2022-04-29, 19:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kallamakaronen
Och då ringer man upp Aftonbladet och gråter ut.
Rätt är dem då tycker jag.

Ja vilket snyftreportage. Herregud.
Citera
2022-04-29, 20:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fatcrackhoe
Ett synsätt kan vara att restaurang- och hotellbranschen har varit extremt hårt drabbad av covid och därför slås för sin överlevnad. Jag tror inte att de har råd att tacka nej till den större kunden.

Nu är jag partisk eftersom jag är verksam i branschen, men det jag beskriver är min verklighet.
Det förstår jag också, men de borde ha kompenserat kunden 5-faldigt. Att inte ens kompensera med direkt flerfaldig återbetalning och en förklaring till varför de agerat så svinaktigt gör att man avskyr hotellet. Jag reser mycket men har ingen koppling alls till Västerås, men skulle jag haft det så hade jag avstått från detta hotellet.

Som van resenär, så brukar jag lita på omdömen från tidigare gäster. Betyg betyder ganska mycket och jag anpassar mig ofta efter dem. Tittar man på betygen (Google) så har hotellet väldigt bra betyg, 4.5 i snitt. Men tittar man på betyg från de senaste månaderna så finns väldigt många 1 och 2. Dvs merparten av de negativa kommentarerna är nya. Har hotellet möjligen bytt ägare nyligen?
Citera
2022-04-29, 20:11
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SaiGOon
Jag förstår faktiskt hotellet, den branschen har haft det extremt tufft och slagits för sin överlevnad, nu när dammet har börjat lägga sig äntligen så kan man inte säga nej till ett stort sällskap också med risk för att tappa framtida samarbete.

Ett enda men har jag, dom borde ha skött kompensationen smidigare.

Men så ska det inte funka. Säg du har beställt en ny sak, en bil. Bokad och klar för leverans, sedan kommer någon och vill ha 10 på ett bräde och din bil blir avbokad. Här kanske än värre för man har gjort klart allt för ett datum med ledigt från jobbet osv.

Sedan kanske hotellet hade kunnat fixa det här. Genom att först bara föreslå det här, sedan med en massa extra plus om gästerna är villiga att omboka.

Nu blev det pannkaka och deras Facebook är överfylld med negativa recensioner så även om detta företag ger dom plus den veckan har de säkert förlorat på det i det längre loppet med alla "icke-fina" nog kunder som kommer välja ett annat hotell från början.
Citera
2022-04-29, 20:17
Medlem
När jag varit där på konferens var det andra hotellgäster på spaet på samma gång (före pandemin). Det är för trångt å knöit där. Särskilt i utomhus poolen. Störigt att inte kunna prata relevant jobbsnack i avslappnad miljö där då utan folk runtom med öron stora som grytlock.

Så tja… ett plus från mig att dom inte verkar blanda konferensgäster å övriga allt för mkt längre iaf.
Dock ska det alltid vara kompensation om man dubbelbokad å måste avboka någon gäst/ kund. Om det bara var spaet som var problemet borde man dessutom kunnat lösa det med att hålla öppet för ”vanliga” gäster nån timme extra före eller efter konferens gästerna! Hur svårt kan det va liksom?
Citera
2022-04-29, 20:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Men så ska det inte funka. Säg du har beställt en ny sak, en bil. Bokad och klar för leverans, sedan kommer någon och vill ha 10 på ett bräde och din bil blir avbokad. Här kanske än värre för man har gjort klart allt för ett datum med ledigt från jobbet osv.

Sedan kanske hotellet hade kunnat fixa det här. Genom att först bara föreslå det här, sedan med en massa extra plus om gästerna är villiga att omboka.

Nu blev det pannkaka och deras Facebook är överfylld med negativa recensioner så även om detta företag ger dom plus den veckan har de säkert förlorat på det i det längre loppet med alla "icke-fina" nog kunder som kommer välja ett annat hotell från början.
Jag avskyr när det du beskriver händer, dvs att folk röstar känslomässigt baserat på kommunicerade åsikter. Väldigt ofta så ger pöbeln dåliga betyg åt företag som accepterat SD som gäster. Men som jag skrev i mitt förra inlägg, så har (på Google) de dåliga betygen kommit de senaste månaderna, dvs innan artikeln. Min misstanke är att man har bytt ägare, för en dålig ägare brukar synas ganska snabbt.

Stämmer artikeln, och ingen kompensation skett, så önskar jag hotellets undergång. Jag förstår covidproblematiken, men misshandlar man kunder så har man inget företag.
Citera
2022-04-29, 20:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cokeman66
För att fira sin bröllopsdag bokade Martina och hennes man in en natt på Steam Hotel i Västerås.
Nu har de fått veta att de är tvungna att av- eller omboka sin redan betalda vistelse.
För att det kom ett gäng ”bättre” gäster.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/lVy647/skulle-fira-brollopsdag-pa-steam-hotel-i-vasteras-blev-avbokade-nar-det-kom-battre-gaster

– Det vore intressant att veta vilket företag det är som som kör över oss, och om företaget vet att de gör såhär. Jag antar att jag inte var den enda med det paketet den helgen, så de måste ha ringt runt till flera och sagt att de måste boka av eller boka om.

