2022-05-02, 00:15
Medlem
CtrlAltDelThiss avatar
Inte alls förvånad av det här. En liknande sak har man ju varit med om.

Är det inte juridiskt ett avtal som kund och hotell ingått och som ska hållas?
Citera
2022-05-02, 04:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CtrlAltDelThis
Inte alls förvånad av det här. En liknande sak har man ju varit med om.

Är det inte juridiskt ett avtal som kund och hotell ingått och som ska hållas?

Det där är något som de flesta av oss har varit med om.
Alltid är det ett företag, stort eller litet, som ska få sin vilja igenom.
Kom att tänka på en gång när SAS ville ändra en resa från eftermiddag till förmiddag. Problemet var att jag inte kunde påbörja resan utan att jobba först på förmiddagen. Även min grabb som skulle med behövde gå i skolan.
Så ringer SAS en vecka innan och vill helt enkelt att jag ska bara godta ändringen även om resan var bokad flera månader innan.
Under samtalet blev jag varse om att de drog in kärran vi skulle flyga med för att spara pengar. Efter en timme med medarbetaren i telefon, när jag förstod att det fanns inga andra alternativ, så påtalar jag för honom att de faktiskt är ett avtal vi har ingått och att de borde se detta även från mitt perspektiv. Som svar får jag: "Välkommen till min verklighet." Jag fick ju ge mig för att inte riskera helgen med aktiviteter och hemresa som var redan betalda. Numera är SAS inte första alternativet när jag bokar resa.

OT: Hotellet har ju en möjlighet att kompensera paret när kassaflödet ökade förmodligen kraftigt för helgen.
Det framgår väl inte, hur många avbokningar hotellet gjorde för att kunna ta in det större sällskapet. Det kanske hade varit kostsamt att ersätta alla rikligt?
Nog fanns det väl förhandlingsutrymme att göra alla nöjda.
Citera
2022-05-02, 07:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mardoll
Självklart fattar man att hotellet avbokar, men att de vägrar betala tillbaka pengarna även om det är emot praxis, är så dumsnålt idiotiskt att de förtjänar all skit de kan få.

Aftonbladet ljuger.
Citera
2022-05-02, 07:41
Medlem
Kvinnan ifråga är nöjd. Företaget har varit väldigt generös. Jobbigt när folk litar på Aftonbladet som inte berättar hela historian och det finns en hel del felaktigheter.
Citera
2022-05-02, 07:43
Medlem
vemsfels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ProGBG
Kvinnan ifråga är nöjd. Företaget har varit väldigt generös. Jobbigt när folk litar på Aftonbladet som inte berättar hela historian och det finns en hel del felaktigheter.

berätta mer
Citera
2022-05-02, 07:54
Medlem
Bajslukts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotebro-conny
Lustigt att en del som tycker att det här var helt ok agerat av hotellet och att familjen borde hållt käften är av den typ som gnäller i andra trådar om att svenska män är kastrerade sojapojkar.
Vilken skribent på förstasidan är på hotellets sida och som i andra trådar gnäller om att svenska män är kastrerade sojapojkar?
Citera
2022-05-02, 09:15
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KlartSur
Jag avskyr när det du beskriver händer, dvs att folk röstar känslomässigt baserat på kommunicerade åsikter. Väldigt ofta så ger pöbeln dåliga betyg åt företag som accepterat SD som gäster. Men som jag skrev i mitt förra inlägg, så har (på Google) de dåliga betygen kommit de senaste månaderna, dvs innan artikeln. Min misstanke är att man har bytt ägare, för en dålig ägare brukar synas ganska snabbt.

Stämmer artikeln, och ingen kompensation skett, så önskar jag hotellets undergång. Jag förstår covidproblematiken, men misshandlar man kunder så har man inget företag.

Finns också "bra" hotell som plötsligt får värdelösa betyg för att det dykt upp någon byggarbetsplats i närheten. Behöver inte alltid vara ägarbyte som ligger bakom. Dåligt skött av hotellet i vilket fall.

Har man bokat hotell i Västerås ska man inte hänvisas till ett Stockholmshotell som kompensation. Man ska ha pengarna tillbaka så man kan bo på annat hotell i Västerås.

Å andra sidan erbjöds ju hon sviten, men surar över att rummet är billigare "nu" än när hon bokade.
Hon kanske bara är en jobbig kund. Finns sådana, minns ett avsnitt av Fawlty Towers där Basil hade fått in en sådan käring som gäst. Han ville bara bli av med åbäket.

Heter kedjan "Steam Hotel" eller bara det enskilda hotellet i Västerås?
Citera
2022-05-02, 12:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cokeman66
För att fira sin bröllopsdag bokade Martina och hennes man in en natt på Steam Hotel i Västerås.
Nu har de fått veta att de är tvungna att av- eller omboka sin redan betalda vistelse.
För att det kom ett gäng ”bättre” gäster.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/lVy647/skulle-fira-brollopsdag-pa-steam-hotel-i-vasteras-blev-avbokade-nar-det-kom-battre-gaster

– Det vore intressant att veta vilket företag det är som som kör över oss, och om företaget vet att de gör såhär. Jag antar att jag inte var den enda med det paketet den helgen, så de måste ha ringt runt till flera och sagt att de måste boka av eller boka om.

Nån som vet vilket företag det rör sig om?

Martina och hennes man borde starta ett eget hotell , så kan de driva det som de önskar.

Kanske kan hon ha ett villkor i sina bokningar som stipulerar att om kunden hamnar i "kläm"när de bokar hennes hotell, så får de hela hotellet som gåva i kompensationen.....
Citera
2022-05-02, 13:01
Medlem
george.sthlms avatar
Svindåligt av Hotellet. Bokat är bokat, ok om rummet blev vattenskadat eller annan force majeur
men att boka av för att någon annan ville ha hela spa/resturang är inte OK.

Tänk om du bokat fotbollsbiljetter MFF-AIK, veckan innan får du reda på att dina biljetter är
indragna då annan större kund ville ha 50 biljetter i samma sektion ?
MFF erbjuder dej biljetter veckan efter.

Du skall flyga till Malaga, SAS drar in dina 2 biljetter för annan kund ville ha 20 stolar.
SAS erbjuder dej åka till Cypern istället.

Nej den badwill som hotellet nu skapar tar död på dom kronor som dom vann när dom bokade av den
ursprungliga gästen.
Citera
2022-05-02, 13:03
Medlem
Facades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotebro-conny
Lustigt att en del som tycker att det här var helt ok agerat av hotellet och att familjen borde hållt käften är av den typ som gnäller i andra trådar om att svenska män är kastrerade sojapojkar.

Om du istället läser vad folk skriver så inser du nog att det inte alls är så folk skriver.
Citera
2022-05-02, 15:24
Medlem
otellos avatar
Låter sjukt, dålig reklam för Steam.
Citera
2022-05-02, 16:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vemsfel
berätta mer

Hon fick sviten samma dag som hon hade bokat. Anledningen var det överbokat för hennes tid i restaurangen och
spaet som hon hade bokat , hon fick andra tider samma dag som hon inte kunde. Hon fick tillbaka pengarna samt gratis övernattning. Hon fick 3-4 ggr mer än vad hon lagt början. Hon har haft ständig kontakt med hotellet.

Inget av detta nämns.

Dom har varit mer generös än vad jag hade varit.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in