2022-04-29, 11:24
Medlem
BästeHrMongolids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av job230ge
Din due dilligence består av att lita på allt Musk säger istället för att kolla på verkligheten.

Du påstår att jag har bristande kunskap om bolaget samtidigt som du säger att de bekvämt växer över 50% varje år, de har växt >50% ett år senaste 4 och kommer med stor sannolikhet växa mellan 46-56% i år. du påstår att tesla ”kommer vara år före alla andra till FSD” för att Elon säger så. Samtidigt som du sväljer varenda lovord så vräker musk ur sig aktier. Sannolikt har han sålt fram till Torsdag i magnitud kring 90 miljarder sek

Nu är du sådär påhittig igen.
Citera
2022-04-29, 11:39
Medlem
BästeHrMongolids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av raskens
Inte omöjligt. Tesla har väl inte infriat några löften vad jag vet och deras vapor wareprodukt FSD ligger minst 10 år bort. Tesla är så 2020 nu. Ingen är intresserad av det företaget längre. Hans köp av Twitter är nog mest ett storskaligt media event för att skapa fuzz och höja aktievärdet. Skulle gissa han gör några symboliska ändringar, lägger till editeringsknapp och kanske nån annan gizmo sen säljer han bolaget med 20% vinst.

Man skulle kunna tolka Twitterköpet som en del i Teslas reklambudget också.

Vore rätt blåst att försöka göra 20% vinst med pengar från aktieförsäljning som kommer ge betydligt större avkastning om de stannat där de är. Jag tror bara folk är så småsinta att de inte greppar vad som är viktigt här i världen när pengar inte är ett problem. Mitt bästa råd till sånna människor är att inte försöka dra några slutsatser, för troligtvis blir träffsäkerheten on par med deras tidigare misslyckaden.
Citera
2022-04-29, 12:12
Medlem
raskenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BästeHrMongolid
Vore rätt blåst att försöka göra 20% vinst med pengar från aktieförsäljning som kommer ge betydligt större avkastning om de stannat där de är. Jag tror bara folk är så småsinta att de inte greppar vad som är viktigt här i världen när pengar inte är ett problem. Mitt bästa råd till sånna människor är att inte försöka dra några slutsatser, för troligtvis blir träffsäkerheten on par med deras tidigare misslyckaden.

Musk är på den nivån att han kan bajsa i en plastask och sen sälja den för 10miljoner USD. Med 80miljoner believers så är man han välsignad med den stora magiska kraften.
Citera
2022-04-29, 12:37
Medlem
wwrs avatar
Jag kan bara hitta upp till $4 bn sålda, men jag kanske inte har hittat allt.

I vilket fall blev Musks nya leksak Twitter dyr för Teslaägarna. Från 1000 till 880 har aktien rasat när kaptenen verkar överge skutan.
Senast redigerad av wwr 2022-04-29 kl. 12:41.
Citera
2022-04-29, 13:32
Medlem
Peppa-pigs avatar
Citat:
Om man inbillar sig att Tesla som; är skuldfria, har en rörelsemarginal på över 19% och växer med över 50% per år, borde ha samma P/E-tal som tillverkare som; är hårt skuldsatta, inte kan sälja elbilar med vinst och tappar marknadsandelar, då skall man nog se över sin mentala hälsa. 😉

Fast Tesla är inte skuldfria.
De har sålt och tagit emot massor av pengar från kunder för produkter som inte finns och som Tesla inte kan leverera.
Det är en mycket dålig strategi som man sällan ser annat än i skumrask-bolag.
Hur ska de lös detta på ett snyggt sätt?
Citera
2022-04-29, 13:39
Medlem
BästeHrMongolids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Peppa-pig
Fast Tesla är inte skuldfria.
De har sålt och tagit emot massor av pengar från kunder för produkter som inte finns och som Tesla inte kan leverera.
Det är en mycket dålig strategi som man sällan ser annat än i skumrask-bolag.
Hur ska de lös detta på ett snyggt sätt?

