2022-04-29, 17:55
Medlem
LightFandangos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lysturken
Om det dessutom är så som den nyreggade medlemmen skrev att dennes brorson farit sådär illa efter uthängningen, får de ohängda slynglar och skitmänniskor som utsätter anhöriga för detta lidande stå till svars för sina motbjudande handlingar. Den som ger sig på en anhörig på det viset har också gjort sig förtjänt av en rak höger.
Mer än en rak höger kan man tycka? De borde väl konfronteras, filmas och hängas ut till allmän/offentlig beskådan för evigt? Åtminstone så länge de är straffmyndiga.

Om offentlig skampåle funkar i ett fall så funkar det väl i andra.
Citera
2022-04-29, 17:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SvenOlavsen
Men tycker du inte att det är lite konstigt att en fd barnprostituerad poserar sexigt (tar bilder av sig själv där hon tittar in i kameran utmanande) när hon samtidigt sagt att det förstört hennes liv? Tror du att våldtagna kvinnor gillar att posera sexigt?

Har inte sett.
Citera
2022-04-29, 18:01
Medlem
LightFandangos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jasmine4555
På vilket sätt är den dubbel?
...
Som du säkert fattar syftade jag på din axelryckning när BeachBob berättade om övergreppen från hans hebefil-lärarinna. Har ni tipsat Dumpen om henne ännu? Gudarna vet ju hur många offer hon har vid det här laget eller om hon gått ner i åldrarna. I värsta fall har hon nu egna barn i samma ålder och då måste ju hennes make rimligtvis få veta.

Men jag misstänker att du inte vill älta det igen och det vill jag nog inte heller.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Gipsy-tears
Har inte sett.

Jag får inte ihop det att fd barnprostituerade gillar att fixa till sig så att de ser yngre ut, när detta skapat så mycket lidande för dom.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av GrevenFB
Dumpen bryr sig inte ett dugg om barnen.

Pengarna är det viktiga.
Nej i ekonomiskt avseende är det viktiga nästan alltid bara illusionen av pengar. Inte vad man har för tillfället.
Illusionen av att bli fotbollsproffs. Illusionen om att semestern ska bli trevlig. Drömmen om att livet ska bli bättre i idyllen. Drömmen om att bli gangster. Tankar på livet efter detta, om paradiset. osv.
Det är tron som har betydelse, nästan aldrig det direkta resultatet. Drömmen om någonting som bygger på falska premisser. Däri ligger i princip all mänsklig strävan och aktivitet.
Citera
2022-04-29, 18:06
Medlem
Jasmine4555s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LightFandango
Som du säkert fattar syftade jag på din axelryckning när BeachBob berättade om övergreppen från hans hebefil-lärarinna. Har ni tipsat Dumpen om henne ännu? Gudarna vet ju hur många offer hon har vid det här laget eller om hon gått ner i åldrarna. I värsta fall har hon nu egna barn i samma ålder och då måste ju hennes make rimligtvis få veta.

Men jag misstänker att du inte vill älta det igen och det vill jag nog inte heller.

Fast det var jag väldigt tydlig med att jag inte hade läst hans inlägg den gången. Beachbob är dessutom en av dom få i tråden som vet hur Jasmine ser ut, vi vet vart vi har varandra, den du.
Citera
2022-04-29, 18:13
Medlem
LightFandangos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jasmine4555
Fast det var jag väldigt tydlig med att jag inte hade läst hans inlägg den gången. Beachbob är dessutom en av dom få i tråden som vet hur Jasmine ser ut, vi vet vart vi har varandra, den du.
Precis. Men då blir det ju ännu mer obegripligt på varför ni inte agerar? Ska skolpersonal/lärare få förgripa sig på barn i direkt beroendeställning utan konsekvenser?

