2022-04-29, 11:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Poppin
Stämmer finns person i Tuve med Mycket starka kopplingar till just Norra Biskopsgården
Som har konflikt med just den avlidna på gymmet och hans kumpaner...

Vad är det för person?
Citera
2022-04-29, 11:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TortyrMicke
Ja, och vad menas med det? Större av vadå?
Knarkuppgörelse? Klanuppgörelse? Inre gängkonflikt? McGäng vs Araber? Svenskar vs Sydamerikaner? Utpressningshärva mot företagare?
Definiera begreppet "del i något större" och då framför allt "något" och när blir "något" större? Något kan alltså vara litet också? Men i det här fallet så är det större.

Jag misstänker att frågan är för svår att greppa för dig. Det blir för abstrakt.

Haha jag misstänker att du har svårt med läsförståelse. Det stod att han inte är inblandad direkt i någon gängkonflikt men att tillvägagångssättet tyder på att det kan vara del i något större. (T.ex. gängkonflikt)
Citera
2022-04-29, 11:15
Medlem
Nått namn på GM? Fyfan, sånt händer när man inte torkar efter sig på gymmet, ska du använda en maskin så torka efter, annars kommer det en kebab-nisse som är sur och blåser skallen av dig... Det är ju fan en pandemi på gång!
Citera
2022-04-29, 12:19
Medlem
Så många dessa killar skadat och rånat i Tuve och nu dom har fått luft ..ska bli jävligt kul att se vad det blir för utveckling av det hela
Citera
2022-04-29, 12:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Doiten
En person ska ha skjutit inne på gymmet och sedan lämnat, säger polisens presstalesperson Anna Göransson.

Mordet ska ha fångats på film, enligt uppgifter till Aftonbladet.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/7dvP6W/larm-om-skottlossning-pa-gym

Enligt uppgifter till Expressen sköts han i huvudet.
Personen som ska ha skjutit lämnade platsen – ingen är gripen.

https://www.expressen.se/nyheter/skottlossning-pa-gym-i-goteborg/

Polisen:

22.07 Polisens kriminaltekinker har nu anlänt till platsen för en brottsplatsundersökning. Polis har även börjat genomföra dörrknackning i området runt gymmet. Ett omfattande utredningsarbete pågår, och flera förhör genomförs. Iakttagelser och tips om händelsen tas tacksamt emot via polisens växel 114 14.

https://polisen.se/aktuellt/handelser/2022/april/28/28-april-1821-morddrap-goteborg/

Undrar om han duschade och basta innan han drog. Skämt åsido. Jag förstår fortfarande inte hur gm kunnat komma in och ut så smidigt. Inklusive kameror borde det vara en barnlek att ta fast förövaren. På de gym jag tränat på är inpassering o utpassering en hyfsat omständig procedur (något man kanske borde vara mer tacksam över idag). Enda utvägen som jag ser det är väl om gangstern tagit en brandväg ut men då bör han/hon också gjort sig skyldig till en onödig brandutryckning. Och även böta för det.

Undrar om skjutningar på gym nu blir det nya svarta. Kanske gymmet borde få tillstånd att kolla upp sina medlemmar o neka medlemskap för kriminellt belastade gangstrar. Mina fördomar säger att det är blattar som är gm o bo och återigen får vanliga, skötsamma o hederliga blattar ta skiten. För jävligt.
Citera
2022-04-29, 13:06
Medlem
Lizaveta.Yepanchins avatar
Det finns tre stycken nätverk i frölunda som är i konflikt, ett av dem (inte M, eller G falangen, utan det andra, minns ej bokstav) håller till i Tuve.

Men behöver inte vara dem. Bandidos är också relativt aktiva i Tuve. Jag tror tom de haft en klubblokal där, kanske fortfarande har en.
Citera
2022-04-29, 13:15
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av sidtheman
Utred penningtvättbrott på morsan
Livförsäkringen på sönerna kanske fixar biffen
Business is business
Citera
2022-04-29, 13:19
Bannlyst
En neger med kopplingar till norra biskop sitter anhållen.
Citera
2022-04-29, 13:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lizaveta.Yepanchin
Det finns tre stycken nätverk i frölunda som är i konflikt, ett av dem (inte M, eller G falangen, utan det andra, minns ej bokstav) håller till i Tuve.

Men behöver inte vara dem. Bandidos är också relativt aktiva i Tuve. Jag tror tom de haft en klubblokal där, kanske fortfarande har en.

Vad pratar du om?
Citera
2022-04-29, 15:07
Medlem
Drozds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gniknus2
Livförsäkringen på sönerna kanske fixar biffen
Business is business

Tror inte livförsäkringar får utbetalas vid (misstänkt) mord faktiskt. Så pengarna kommer troligen från "arbetsinkomster" (knark, utpressning, rån osv).
Citera
2022-04-29, 15:27
Medlem
Han fick vad han förtjänar precis som sin smutsiga bror det bör brinna i röva på dem som står han nära lika smuts dem också parasiter och småliv med stora munnar och fega människor är vad dem är hela bunten
Citera
2022-04-29, 15:47
Medlem
tomyhockeys avatar
ska inte gym ha bättre säkerhets rutiner som metal dektorer på entre dörren . hur kunde receptionsten släppa bara någon gå in med mask det är inte halloween ?!?!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in