2022-04-29, 14:55
Medlem
Skaraborg2s avatar
Den här vidrige mannen kan mycket väl vara en seriemördare.

Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Det var väl bara en otrolig (o)tur att hon överlevde och att hon hittades.

En hårsmån från döden och att kanske aldrig hittas.

Möjligt att hon hade hittats, men som skelett i samband med reparation av stängslet någon gång. Förmodligen hade ingen klättrat ner för att inspektera, utan man hade utgått från att det var ett djur förmodligen, om ma inte kunnat tydlig se att det var en skalle som låg där.

Det verkar ändå som att man måste stå i en fralig vinkel för att kunna se ner i hålet.

Pappan som hittade henne, beskriv ju att de inget kunde se, bara höra.

Ja det var en verklig att hon både överlevde och hittades.

För sin egen del. Däremot var det otur för MGM att så skedde. Meningen var ju att hon skulle avlida därför berättade han för henne att han också mördat sin hustru. När hon inte hade avlidit så återvände f*nskapet och kastade ner stenar på henne. Ett dygn till nere i gruvhålet hade hon inte överlevt.

Hade hon inte hittats så hade hade MGM ånyo klarat sig undan mord. Jag har svårt att tänka mig att han började att mörda när han först kom till Sverige. Han var ju ändå ca 35 år när kom hit. Han kan mycket väl redan mördat i Afghanistan och/eller i Iran. Den här mannen kan mycket väl vara en seriemördare.
Citera
2022-04-29, 14:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Men vet vi att han inte jobbar?
Vems är bilen som de åkte i?
Visst, de bor på flyktinganläggning, och barnen går i skola.
Ändå länge vet vi inte mycket om honom. Vi diskuterar utifrån att han har ett boende och skola, där jag utgår att han inte betalar för det. Han kan ha ett arbete, vitt eller svart. Alla bilar kostar penga hur risiga de än är.

Jag är nyfiken på hur en person som ska utvisas lever under radarn i Sverige, när utvisningen är verkställt enligt myndigheterna. Jag ser fram emot mer information om denne kvinnoplågares ekonomiska förhållanden.
Citera
2022-04-29, 15:05
Medlem
Skaraborg2s avatar
Den här guldklimpen kommer att bli otroligt dyr.

Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Det har jag framfört tidigare. Mannen är antagligen en brottsling på rymmen. Det är så uppenbart att det inte handlar om en karl med en familj som har asylskäl, och därför fick han ingen asyl.

Det är därför det är vidrigt att han kunde stanna i Sverige. Han lever fortfarande på svenska skattebetalares bekostnad då han har bostad och skola åt barnen. Vad får han mer i bidrag?

Ja jag tror att du har rätt i detta.

Han kan mycket väl ha mördat innan han kom hit. Det är verkligen vidrigt att han har kunnat stanna kvar här men vad annat kan man räkna med. Han lever på skattebetalarnas pengar och kommer så att göra resten av sitt återstående liv. Han är nu ca 41 år och skulle kunna göra detta i ca ytterligare 45 år. Den här guldklimpen har varit och kommer att bli mycket dyr utan att skattebetalarna kommer att få något i ekonomiskt i retur.

Ur hans egen synvinkel så är han en vinnare och man måste tyvärr hålla med honom.
Citera
2022-04-29, 15:15
Medlem
Skaraborg2s avatar
Låter betryggande och säkert.

Citat:
Ursprungligen postat av baconJihad
Jo, det var anledningen till versalerna. Att markera att det inte sker någon avhysning utan att man blir tillsagd att lämna landet och sen antas man göra det.

Det låter ju betryggande.

Undrar hur många av dessa som har blivit tillsagda att göra det verkligen gör så? Det finns helt garanterat ett mycket stort antal personer som inte bryr ett dyft om en sådan tillsägelse och varför skall de egentligen göra det? Det går ändå att få bidrag. Myndigheterna har heller ingen som helst aning om hur många det finns som vistas illegalt i landet.
Citera
2022-04-29, 15:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jagersro
Slutreplik : Dödar man sitt barn och fru på detta sätt är man inte frisk.

https://www.flashback.org/leave.php?u=https%3A%2F%2Fwww.aftonbladet.se%2Fnyh eter%2Fkolumnister%2Fa%2FxRVwrl%2Fdalbyfallet-ar-h elt-unikt-for-2000-talet

Är ondska en sjukdom? Då borde omtänksamhet också va det. Eller?
Citera
2022-04-29, 16:09
Medlem
baconJihads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2
Det låter ju betryggande.

Undrar hur många av dessa som har blivit tillsagda att göra det verkligen gör så? Det finns helt garanterat ett mycket stort antal personer som inte bryr ett dyft om en sådan tillsägelse och varför skall de egentligen göra det? Det går ändå att få bidrag. Myndigheterna har heller ingen som helst aning om hur många det finns som vistas illegalt i landet.

Nej, det uppskattas finnas tiotusentals illegala i landet. Men ingen vet. Det är väl delvis därför regeringen kämpar mot en folkräkning med näbbar och klor.
Citera
2022-04-29, 16:14
Medlem
exoticspices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av barkeeper
Ok. Så att mammans Facebook slutade uppdateras 2017 behöver inte betyda att hon är död (eller för all del att hon dog 2017). Kanske snarare att man bytte namn då, och la ner sina gamla profiler.
Ja när mamman slutade uppdatera så gjorde barnen samma sak. Det som gjorde mig uppmärksam var att alla slutade samtidigt med några månaders mellanrum. Hon uppgav att hon hette Theres* vid asylansökningen men ändrade sedan till till riktiga namn, P*ris* så hon kanske har skapat nya konton med det falska namnet, fast det låter lite långsökt.
Citera
2022-04-29, 16:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av exoticspice
Ja när mamman slutade uppdatera så gjorde barnen samma sak. Det som gjorde mig uppmärksam var att alla slutade samtidigt med några månaders mellanrum. Hon uppgav att hon hette Theres* vid asylansökningen men ändrade sedan till till riktiga namn, P*ris* så hon kanske har skapat nya konton med det falska namnet, fast det låter lite långsökt.
Du som har lite koll på FB. Kan du ge någon sorts sammanfattning vad du kommit fram till genom att ha kollat runt på FB.

