2022-04-29, 18:38
Medlem
Angående Facebook och den försvunna hustrun, så hade hon den 29 maj 2017 en plågfylld profilbild i svartvit där en siluett hade hela ryggen full med vassa verktyg. 5 juni samma år har hon en bild full med kanariefåglar. Kanske hon ville flyga iväg?

Taher uppdaterade en av sina profilbilder 16 januari 2018 med en ensam fågel. Kanske han då skickat frun i gruvhålet?

Jag tror att det kan finnas spår efter henne i samma håla eftersom man upptäckte att stängslet var uppklippt sommaren 2018.
Citera
2022-04-29, 18:45
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2
Både en intressant och svårbesvarad fråga.

Kanske en blandning? En del föds troligtvis med "goda förutsättningar" att kunna bli onda? Under livets gång kommer den här s. k. "gåvan" sedan att kunna utvecklas. Jag tror nog, som en annan skribent också skrev, att en person föds på det sättet.

Jag tror att det finns en hel del forkning på det här och det som jag har förstått är att man tror att en del (nu pratar jag om psykopati) är ärvda anlag (ca 50%), medan den andra delen är beroende av hur man växer upp, fostras och vad man utsätts för.

Om du har anlagen, men växer upp i en bra miljö, är chanserna större att du kan komma kunna fungera i samhället i stort. Kanske alltid ha otrevliga sidor, exploaterande mot andra, inte bry dig om andras lidande, men ändå kanske klara att ha ett jobb och en familj. Och tvärtom naturligtvis, större risk att du blir kriminell och utför hemska saker mot andra om du har utsatts för kärlekslös uppväxt med misshandel och neglekt.

Jag tror att man säger att runt 1 % av en befolkning "lider" av psykopati) felaktigt att påstå att de lider av det, det gör de inte vanligtvis).

Jag har aldrig hört/läst det som en del här inne påstår, att en hel fokgrupp är psykopatiska, utan att det är liknade siffror i olika studier i olika befolkningar.

Jag kan tänka mig att männsikor i krig, människor som växer upp i sådan miljö, där man ser lidande, utsätts för lidande själv osv, gör att man blir mer avtrubbad.

Nu är det väl grader av allting, och man behöver ju inte vara en fullblodspsykopat, utan kan ha drag av allting. I forskning har man sett att psykopatiska hjärnor fungerar annorlunda än andras.

I det här fallet vet vi ju inget om personens uppväxt, och inte fullt ut hur han är som person.
Man behöver ju inte vara psykopat för att döda, men det här brottet; att under lång tid (komma tillbaka upprepade gånger och kasta sten på henne), och att plåga kvinnan psykiskt och fyskt innan brottet, visar på en mycket hård sida.

Om han dessutom har mördat sin tidigare fru, verkar det ju finnas en sida hos honom som kanske inte bara handlar om att fick ett ursinnesanfall, utan att det är ett sätt för honom att lösa problem. Det bekommer inte honom att döda. Han kan göra det på nytt. Det talar han ju om för kvinnan innan han kastar ner henne.

Det är uppsåt att döda, när man deklarerar inför hennes förmodade död att det är det man har gjort tidigare.
Citera
2022-04-29, 18:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2
Just det regeringen och myndigheter har inte en susning hur många som egentligen vistas här.

Nu blir det ändå en folkräkning p. g. a. en feltryckning.

Men vad jag hört är att många av dessa som är kvar efter utvisningsbeslut, får bostad och bidrag, och då vill jag veta vem som betalar ut dessa pengar, från vilka konton och hur redovisas det. Jävla mysko.

Man kan ju inte ha en massa folk som jobbar svart, och begår nödkriminalitet som snatterier och stölder.

Sen älskar jag språkligt, humorn i meningen; att han är kvar i landet, trots att utvisningen är verkställd.
Citera
2022-04-29, 18:50
Medlem
orrtupps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Ändå länge vet vi inte mycket om honom. Vi diskuterar utifrån att han har ett boende och skola, där jag utgår att han inte betalar för det. Han kan ha ett arbete, vitt eller svart. Alla bilar kostar penga hur risiga de än är.

