2022-04-29, 16:58
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Ronnie.ONeal
Precis, de får förhoppningsvis och sannolikt inte men för livet. Bara för att Sara skyller sitt missbruk på sexuella erfarenheter (vilket är ett hån mot riktiga missbrukare, som vet att det sitter djupare än så, det är till största delen genetiskt betingat och inget som beror på "traumatiska upplevelser") och ältar att hon var ung och dum som sålde sex till äldre män betyder det inte att alla, eller ens de flesta, barn tar skada av sexuella erfarenheter.

Sedan så är det ju skillnad på om en ung tjej säljer sex till massa gubbar än om en fjortis vill experimentera lite med någon hon har en crush på (som råkar vara äldre). Att ens jämföra dessa saker är efterblivet.
Citera
2022-04-29, 16:58
Medlem
Ronnie.ONeals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvenOlavsen
Sedan så är det ju skillnad på om en ung tjej säljer sex till massa gubbar än om en fjortis vill experimentera lite med någon hon har en crush på (som råkar vara äldre). Att ens jämföra dessa saker är efterblivet.

Precis. Men det är ju det som Sara gör.
Citera
2022-04-29, 16:59
Medlem
skoputss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Torleifsdottir
Jag är ingen gädda, jag fullkomligt äcklas av män som möter upp träff med barn och jag har redan klargjort att jag tar avstånd från min brors gärning helt. Jag har sagt upp min bekantskap med honom och det har även hans fru gjort.

Det är klandervärt på alla sätt med dessa män som vill möta upp barn. Vad är det du inte förstår? Hur kan du beskylla mig för att vara en "gädda" när jag inte ens har skrivit något om männen ifråga förutom att dom beter sig vidrigt åt?

Min brorson och hans mammas liv har dock slagits i spillror på grund av Dumpen, deras offentliga uthängning drabbar anhöriga och speciellt i fall där barn är involverade. En numera sjukskriven mamma och ett barn som vägrar lämna hemmet och som nu undervisas tillfälligt hemma och som har förlorat vänner och fotbollen. Det är konsekvenserna när man hänger ut en man med känsliga familjeförhållanden.

Jag skiter fullständigt i vad som händer med min bror men jag skiter verkligen inte i vad som händer med min oskyldiga brorson på grund av empatistörda människor som du. Och komiskt nog verkar dessa "peddokramare" som du kallar dom vara mindre empatistörda som du. Men med tanke på att du kallade mig för pedofil med så säger det mer om dig än någon annan.

Skaffa dig en riktig hobby som inte går ut på att trakassera oskyldiga barn och deras oskyldiga anhöriga.

Citat:
Ursprungligen postat av E.84
Han har erkänt vad han skrivit, men Just nu finns det inga bevis för att han faktiskt gjort något, men helt sjukt skrivet och långt ifrån ok, tänker inte försvara det.
Det va en ENORM chock, och hela mitt och barnens liv förändrades rätt drastiskt.
Det som blir extra jobbigt är att barnens kompisar sett detta på sociala medier och det underlättar ju varken för dom eller mig i detta. Alla är bara ute efter att kasta skit på honom och det köper jag men ingen tänker på hur allt påverkar oss anhöriga, det va en på Youtube som mordhotade honom och inte så kul när barnens kompisar läser sånt och berättar det. Men vet också att vissa människor är idioter.

Jag lider med er anhöriga och nära. När ni har varit medlemmar på Flashback i 30 dagar samt postat fler än 50 inlägg kan ni PM:a varandra och gå samman. (FB) Begränsad möjlighet att skicka PM för nya användare

Här finns en tråd i juridikavdelningen som diskuterar att anmäla/stämma Dumpen, så där kan ni som är närmast berörda diskutera.
(FB) Dumpen.se Lagligt? Anmäla/stämma Sjöberg?
En tanke jag har är Medieombudsmannen/Mediernas Etiknämnd, finns säkert fler juridiska vägar. https://sv.wikipedia.org/wiki/Medieombudsmannen Ni är privatpersoner som drabbats så det kan inte sägas att det finns ett allmänintresse.
JK har ju prövat och lagt ner, men det borde rimligtvis finnas fler vägar.
https://medieombudsmannen.se/
Senast redigerad av skoputs 2022-04-29 kl. 17:02.
Citera
2022-04-29, 17:02
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ronnie.ONeal
Precis, de får förhoppningsvis och sannolikt inte men för livet. Bara för att Sara skyller sitt missbruk på sexuella erfarenheter (vilket är ett hån mot riktiga missbrukare, som vet att det sitter djupare än så, det är till största delen genetiskt betingat och inget som beror på "traumatiska upplevelser") och ältar att hon var ung och dum som sålde sex till äldre män betyder det inte att alla, eller ens de flesta, barn tar skada av sexuella erfarenheter.

Med denna inställning så blir det lättare att ta steget och utföra övergrepp på barn och unga. Pedofiler intalar sej även att barnet vill och njuter själva.
Får se nu hur många påhopp du kommer att få, inte många...
Citera
2022-04-29, 17:05
Medlem
Lysturkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jasmine4555
Att en pedofils liv blir raserat är det optimala.

Tragiskt för anhöriga oavsett dumpen eller inte. Det är pedofilens fel, ingen annans. Vet inte hur många gånger det nämnts här.
Om det dessutom är så som den nyreggade medlemmen skrev att dennes brorson farit sådär illa efter uthängningen, får de ohängda slynglar och skitmänniskor som utsätter anhöriga för detta lidande stå till svars för sina motbjudande handlingar. Den som ger sig på en anhörig på det viset har också gjort sig förtjänt av en rak höger.
Citera
2022-04-29, 17:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Magmunnen
Ja, och nu är han kränkt för hans företag inte får öppna konto. Banker måste vara rena peddomaffian.

