2022-04-29, 17:03
Medlem
EnSomKans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tomyhockey
ska inte gym ha bättre säkerhets rutiner som metal dektorer på entre dörren . hur kunde receptionsten släppa bara någon gå in med mask det är inte halloween ?!?!
Tror du en receptionist som tjänster 130 kr/tim kommer ställa sig i vägen för en kriminell maskerad person som antagligen höll i ett vapen? Fan vad dum du är. En receptionist är just en receptionist, inte väktare eller polis.
Citera
2022-04-29, 17:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Där står han och flexar sina anabola-muskler, dom hjälper honom inte nu, och har väl aldrig gjort.

Vad tros motivet vara, skulder i samband med narkotikahandel?
Detta är i särklass det mest efterblivna inlägget i tråden, och då finns där många.
Citera
2022-04-29, 17:07
Medlem
EnSomKans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stjoergen
Hej Kära Flashbackare,

Kan meddela att polisen har spärrat av och befinner sig på en annan adress i Tuve, Floravägen 3, 417 43 Göteborg.

Finns personer med samma efternamn som BO, någon som vet om det finns någon koppling till varandra?

Se nedan bifogad länk över personer som är registrerade på aktuell gatuadress.

https://www.ratsit.se/personer/Göteborgs-kommun-Hisingen/Göteborg-41743/Floravägen-3/1

Jag känner inte till någon ytterligare information eller har bilder från avspärrningen, tänkte bara om detta kan vara till någon hjälp framåt.
Saleh är ett vanligt efternamn i MÖ. Familjen vars adress du lagt ut är helt andra personer som inte har något med BO eller kriminalitet att göra.
Citera
2022-04-29, 17:14
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av negerhatare1996
Det är hans döda bror din retard Lol

Citat:
Ursprungligen postat av denlillabaoten
Detta är i särklass det mest efterblivna inlägget i tråden, och då finns där många.
Vad gör han i tråden?
Citera
2022-04-29, 17:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stjoergen
Hej Kära Flashbackare,

Kan meddela att polisen har spärrat av och befinner sig på en annan adress i Tuve, Floravägen 3, 417 43 Göteborg.

Finns personer med samma efternamn som BO, någon som vet om det finns någon koppling till varandra?

Se nedan bifogad länk över personer som är registrerade på aktuell gatuadress.

https://www.ratsit.se/personer/Göteborgs-kommun-Hisingen/Göteborg-41743/Floravägen-3/1

Jag känner inte till någon ytterligare information eller har bilder från avspärrningen, tänkte bara om detta kan vara till någon hjälp framåt.

Är det den adressen GP syftar på? Låst artikel så jag kan tyvärr inte läsa den. Om någon har access får ni gärna dela med er av vad det står.

https://www.gp.se/nyheter/göteborg/villa-avspärrad-efter-mord-på-gym-i-tuve-1.71592029
Citera
2022-04-29, 17:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hanesbrur
Står i Aftonbladet att en av dom 2 gripna tillhör norra biskop.

Japp båda gripna tillhör norra!
Backa/ södra fick vad dom förtjänar efter allt dem gjort. Detta fick jag nyss bekräftat av en som inte vill skriva här.
Citera
2022-04-29, 17:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nsk
Är det den adressen GP syftar på? Låst artikel så jag kan tyvärr inte läsa den. Om någon har access får ni gärna dela med er av vad det står.

https://www.gp.se/nyheter/göteborg/villa-avspärrad-efter-mord-på-gym-i-tuve-1.71592029

Jag hittar en öppen artikel på GT att de två misstänka gärningsmännen greps i en villa i Göteborg, se nedan länk.

https://www.expressen.se/nyheter/skottlossning-pa-gym-i-goteborg/

Ett litet urklipp ur artikeln:

” Två misstänkta personer greps klockan 20.40 och båda anhölls senare under natten.
De unga männen greps vid en villa i Göteborg som sedan har hållits avspärrad, enligt uppgifter till GP.”
Citera
2022-04-29, 17:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trorjaefull
Japp båda gripna tillhör norra!
Backa/ södra fick vad dom förtjänar efter allt dem gjort. Detta fick jag nyss bekräftat av en som inte vill skriva här.

Okej men BO tillhör varken backa eller södra.
Citera
2022-04-29, 18:01
Medlem
Maebels avatar
Citat:

Någon adress framgår inte ur artikeln i GP, bara att det är en villa. Om bilden föreställer aktuell villa så är dörren röd,

Citat:
Vad GP erfar är minst en av de misstänkta och offret bekanta med varandra sedan många år tillbaka.

En av de misstänkta var vad GP erfar fram till bara för något eller några år sedan nära vän med en anhörig till offret, men för något år sedan ska vänskapen ha upphört.

Den misstänkte utsattes själv för ett allvarligt våldsbrott vid ungefär samma tidsperiod.

Om motivet till mordet går att koppla till det brottet är i nuläget oklart.
Citera
2022-04-29, 18:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maebel
Någon adress framgår inte ur artikeln i GP, bara att det är en villa. Om bilden föreställer aktuell villa så är dörren röd,
Dörren på bilden på GP är samma som den på adressen om man kollar på Google Maps, så den villan är aktuell i fallet.
Citera
2022-04-29, 18:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnSomKan
Saleh är ett vanligt efternamn i MÖ. Familjen vars adress du lagt ut är helt andra personer som inte har något med BO eller kriminalitet att göra.

Polisen knackar dörr hos grannar just nu i området runt det avspärrade huset (Floravägen 3)… det har varit polisaktivitet där hela dagen.

Polisens undrar om boende i området har sett något avvikande och som är kopplat till det som hände igår. Luktar illa!
Citera
2022-04-29, 18:26
Medlem
Maebels avatar
Citat:
Dörren på bilden på GP är samma som den på adressen om man kollar på Google Maps, så den villan är aktuell i fallet.

Ja, det verkar så. Tittade på Eniro och bilden på dörren i GP stämmer med bilderna från gatuvyn över Floravägen 3.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in