Jag är nyfiken på hur en person som ska utvisas lever under radarn i Sverige, när utvisningen är verkställt enligt myndigheterna. Jag ser fram emot mer information om denne kvinnoplågares ekonomiska förhållanden.
Men hur naiv är du? Han får givetvis precis samma bidrag, sjukvård, tandvård osv osv oavsett om han har ett utvisningsbeslut eller ej, allt annat vore ju nazism.
Citera
2022-04-29, 18:51
Medlem
f30malmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Urre01
Jaha. Tänkte inte precis på om han har hand om hennes kontakt med myndigheter. Borde han inte få ha. Däremot om det fanns ett konto i hennes namn där det kommit in pengar varje månad. Men, måste man ansöka varje månad föll den tanken.....

Jag menade att han skulle ju kunna ansöka för hela familjen varje månad, henne inkluderad. Om nu inte socialtjänsten specifikt frågar om hon existerar kanske dte hade kunnat fungera. Man lämnar ju bara in en ansökan per familj.
Citera
2022-04-29, 18:54
Medlem
orrtupps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Blir man ond eller är det något som man föds som?
Jag tror att man föds ond.
Citera
2022-04-29, 19:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av f30malmo
Jag menade att han skulle ju kunna ansöka för hela familjen varje månad, henne inkluderad. Om nu inte socialtjänsten specifikt frågar om hon existerar kanske dte hade kunnat fungera. Man lämnar ju bara in en ansökan per familj.

Ok, men det förutsätter att de bodde ihop.....
Citera
2022-04-29, 19:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ulanna
Angående Facebook och den försvunna hustrun, så hade hon den 29 maj 2017 en plågfylld profilbild i svartvit där en siluett hade hela ryggen full med vassa verktyg. 5 juni samma år har hon en bild full med kanariefåglar. Kanske hon ville flyga iväg?

Taher uppdaterade en av sina profilbilder 16 januari 2018 med en ensam fågel. Kanske han då skickat frun i gruvhålet?

Jag tror att det kan finnas spår efter henne i samma håla eftersom man upptäckte att stängslet var uppklippt sommaren 2018.
Jag förstår inte. Jag kan inte se samma bilder etc. Kan du länka?
Utöver det, vilken bruten människa. Man känner verkligen i hjärtat att hon verkligen led de sista åren i livet
Sedan så är en sak ytterst suspekt. Det är hela tiden kvinnor med på mannens Facebook men inte frun. Det får mig att misstänka att han kan ha haft andra och vägrat att ha henne på Facebook. Kanske har hon inte tillåtits ha internet hursomhelst. Utöver det är majoriteten av folks Facebook profiler "döda" omkring 2017 vilket är extremt konstigt. Bytte ett helt gäng profiler samtidigt ungefär? Man ser vilja det är som fortsatt. Utgår ifrån att det kan vara flera falska profiler därmed. Vi bör inte lita till namnen. Även barnens profiler försvinner. Man kan tänka att de antingen har andra profiler eller är avskärmade eftersom de är brottsoffer och måste hittas omedelbart! Lever de allihop, har de alla tre synts med pappan på de hem han bott? Gissningsvis ja. Men däremot, inte ens när kvinnan var vid liv tog han kort på henne med barnen. De var hans ägodelar. Tillhörde honom, av vad man kan se. Ena barnet ser ut som mamman i ansiktet också. Dvs bruten.

Var är barnen?! Är vi säkra på att de är i socialtjänstens förvar och inte utelämnade till olika potentiellt farliga människor i skuggsamhället?

Ingenting har skrivits om dem i media! Barn är särskilt utsatta för sexualförbrytare etc. Om de inte omhändertagit behöver de leta redas på. Hur ska de försörja dem själva, prostitution? Brott? Droger?

