2022-04-29, 17:19
Medlem
Ang bilen: vet att det förekommit på andra ställen att någon på asylboendet skaffat bil som de andra sedan får låna (mot betalning, bensin eller dyl). Det skulle kunna förklara hans tillgång till bil.
Citera
2022-04-29, 17:26
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hanspippi
Jag minns att Lei GW svarade en reporter huruvida en specifik mördare (jag minns ej vem) var sjuk eller ej. Han svarade: Inte sjuk men bara väldigt ond.

Blir man ond eller är det något som man föds som?
Citera
2022-04-29, 17:30
Medlem
Skaraborg2s avatar
Bilen.

Citat:
Ursprungligen postat av pudrig
Ang bilen: vet att det förekommit på andra ställen att någon på asylboendet skaffat bil som de andra sedan får låna (mot betalning, bensin eller dyl). Det skulle kunna förklara hans tillgång till bil.

MGM kan mycket väl ha lånat bilen.

Har läst att detta skall ha varit en äldre bil. Han kan ju också ha köpt den för en billig penning.
Citera
2022-04-29, 17:31
Medlem
Bra fråga. Kanske att man har en "talang" att bli det med tiden, under "rätt" förutsättningar men generellt så tror jag att man föds så.
Citera
2022-04-29, 17:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av f30malmo
Inte så troligt. Försörjningsstöd måste man ansöka om varje månad, det skulle vara om han låtsas att hon inte försvunnit och att han har all kontakt med alla myndigheter, och därmed får pengar för henne också. Men det kanske är svårt att låtsas om man bor på ett boende.

Jaha. Tänkte inte precis på om han har hand om hennes kontakt med myndigheter. Borde han inte få ha. Däremot om det fanns ett konto i hennes namn där det kommit in pengar varje månad. Men, måste man ansöka varje månad föll den tanken.....
Citera
2022-04-29, 17:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2
MGM kan mycket väl ha lånat bilen.

Har läst att detta skall ha varit en äldre bil. Han kan ju också ha köpt den för en billig penning.

Ja, i de fall jag sett har man helt enkelt köpt en rishög på Blocket för några tusen. Vet inte hur oländigt detta boende låg, men det är oftast för att slippa vänta på bussar till och från centrum osv. Ägaren tjänar nog in inköpspriset ganska snabbt!
Citera
2022-04-29, 17:55
Medlem
Han tänker inte ens två gånger när han slänger ner henne. Psykiskt sjuka inom religionen och deras förfäder innan dem.
Landet de haft har de förstört och nu vill de ge sig på omvärlden.
Citera
2022-04-29, 18:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Nu är jag inte emot invandrare i allmänhet.
Men naturligtvis undrar man hur en person som har blivit utvisad kan bo på ett flyktingboende.

Det är kanske en del i hans personlighet, en förmåga att klmra sig kvar. Man har ju rätt att överklaga, och det har han väl klarat av några år så. Men som sagt sedan? Försökt med det ömkande behovet av skydd för barnen, fick han igenom något av detta? Det verkar ju inte så?

Samnytt:

"Migrationsverket avslog Mohamads ansökan om asyl redan i oktober 2017. Bland annat konstaterades att han ”inte har gjort sin eller barnens identiteter sannolika”. Migrationsverkets beslut slogs fast av migrationsdomstolen året därpå."
https://samnytt.se/gruvhalsafghanen-kan-fa-brak-i-svensk-tvattstuga-problem-om-jag-aker-hem/

Så hur kan han inte bra vara i Sverige utan även få bo på ett asylboende?? Jag är väldigt oinsatt i detta.

Jag föröker hålla mig till topic, dvs detta är en tråd om mordförsöket på kvinnan, och inte en tråd inom politik. Mitt intresse håller sig alltså specifikt om hur denna man kunnat stanna kvar, och kunnat på så sätt mörda sin fru (?) och försöka döda ytterligare en.

Bilen kan han fått låna av någon, det vet vi inte heller.

Ej säker men tror att man får bo kvar på asylboende om man har barn.
Citera
2022-04-29, 18:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av leosurvey
Det är något som diffar när det gäller boendet när det gäller denna familj. Vi vet att MGM har bott i Norberg eller däromkring 2019. Om han bott där med sin familj vet vi däremot inte. I den artikel som AB har framstår det som att MGM bott med barnen på asylboendet i Halmstad i princip sedan han kom till Sverige. Det stämmer inte. Man har bott i Norbergs trakten 2019 och frågan är då om frugan och barnen var där tillsammans. Eller bodde han i Norberg med bara barnen?.

Barnen bodde iaf här,då jag vet att hans äldsta gått i skolan i Norberg.
Citera
2022-04-29, 18:32
Medlem
Skaraborg2s avatar
Hans barn bodde i Norberg.

Citat:
Ursprungligen postat av Solrosen2018
Barnen bodde iaf här,då jag vet att hans äldsta gått i skolan i Norberg.

Tack för dessa uppgifter.

Vet du, på ett ungefär, hur länge barnen bodde där samt när detta var? Deras far har i a f varit mantalsskriven i Norberg.
Citera
2022-04-29, 18:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grey.eagle
Vi har väl på senare tid fått kännedom om mordet på ett barn där S politiker direkt lade sig i utredningen då det var nära ett val, två oskyldiga pojkar blev utpekade istället och även dömda, Tack GW för den informationen, och vad det verkar nu är vi nära ett val igen.

Visst har du en poäng, domar kan nog styras politiskt. Tex C-nämndemannen som tyckte en våldtäktsman skulle få straffrabatt pga att han var från en ”bättre familj”. Mörkertalet är nog stort, givetvis bara ett fåtal fall som uppmärksammas.

Så nog blir det intressant att se i vilken grad denna process politiseras.
Citera
2022-04-29, 18:34
Medlem
barkeepers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av exoticspice
Ja när mamman slutade uppdatera så gjorde barnen samma sak. Det som gjorde mig uppmärksam var att alla slutade samtidigt med några månaders mellanrum. Hon uppgav att hon hette Theres* vid asylansökningen men ändrade sedan till till riktiga namn, P*ris* så hon kanske har skapat nya konton med det falska namnet, fast det låter lite långsökt.

Ett tredje namn kanske
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in