Citat:
allmänheten har inte mycket att säga till om, är du dum eller? men visst, det kan vara regeringen som bluffar om allvarliga hot tillsammans med Micael Claesson eller vad han heter för att svenskarna ska bli rädda om mer angelägna om att gå med i nato och gå med på mer militärer på Gotland.
Alltså det är redan uppgjort, det skulle inte stå så mycket i tidningen annars varför skulle man förvarna ryssarna?
Alltså det är redan uppgjort, det skulle inte stå så mycket i tidningen annars varför skulle man förvarna ryssarna?
Möjligt att jag är dum men du verkar inte själv ligga så bra till heller.
Vet du om att det Sverige är en demokrati? Vet du om att det snart är val? Om du vet det här så borde du förstå att om det uppstår en stor fråga så gäller det för partier att pejla av väljarkårens inställning/åsikt, annars kanske man inte får regeringsmakt eller ens är kvar i riksdagen.
Om just NATO frågan redan är avgjord vet du inte även om du påstår det, och OM nu frågan inte är avgjord vilket varken du eller jag vet så kan det vara läge för ryssarna att skämma allmänheten så att den allmänna opinionen blir emot eller till och med starkt emot NATO, för det i sin tur kan påverka riksdagspartier vilket i sin tur kan påverka NATO beslut.
Jag tror till skillnad från dig att hot från rysk sida skrämmer folk och gör de skeptiska till att Sverige ska söka NATO medlemskap medans du verkar tro tvärtom.
Ja jag vet att jag absolut kan ha fel men att det per automatik gör mig till dum vet jag inte om jag tycker.
Vem menar du ska gå med på att ha mer militärer på Gotland?