Extremt konstigt att inget rapporterats om dem och jag blir orolig för att de eftersöks lika lite som frun gjorde. Det innebär att även den kan "försvinna" precis som så många andra barn gjort under åren.
Senast redigerad av Fibonaccy 2022-04-29 kl. 19:30.
Citera
2022-04-29, 19:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fibonaccy
Jag förstår inte. Jag kan inte se samma bilder etc. Kan du länka?
Utöver det, vilken bruten människa. Man känner verkligen i hjärtat att hon verkligen led de sista åren i livet
Sedan så är en sak ytterst suspekt. Det är hela tiden kvinnor med på mannens Facebook men inte frun. Det får mig att misstänka att han kan ha haft andra och vägrat att ha henne på Facebook. Kanske har hon inte tillåtits ha internet hursomhelst. Utöver det är majoriteten av folks Facebook profiler "döda" omkring 2017 vilket är extremt konstigt. Bytte ett helt gäng profiler samtidigt ungefär? Man ser vilja det är som fortsatt. Utgår ifrån att det kan vara flera falska profiler därmed. Vi bör inte lita till namnen. Även barnens profiler försvinner. Man kan tänka att de antingen har andra profiler eller är avskärmade eftersom de är brottsoffer och måste hittas omedelbart! Lever de allihop, har de alla tre synts med pappan på de hem han bott? Gissningsvis ja. Men däremot, inte ens när kvinnan var vid liv tog han kort på henne med barnen. De var hans ägodelar. Tillhörde honom, av vad man kan se. Ena barnet ser ut som mamman i ansiktet också. Dvs bruten.

Var är barnen?! Är vi säkra på att de är i socialtjänstens förvar och inte utelämnade till olika potentiellt farliga människor i skuggsamhället?

Ingenting har skrivits om dem i media! Barn är särskilt utsatta för sexualförbrytare etc. Om de inte omhändertagit behöver de leta redas på. Hur ska de försörja dem själva, prostitution? Brott? Droger?

Extremt konstigt att inget rapporterats om dem och jag blir orolig för att de eftersöks lika lite som frun gjorde. Det innebär att även den kan "försvinna" precis som så många andra barn gjort under åren.

Ja precis! Var är barnen? Jag utgår ifrån att dem är omhändertagna men är det någon som vet någonting?
Citera
2022-04-29, 19:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av orrtupp
Men hur naiv är du? Han får givetvis precis samma bidrag, sjukvård, tandvård osv osv oavsett om han har ett utvisningsbeslut eller ej, allt annat vore ju nazism.

Men om han får allt det du räknar upp, har han ju inte gått under radarn. Hela syftet med en asylprocess försvinner då man kan få stanna här ändå och leva på bidrag. Om det är tiotusentals illegala som försörjs av oss, är detta politik, och inte bara ett läskigt kriminalfall.

Är du ironisk när du framför att allt annat vore nazism?
Citera
2022-04-29, 19:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Morrmorromorrfarr
Ja precis! Var är barnen? Jag utgår ifrån att dem är omhändertagna men är det någon som vet någonting?
Nej det är just det! Knäpptyst!

Kan vi lita till att socialtjänsten eller polisen hämtat upp barnen? Vi har utgått från det men tystnaden är oroväckande! Det är inte lyckliga barn och asylsökande eller papperslösa är knappast utredda jourhem eller familjehem. Det vore anmärkningsvärt om socialtjänsten lät någon pga anknytning till pappan ta hand om barnen. De är dessutom i en ålder (upp till 15) där pedofiler aktivt lurar till sig så unga människor (minns bara att ena var 14, inte den yngstas ålder). En 15-åring är inte kapabel att sköta om yngre syskon och hålla dem ifrån faror.
Citera
2022-04-29, 19:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av f30malmo
Troligen så har han inte en bakgrund som håller för att få asyl i alla fall. Därför hittade han på en ny identitet, vilken inte var trovärdig.

Jag gissar att de vänner han har på facebook är vänner som han främst träffat i Sverige.
Som jag förstod det så bodde de i Iran sen flera år, och passade på, utan asylskäl, att smita in i Sverige 2015 då vi öppnade portarna. Så du har rätt. Han borde utvisats för flera år sen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in