Citat:
Ursprungligen postat av
CtrlAltDelThis
Inte alls förvånad av det här. En liknande sak har man ju varit med om.
Är det inte juridiskt ett avtal som kund och hotell ingått och som ska hållas?
Det där är något som de flesta av oss har varit med om.
Alltid är det ett företag, stort eller litet, som ska få sin vilja igenom.
Kom att tänka på en gång när SAS ville ändra en resa från eftermiddag till förmiddag. Problemet var att jag inte kunde påbörja resan utan att jobba först på förmiddagen. Även min grabb som skulle med behövde gå i skolan.
Så ringer SAS en vecka innan och vill helt enkelt att jag ska bara godta ändringen även om resan var bokad flera månader innan.
Under samtalet blev jag varse om att de drog in kärran vi skulle flyga med för att spara pengar. Efter en timme med medarbetaren i telefon, när jag förstod att det fanns inga andra alternativ, så påtalar jag för honom att de faktiskt är ett avtal vi har ingått och att de borde se detta även från mitt perspektiv. Som svar får jag: "Välkommen till min verklighet." Jag fick ju ge mig för att inte riskera helgen med aktiviteter och hemresa som var redan betalda. Numera är SAS inte första alternativet när jag bokar resa.
OT: Hotellet har ju en möjlighet att kompensera paret när kassaflödet ökade förmodligen kraftigt för helgen.
Det framgår väl inte, hur många avbokningar hotellet gjorde för att kunna ta in det större sällskapet. Det kanske hade varit kostsamt att ersätta alla rikligt?
Nog fanns det väl förhandlingsutrymme att göra alla nöjda.