2022-04-29, 16:24
Medlem
För att fira sin bröllopsdag bokade Martina och hennes man in en natt på Steam Hotel i Västerås.
Nu har de fått veta att de är tvungna att av- eller omboka sin redan betalda vistelse.
För att det kom ett gäng ”bättre” gäster.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/lVy647/skulle-fira-brollopsdag-pa-steam-hotel-i-vasteras-blev-avbokade-nar-det-kom-battre-gaster

– Det vore intressant att veta vilket företag det är som som kör över oss, och om företaget vet att de gör såhär. Jag antar att jag inte var den enda med det paketet den helgen, så de måste ha ringt runt till flera och sagt att de måste boka av eller boka om.

Nån som vet vilket företag det rör sig om?
Citera
2022-04-29, 16:35
Medlem
Milton.Millss avatar
Ja det är klandervärt av hotellet att göra detta. Men jag kan förstå dem. Alla hotell är vinstdrivande och de lär tjäna bra mycket mer på en abonnerad spaavdelning med fulltaliga sällskap än några enskilda sällskap.
Citera
2022-04-29, 17:18
Avstängd
TheGretaResets avatar
Ja, ett företag har alltså bokat hela spa avdelningen. Det handlar inte om bättre utan större kunder.

"Vi har en dialog" borde betyda ersättning i någon form. Varför inte ta en solvecka istället. Spa låter som hennes grej helt och hållet.
Citera
2022-04-29, 17:38
Medlem
Riktigt fult gjort, men samtidigt är jag förstående & hade antagligen gjort samma sak själv om jag ägde hotellet. Ett stort företag kan innebära rejält med kosing.

Men en rejäl kompensation hade dom ju kunnat bjuda på, minsta man kan begära är ju att dom betalar ut pengarna från presentkortet. Sen är det ju alltid helt värdelöst att ha presentkort, just av dessa anledningarna.
Citera
2022-04-29, 17:59
Avslutad
Och då ringer man upp Aftonbladet och gråter ut.
Rätt är dem då tycker jag.
Citera
2022-04-29, 18:05
Medlem
"Alla gäster är lika viktiga för oss..." Förutom i det här fallet då. Hatar sådana standarduttalanden när agerandet visar på motsatsen. De har redan bokat och betalat. Det bästa hotellet kan göra nu är att lägga sig platt och erbjuda att betala vistelse på annat hotell. Riktigt stort pr-problem annars.
Citera
2022-04-29, 19:04
Medlem
Ett synsätt kan vara att restaurang- och hotellbranschen har varit extremt hårt drabbad av covid och därför slås för sin överlevnad. Jag tror inte att de har råd att tacka nej till den större kunden.

Nu är jag partisk eftersom jag är verksam i branschen, men det jag beskriver är min verklighet.
Citera
2022-04-29, 19:06
Medlem
inte ens lite plåster på såren? trisslott?
Citera
2022-04-29, 19:10
Medlem
Frontlinjens avatar
Jag vill inte stötta AB med ett klick, så det kanske står mer i artikeln, men det finns inget i hotellets villkor som ger dem rätt att avboka hur som helst.

Men de kanske ringde och sa ”vi måste avboka dig”, utan att ha stöd och hoppades på det bästa?

Jag skulle kräva att få tillbaka 3 gånger vad jag betalt för att gå med på det. Så kan man bo på nåt annat, lyxigare ställe.

De skulle till slut gå med på det om det var så lönande att ge ett annat sällskap rummet
Senast redigerad av Frontlinjen 2022-04-29 kl. 19:14.
Citera
2022-04-29, 19:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cokeman66
För att fira sin bröllopsdag bokade Martina och hennes man in en natt på Steam Hotel i Västerås.
Nu har de fått veta att de är tvungna att av- eller omboka sin redan betalda vistelse.
För att det kom ett gäng ”bättre” gäster.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/lVy647/skulle-fira-brollopsdag-pa-steam-hotel-i-vasteras-blev-avbokade-nar-det-kom-battre-gaster

– Det vore intressant att veta vilket företag det är som som kör över oss, och om företaget vet att de gör såhär. Jag antar att jag inte var den enda med det paketet den helgen, så de måste ha ringt runt till flera och sagt att de måste boka av eller boka om.

Nån som vet vilket företag det rör sig om?

Varför i helvete citerar Aftonbladet "bättre" gäster när de sa större sällskap?

Dåligt av hotellet att inte acceptera återbetalning trots att presentkort använts.
Snikna.
Citera
2022-04-29, 19:14
Medlem
Jag förstår faktiskt hotellet, den branschen har haft det extremt tufft och slagits för sin överlevnad, nu när dammet har börjat lägga sig äntligen så kan man inte säga nej till ett stort sällskap också med risk för att tappa framtida samarbete.

Ett enda men har jag, dom borde ha skött kompensationen smidigare.
Citera
2022-04-29, 19:40
Medlem
Lustigt att en del som tycker att det här var helt ok agerat av hotellet och att familjen borde hållt käften är av den typ som gnäller i andra trådar om att svenska män är kastrerade sojapojkar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in