2022-04-29, 15:49
Medlem
persona.von.gratas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tomyhockey
ska inte gym ha bättre säkerhets rutiner som metal dektorer på entre dörren . hur kunde receptionsten släppa bara någon gå in med mask det är inte halloween ?!?!
Covid-mask?
Citera
2022-04-29, 15:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Drozd
Tror inte livförsäkringar får utbetalas vid (misstänkt) mord faktiskt. Så pengarna kommer troligen från "arbetsinkomster" (knark, utpressning, rån osv).
Det fetade kan väl inte stämma? Självmord är en sak. Men mord faller väl inte under "force majour" och dylikt.
Citera
2022-04-29, 16:00
Avstängd
Citat:
ska inte gym ha bättre säkerhets rutiner som metal dektorer på entre dörren . hur kunde receptionsten släppa bara någon gå in med mask det är inte halloween ?!?!

Fråga ett svenskt gym om 25 år!

Tror du verkligen på att gym ska ha mer än passeringskontroll som kollar så att du har betalat ditt medlemsskap?
Tror du nån receptionist-tjej ställer sig i vägen, om de ens hinner, när en maskerad man med pistol springer in?

Personligen hade jag bara backat å hoppats jag inte blir inblandad, vad ska man göra? Vi är inte i Texas där många har pistol/revolver på sig. Och varför ska jag skydda någon jag inte känner med mitt eget liv för 125 kr/h?
Citera
2022-04-29, 16:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av persona.von.grata
Det fetade kan väl inte stämma? Självmord är en sak. Men mord faller väl inte under "force majour" och dylikt.
Även efter självmord får förmånstagare ut på livförsäkringen om den tecknades två år innan.
Citera
2022-04-29, 16:04
Medlem
Citat:
NW i Tuve är väldigt lätt att ta sig in förbi receptionisten. Dörren ofta vidöppen dagtid och 90% av tiden jobbar receptionisten med att plocka undan grejer inne i gymmet. Antagligen så att han såg sitt tillfälle & hoppade över den knähöga barriären som kräver NW-kort.
Citera
2022-04-29, 16:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SalvatorMundi
Även efter självmord får förmånstagare ut på livförsäkringen om den tecknades två år innan.
Är det sant? Det visste eller trodde jag inte.
Citera
2022-04-29, 16:26
Medlem
Abwehrs avatar
Så vilka är MGM?
GP skriver:
Citat:
Gemensam uppväxt
Kan det vara så att bakgrunden till dådet finns att hitta i de inblandades gemensamma uppväxt i samma kvarter?

– Det är väl inte omöjligt. Det är något som vi givetvis tittar på.

En av de misstänkta blev knivskuren och lämnad utanför Östra sjukhuset i fjol. Kan mordet vara en hämnd för det?

– Vi går igenom alla händelser som ligger bakåt i tiden och som skulle kunna vara av betydelse, säger Stefan Lind.

Åklagaren aviserar ett beslut under helgen, huruvida de misstänka ska begäras häktade.

På bilden i GP ser det ut som en klockren somalier modell yngre.
Citera
2022-04-29, 16:39
Medlem
tomyhockeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Abwehr
Så vilka är MGM?
GP skriver:

På bilden i GP ser det ut som en klockren somalier modell yngre.

abbod eller hammod eller hasa
Citera
2022-04-29, 16:40
Medlem
Hej Kära Flashbackare,

Kan meddela att polisen har spärrat av och befinner sig på en annan adress i Tuve, Floravägen 3, 417 43 Göteborg.

Finns personer med samma efternamn som BO, någon som vet om det finns någon koppling till varandra?

Se nedan bifogad länk över personer som är registrerade på aktuell gatuadress.

https://www.ratsit.se/personer/Göteborgs-kommun-Hisingen/Göteborg-41743/Floravägen-3/1

Jag känner inte till någon ytterligare information eller har bilder från avspärrningen, tänkte bara om detta kan vara till någon hjälp framåt.
Citera
2022-04-29, 16:42
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av duckyyy
Han?
https://www.facebook.com/rico.sal*h

* = e
Där står han och flexar sina anabola-muskler, dom hjälper honom inte nu, och har väl aldrig gjort.

Vad tros motivet vara, skulder i samband med narkotikahandel?
Citera
2022-04-29, 16:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Där står han och flexar sina anabola-muskler, dom hjälper honom inte nu, och har väl aldrig gjort.

Kan ni bete er, det är inte ens han på bilden snälla någon haha
Citera
2022-04-29, 16:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet

Det är hans döda bror din retard Lol
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in