wildcards. När det kommer till Murray så ja, han är ju ändå en f.d. världsetta med tre GS-titlar på meritlistan.

Tack, bra spanat (fast arrangörerna/IMG får en ). Ja, det var inte Murray som förvånade mig Han kommer nog att få wildcard så länge han fortsätter att åka runt och leta efter formen. 369-rankade Gimeno Valero, 124-rankade Draper och 156-rankade föredettingen Pouille, däremot ... Men INGEN av bröderna Ymer () Visste ni förresten att Pouille har varit rankad topp 10 (mars 2018)? Det hade jag helt förträngt (om jag nånsin noterat det).
Citera
2022-04-30, 13:03
Medlem
Citat:

Ja, jävligt sjukt faktiskt. Från att vara bäst i världen i tennis till fängelse. Ingen trevlig resa för honom. Man undrar om han gömt undan pengar och tar detta straffet medvetet. Annars är det otroligt dumt gjort av honom.

Inget fjolligt fängelse han ska till heller. Det blir tydligen ett riktigt fängelse för honom i över ett års tid.
Citera
2022-04-30, 13:34
Medlem
Både Becker och Borg har det ju skrivits om att de legat på ruinens brant.

Kanske räddades Borg av sitt klädmärke, medan Becker inte kunnat få några inkomster på liknande vis.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in