Banken är förmodlige undrande inför vart swishpengarna kommer ifrån.

Jo men det är så man gör om man vill bli av med oönskat klientel som leker rättshaverister. Bombis på att Dumpen inte finns inom 1 år. Synd för tanken är god men Patrik får inte leka sheriff utan tillstånd.

Skulle kunna överleva med utländsk server samt att det nallas från Cayman island-konton.
Citera
2022-04-29, 17:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PaulRoberto
Då kan han antagligen lägga ner försöken att hitta annan bank inom samma juridiska klimat som ska göra annan bedömning. Första bankens bedömning är troligen den "rätta". Finns ingen anledning för en bank, läkare, domstol eller ekonomisk aktör att ha "fel". Om inget reellt tillkommer eller ändras mellan ansökning 1 och 2 så blir resultatet detsamma.

Han har outat om hur bankerna kränkt honom. Hade jag varit bank hade jag backat bara av den anledningen. Jag menar, ska han gapa om att han blir kränkt så fort det uppstår en tvist, trångmål eller sådant som oegentligheter gällande vart pengarna kommer ifrån är han ju ingen pålitlig bankkund. Som bank vill man inte ha kunder som uppenbart inte gör rätt för sig och samtidigt nyter att dra en smutsen.

Ska bli intressant och se hur mötet på Handelsbanken kommer att gå för 2forty2. Antar att det inte är Handelsbanken som tjatat till sig det mötet …
Citera
2022-04-29, 17:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mineralvatten91
Sara är ju redigt frustrerad över att män inte längre vill ha henne och måste därför få ut sin frustration över männen. Det märks tydligt att hon både gillar och går igång på de hon gör. Det handlar inte om att hon bryr sig om ”barnen” utan mer om att män inte längre tittar åt hennes håll och hon ser tonårs tjejer som stor konkurrens och enda anledningen för kvinnor som henne att få någon uppmärksamhet ärrat göra så majoriteten av alla man tycker de är fel hjärntvätta folk de är fel. Vilket rent biologiskt de självklart ej är.

En proffesionell personen beter sig inte som hon gör. Dumpen skapar mer problem än de löser .De hänger bara ut personer med lite fantasi som troligtvis inte har rört en tonårs tjej på 20 år. Detta är bara för tjäna pengar och gör att två pundare ska få ut sin frustration.

Spot on!

Saras beteende och agerande är tragiskt att beskåda. Hon är minst lika patetisk som gäddorna.
Citera
2022-04-29, 17:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goofer
Så ännu ett litet barn har drabbats av mobbing, trakasserier och misshandel.

Ja det är väl helt okej?
Pappan är ju pedo, såklart sonen skall ha stryk i skolan.

Ni på dumpen och ni som hejar på eller ännu värre swishar era pengar till dessa knarkare har oskyldiga barns lidande på eran samvete!

Det här är en konsekvens av uthängningarna, varför ser man inte att barn oskyldigt kommer att drabbas?

Visst jag skrattade också när sista gäddan tappade brallorna och Benny hill spelade i huvudet, så stor komik.

Men kolla upp först om det finns barn som kan ta skada.

Det blir hyckleri om man säger sig skydda barn från pedofiler men låter oskyldiga barn utsättas för grova trakasserier på grund av uthängningar.

Jaså Sara har sålt sig i sin ungdom för att få pengar till knark?
Ja då har hon alltså pundat långt mer än de tio år hon själv sa från början.

Trovärdigheten på den kvinnan är noll.

Så är det. Dumpen räddar inga barn. Det är därför forskare och barnrättsorganisationer tar kraftigt avstånd från dem!

Dumpen handlar om pengar. Knark är dyrt. Pundar-Patrik och Sara behöver försörjning.
Citera
2022-04-29, 17:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gipsy-tears
Jo men det är så man gör om man vill bli av med oönskat klientel som leker rättshaverister. Bombis på att Dumpen inte finns inom 1 år. Synd för tanken är god men Patrik får inte leka sheriff utan tillstånd.

Skulle kunna överleva med utländsk server samt att det nallas från Cayman island-konton.

Jag tror hela den där idén med Dumpen on tour är just ett tecken på att Dumpen är ett sjunkande skepp. Hela idén luktar desperat skrivbordsprodukt à la pundarlogik. Jaga pedofiler kostar väl mest.
Citera
2022-04-29, 17:27
Medlem
LightFandangos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mossadmartin
Det står på Facebook att Kepsmannen trollar runt på olika ställen och utger sig för att vara anhörig.
Var på facebook närmare bestämt? Dumpen har väl, vad jag fattat, kontakt med åtminstone närmast anhöriga.

Om E.84 var fejk borde väl den "riktiga E.84" flaggat för det för länge sen. Har det skett, menar du?
Citera
2022-04-29, 17:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Torleifsdottir
Efter en internetsökning så hittade jag en tråd på Flashback om s.k kepsmannen i Kristianstad. Menar du på fullaste allvar att du är så hemsk att du kallar folk för pedofiler för att du inte kan bemöta kritik eller sätta dig in i en situation där min brorsons liv har blivit till ren misär.

Jag har ingenstans försvarat min brors beteende och jag tycker att hans gärning är helt jävla usel, men ni empatistörda individer som går igång på detta skiter lika lite i barn som dessa män. I ett inlägg där du får läsa om ett min utsatta brorson så väljer du att försöka smutskasta mig genom att kalla mig för en okänd pedofil. Det är jättegulligt att du i ren anonymitet kan vräka ur dig vad du vill men du verkar minst sagt vara en otäck individ.

Dumpen bryr sig inte ett dugg om barnen.

Pengarna är det viktiga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in