Det som är lite anmärkningsvärt är att MGM lever rullan med olovlig bilkörning ett flertal gånger i trakterna kring Norberg perioden 2020. Åkte dit 3 ggr. Bygger din inhämtningsinfo från FB på att allt utgår ifrån asylboendet i Halmstad eller är det något som antyder på annat boende någon annanstans. När får du sista livstecknet från frugan på FB?.
Citera
2022-04-29, 16:37
Medlem
Skaraborg2s avatar
Folkräkning.

Citat:
Ursprungligen postat av baconJihad
Nej, det uppskattas finnas tiotusentals illegala i landet. Men ingen vet. Det är väl delvis därför regeringen kämpar mot en folkräkning med näbbar och klor.

Just det regeringen och myndigheter har inte en susning hur många som egentligen vistas här.

Nu blir det ändå en folkräkning p. g. a. en feltryckning.
Citera
2022-04-29, 16:50
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2
Ja det var en verklig att hon både överlevde och hittades.

För sin egen del. Däremot var det otur för MGM att så skedde. Meningen var ju att hon skulle avlida därför berättade han för henne att han också mördat sin hustru. När hon inte hade avlidit så återvände f*nskapet och kastade ner stenar på henne. Ett dygn till nere i gruvhålet hade hon inte överlevt.

Hade hon inte hittats så hade hade MGM ånyo klarat sig undan mord. Jag har svårt att tänka mig att han började att mörda när han först kom till Sverige. Han var ju ändå ca 35 år när kom hit. Han kan mycket väl redan mördat i Afghanistan och/eller i Iran. Den här mannen kan mycket väl vara en seriemördare.

Om han sagt till henne innan han knuffade ner henne att han mördat sin hustru, visar det ju på en extrem sadistisk sida. Det räcker inte med att döda henne, utan hon ska lida. Båda misshandlas, våldtas och utsättas för extrem psykisk terror.

En fruktansvärd människa!

Nu misstänker jag att han inte är en sådan där "seriemördare som väljer ut offer som han dödar utifrån sina sjukliga behov av att mörda. Men jag håller med dig att det finns en möjlighet att med det här psyket (likgiltighet för andras liv, lösa problem genom att döda) att det finns andra som har fått sätta livet till.

I hemlandet, eller här i Sverige.

Det värsta är väl att det inte kommer att finnas möjlighet att red ut sådant. Många av flyktingarna har flyttat runt, en del kanske inte ens finns i Sverige. Han själv manipulativ och snor runt med sina förklaringar som än den ena, än den andra kanske har köpt.

Hemskt att han fått ha hand om barn. Han har säkert skadat dom för livet genom inte bara mord på sin fru (förmodligen) utan säkerligen en känslolös uppfostran.
Citera
2022-04-29, 17:09
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Ändå länge vet vi inte mycket om honom. Vi diskuterar utifrån att han har ett boende och skola, där jag utgår att han inte betalar för det. Han kan ha ett arbete, vitt eller svart. Alla bilar kostar penga hur risiga de än är.

Jag är nyfiken på hur en person som ska utvisas lever under radarn i Sverige, när utvisningen är verkställt enligt myndigheterna. Jag ser fram emot mer information om denne kvinnoplågares ekonomiska förhållanden.

Nu är jag inte emot invandrare i allmänhet.
Men naturligtvis undrar man hur en person som har blivit utvisad kan bo på ett flyktingboende.

Det är kanske en del i hans personlighet, en förmåga att klmra sig kvar. Man har ju rätt att överklaga, och det har han väl klarat av några år så. Men som sagt sedan? Försökt med det ömkande behovet av skydd för barnen, fick han igenom något av detta? Det verkar ju inte så?

Samnytt:

"Migrationsverket avslog Mohamads ansökan om asyl redan i oktober 2017. Bland annat konstaterades att han ”inte har gjort sin eller barnens identiteter sannolika”. Migrationsverkets beslut slogs fast av migrationsdomstolen året därpå."
https://samnytt.se/gruvhalsafghanen-kan-fa-brak-i-svensk-tvattstuga-problem-om-jag-aker-hem/

Så hur kan han inte bra vara i Sverige utan även få bo på ett asylboende?? Jag är väldigt oinsatt i detta.

Jag föröker hålla mig till topic, dvs detta är en tråd om mordförsöket på kvinnan, och inte en tråd inom politik. Mitt intresse håller sig alltså specifikt om hur denna man kunnat stanna kvar, och kunnat på så sätt mörda sin fru (?) och försöka döda ytterligare en.

Bilen kan han fått låna av någon, det vet vi inte heller.
Citera
2022-04-29, 17:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rullgardajna
Är ondska en sjukdom? Då borde omtänksamhet också va det. Eller?

Jag minns att Lei GW svarade en reporter huruvida en specifik mördare (jag minns ej vem) var sjuk eller ej. Han svarade: Inte sjuk men bara väldigt ond.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in