Tipsa dumpen! Eller ska vi ha olika regler beroende på förövarens kön? Det vore ju dubbelmoral.
Citera
2022-04-29, 18:22
Medlem
LightFandangos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av huggormenstid
Senaste gäddan, gäddhänget, jag tycker man hör honom ropa något i trappen? Försökt lyssna flera gånger men inte kunnat höra. Nån annan som hör?
"Det går åt helvete med flugan", tycker jag mig höra? Alternativt "tjugan" eller "(vin)stugan".

Jag är inte så bevandrad i Stockholmsslang så andra får luska vidare i vad det kan tänkas betyda.
Citera
2022-04-29, 18:27
Medlem
LightFandangos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leg.Talgoxe
Samlingsalbum med dansbandslåtar med nykomlingarna från Gädderz

1. De é bara på skôj!
2. Med en tekaka i min mun.
3. 15:24, 15:24, då tåget går iväg med mej...
4. Det går åt helvete med frugan!
5. Mina barn, dina barn, falafel eller pizza?
6. Då går jag ner i min källare... (nyversion av Pierre Isacssons gamla låt)
7. Brandslangen slaknar när Patrik kommer.
8. Osten från Flen, inte så ren.
9. Jag spelar skinnflöjt i min bil för Sara.
10. Smurfarnas julfest hos Mys-Janne.

Edit:
Låt nr 6. i originalversion låter såhär:
https://youtu.be/k3FDmqml6qI

Låt nr 8. "Osten från Flen, inte så ren" har melodi från Violen från Flen, lyssna här:
https://youtu.be/md01wwJSQA8
Jag skulle vilja ha in en cover på "I Am the Walrus" med Lennart i Eilert Pihlarm-outfit. Han borde få med två låtar då han lär vara en mästare på musikalisk tortyr.
Citera
2022-04-29, 18:34
Medlem
Leg.Talgoxes avatar
Citat:
Jag skulle vilja ha in en cover på "I Am the Walrus" med Lennart i Eilert Pihlarm-outfit. Han borde få med två låtar då han lär vara en mästare på musikalisk tortyr.
Tack för bra tips. Har fixat och uppdaterat låtlistan.
Citera
2022-04-29, 18:35
Medlem
Jasmine4555s avatar
Citat:
Precis. Men då blir det ju ännu mer obegripligt på varför ni inte agerar? Ska skolpersonal/lärare få förgripa sig på barn i direkt beroendeställning utan konsekvenser?

Tipsa dumpen! Eller ska vi ha olika regler beroende på förövarens kön? Det vore ju dubbelmoral.

Att försöka dra kvinnokortet är verkligen helt lönlöst med mig. Har tidigare också nämnt att carita löf är en av de värsta peddona enligt mig. Spelar absolut ingen roll vilket kön
Citera
2022-04-29, 18:49
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av GrevenFB
Exakt det som både forskare och barnrättsorganisationer sagt på gång så fort de fått frågor kring Dumpen. Dumpen leder i förlängningen till farligare förövare, mer ljusskygga förövare och nettoeffekten fler övergrepp.

Forskarna förstår det. Barnrättsorganisationerna förstår det.
Men pundarna Patrik och Sara tror att de vet bättre.

Dumpen-podden är som Samhalls egen "Snillen spekulerar".
Man kan kanske jämföra det med att jaga varg eller föda upp grisar. Skulle den elfte, 101- eller 1001-förste jägaren/djurhållaren avhållit sig från att skjuta varg pga skammen och hatet i Aftonlandet.
Kanske just den elfte personen, specifikt en enskild, men i andra änden tillkommer två jägare och en minkfarm.
Om man inte tillför ett äkta straff i ekvationen ändras ingenting. Om däremot någonting går från accepterat till oacceptabelt så ändras mycket. I dumpens fall och angående pedofili är det dock precis tvärtom.
Klart att vissa totalitära länder och diktaturer kan styra en befolkning till att inte göra vissa saker men inte om det inte följs upp av lagstiftning. Oftast inte ens då. Det blir istället anarki.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in