Åh nej! $100 miljoner i utestående skulder. Hur skall de överleva?

Det är nog helt kört nu, speciellt när Elon just sålde 2,5% av sitt innehav.

Vissa borde skära ner på att äta retarderad TeslaQ dynga.
Citera
2022-04-29, 13:40
Medlem
Peppa-pigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av job230ge
du påstår att tesla ”kommer vara år före alla andra till FSD” för att Elon säger så. Samtidigt som du sväljer varenda lovord så vräker musk ur sig aktier. Sannolikt har han sålt fram till Torsdag i magnitud kring 90 miljarder sek

Ja, det här är ledsamt att beskåda. Elon blåser sina fans utan att de ens märker något. Som naiva långsamt kokta blåögda grodor.

Elon har ljugit och lurats offentligt i över 10 år och vissa fattar fortfarande inte.
Citera
2022-04-29, 13:44
Medlem
Peppa-pigs avatar
Citat:
Åh nej! $100 miljoner i utestående skulder. Hur skall de överleva?

Det är nog helt kört nu, speciellt när Elon just sålde 2,5% av sitt innehav.

Vissa borde skära ner på att äta retarderad TeslaQ dynga.

Men att plocka in en miljard från sina kunder när man behövde den som bäst kan man inte bara sammanfatta som "skuldfria ". Det är inte rätt.

Och återigen, TSLAQ är inte aktiva längre.
Citera
2022-04-29, 13:49
Medlem
BästeHrMongolids avatar
Citat:
Men att plocka in en miljard från sina kunder när man behövde den som bäst kan man inte bara sammanfatta som "skuldfria ". Det är inte rätt.

Och återigen, TSLAQ är inte aktiva längre.

Nej just det. Teslas fanboys är inte heller aktiva längre. 2 samlingsnamn som helt enkelt blivit obrukbara.
Citera
2022-04-29, 15:08
Medlem
Citat:
Ja, det här är ledsamt att beskåda. Elon blåser sina fans utan att de ens märker något. Som naiva långsamt kokta blåögda grodor.

Elon har ljugit och lurats offentligt i över 10 år och vissa fattar fortfarande inte.
Det är bara att kolla insidertradingen, inte en enda aktie har någon insider tyckt varit värd att köpa senaste året, däremot har man sålt 16 miljoner aktier under samma period.

Men vänta bara, snart skänker man bort några miljoner aktier genom optionsprogrammet för några dollar styck (vilket verkar vara vad som krävs för att någon insider ska våga ”köpa”), så får befintliga ägarstocken se sina nuvarande aktier spädas ut ytterligare.
Citera
2022-04-29, 15:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Jag kan bara hitta upp till $4 bn sålda, men jag kanske inte har hittat allt.

I vilket fall blev Musks nya leksak Twitter dyr för Teslaägarna. Från 1000 till 880 har aktien rasat när kaptenen verkar överge skutan.
Kom nya filings idag, 8.5 miljarder dollar…

Men @Bästeherrmongolid är övertygad om att Elon bara sålde 1.5% av aktierna. Han kommer fortsätta dumpa i perioder när han hittar nån bra ursäkt för att sälja
Citera
2022-04-29, 15:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av David86
Det är bara att kolla insidertradingen, inte en enda aktie har någon insider tyckt varit värd att köpa senaste året, däremot har man sålt 16 miljoner aktier under samma period.

Men vänta bara, snart skänker man bort några miljoner aktier genom optionsprogrammet för några dollar styck (vilket verkar vara vad som krävs för att någon insider ska våga ”köpa”), så får befintliga ägarstocken se sina nuvarande aktier spädas ut ytterligare.

Tycker också det är sjukt att ingen ens ifrågasätter ledningen varför inte en kotte har köpt en enda aktie senaste 2 åren.. varför äga en aktie där ledningen gör allt för att dumpa ut aktier
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in