Nån som vet vilket företag det rör sig om?
Märkligt formulerat, det är inte "de finare gästerna" som kör över Martina utan hotellet som är sjukt oseriöst och borde avbokas av alla.

Hotellet som bör undvikas av alla känner vi till det verkar vara steam Hotel i Västerås.

Martina borde kunna få pengarna tillbaka och boka en vistelse nån annanstans.
Senast redigerad av kissfittan 2022-04-29 kl. 20:50.
Citera
2022-04-29, 20:56
Medlem
Sopigt hanterat av hotellet. Dumsnålt.

Jag har drivit företag hela livet. Sånt här händer hela tider, men kan skötas snyggt och smidigt med lite goodwill som inte kostar många kronor. Folk blir nöjda över en billig flaska vin eller halva priset rabatt.

Jag hade ringt upp och bett så hemskt mycket om ursäkt och förklarat att det tyvärr blivit problem med rummet. Inga detaljer.
Sen hade man gjort en återbetalning och erbjudit dem rummet gratis (kanske uppgradera till svit) någon dag senare.

Alla blir nöjda. Nu får de hellfire på sin facebooksida och smädas i kvällspressen, istället för att ge bort en gratisnatt (i rum som kanske står tomt ändå). Fy fan vad korkat.
Citera
2022-04-29, 20:57
Medlem
JSelwyns avatar
Ja, hade hotellet varit lite smidigare i sin kundhantering så hade dom betalat ut presentkortet i cash. Visserligen strider det mot gängse praxis, men det måste ju kosta mer i bad reputation/will att komma i Aftonbladet?

Snart, som ett brev på posten, kommer en ny artikel artikel med rubriken "vi har sett över våra rutiner blah blah blah", och eventuell tvist har blivit löst. AB tar åt sig äran.
Citera
2022-04-29, 21:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kallamakaronen
Nej. Tycker dem kunde ryckt på axlarna och struntat i vilket.

Vilka storslagna problem folk har nuförtiden när det är krig i världen, folk flyr sina hem, kvinnor och barn blir våldtagna.

Sånt här bara provocerar mig.

Därför jag inte läser Aftonbladet.
Det borde inte du heller göra.

Så låt oss säga att du bokar en semesterresa. Tagit ledigt.

Några dagar innan så ringer flygbolaget och bokar av dig, för ett sällskap på tio personer behövde dina biljetter.

Du blir erbjuden ett presentkort på exakt den summa du betalt, imte ett öre mer för uttagen semester eller något.

Då ska man bara ta mössan i handen?

Problemet är att Steam beter sig som snåla fittor.
Och pissar på en betalande och bokad kund. Och vägrar ge med sig.

Det tragiska är att man måste gå till aftonhoran eller sexpressen för att företaget ens ska bry sig.
För nu kommer dom nog få en jävligt bra kompensation som dom aldrig fått ifall dom inte hört av sig till skavllerpressen.

DET är det tragiska.
Citera
2022-04-29, 21:25
Medlem
calmsolutions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Milton.Mills
Ja det är klandervärt av hotellet att göra detta. Men jag kan förstå dem. Alla hotell är vinstdrivande och de lär tjäna bra mycket mer på en abonnerad spaavdelning med fulltaliga sällskap än några enskilda sällskap.

Citat:
Ursprungligen postat av TheGretaReset
Ja, ett företag har alltså bokat hela spa avdelningen. Det handlar inte om bättre utan större kunder.

"Vi har en dialog" borde betyda ersättning i någon form. Varför inte ta en solvecka istället. Spa låter som hennes grej helt och hållet.

Citat:
Ursprungligen postat av majvor1
Riktigt fult gjort, men samtidigt är jag förstående & hade antagligen gjort samma sak själv om jag ägde hotellet. Ett stort företag kan innebära rejält med kosing.

Men en rejäl kompensation hade dom ju kunnat bjuda på, minsta man kan begära är ju att dom betalar ut pengarna från presentkortet. Sen är det ju alltid helt värdelöst att ha presentkort, just av dessa anledningarna.

Om man från hotellets sida initialt erbjudit dubbel återbetalning och erbjudande om en gratis vistelse vid några andra angivna datum så hade det nog inte blivit någon diskussion, det hade jag försökt med. Ett fullbokat hotell av ett företag är antagligen extremt mycket mer lönsamt än några enskilda privatpersoner.

Om de då vägrat acceptera så har de säkert klausuler i avtalet där de ändå kan avboka de gästerna, alternativt accepterat ett utslag hos KO. Oavsett kommer nog hotellet göra den bästa affären, artikeln i Aftonbladet är snart glömd.
Citera
2022-04-29, 21:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bingbangbung
Ja vilket snyftreportage. Herregud.

Helt rätt gjort om man vill visa lander vilka svin den hotelkedjan är
Citera
2022-04-29, 21:29
Medlem
FLManInTheNewss avatar
Steam hotel ar nice som fan. Jag har sjalv bevittnat "Kakan" Hermansson terrorisera deras enastaende frukostbuffe.

ONT: Riktigt sunkigt gjort av Steam. Faktiskt helt otroligt daligt. Bokat = bokat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in