Citat:
Ursprungligen postat av
Torleifsdottir
Jag är ingen gädda, jag fullkomligt äcklas av män som möter upp träff med barn och jag har redan klargjort att jag tar avstånd från min brors gärning helt. Jag har sagt upp min bekantskap med honom och det har även hans fru gjort.
Det är klandervärt på alla sätt med dessa män som vill möta upp barn. Vad är det du inte förstår? Hur kan du beskylla mig för att vara en "gädda" när jag inte ens har skrivit något om männen ifråga förutom att dom beter sig vidrigt åt?
Min brorson och hans mammas liv har dock slagits i spillror på grund av Dumpen, deras offentliga uthängning drabbar anhöriga och speciellt i fall där barn är involverade. En numera sjukskriven mamma och ett barn som vägrar lämna hemmet och som nu undervisas tillfälligt hemma och som har förlorat vänner och fotbollen. Det är konsekvenserna när man hänger ut en man med känsliga familjeförhållanden.
Jag skiter fullständigt i vad som händer med min bror men jag skiter verkligen inte i vad som händer med min oskyldiga brorson på grund av empatistörda människor som du. Och komiskt nog verkar dessa "peddokramare" som du kallar dom vara mindre empatistörda som du. Men med tanke på att du kallade mig för pedofil med så säger det mer om dig än någon annan.
Skaffa dig en riktig hobby som inte går ut på att trakassera oskyldiga barn och deras oskyldiga anhöriga.
Citat:
Ursprungligen postat av
E.84
Han har erkänt vad han skrivit, men Just nu finns det inga bevis för att han faktiskt gjort något, men helt sjukt skrivet och långt ifrån ok, tänker inte försvara det.
Det va en ENORM chock, och hela mitt och barnens liv förändrades rätt drastiskt.
Det som blir extra jobbigt är att barnens kompisar sett detta på sociala medier och det underlättar ju varken för dom eller mig i detta. Alla är bara ute efter att kasta skit på honom och det köper jag men ingen tänker på hur allt påverkar oss anhöriga, det va en på Youtube som mordhotade honom och inte så kul när barnens kompisar läser sånt och berättar det. Men vet också att vissa människor är idioter.
Jag lider med er anhöriga och nära. När ni har varit medlemmar på Flashback i 30 dagar samt postat fler än 50 inlägg kan ni PM:a varandra och gå samman.
(FB) Begränsad möjlighet att skicka PM för nya användare
Här finns en tråd i juridikavdelningen som diskuterar att anmäla/stämma Dumpen, så där kan ni som är närmast berörda diskutera.
(FB) Dumpen.se Lagligt? Anmäla/stämma Sjöberg?
En tanke jag har är Medieombudsmannen/Mediernas Etiknämnd, finns säkert fler juridiska vägar.
https://sv.wikipedia.org/wiki/Medieombudsmannen Ni är privatpersoner som drabbats så det kan inte sägas att det finns ett allmänintresse.
JK har ju prövat och lagt ner, men det borde rimligtvis finnas fler vägar.
https://medieombudsmannen.se/