2022-04-28, 21:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 09GR
Kan inte utvisas.

Ute och ränner om 5-6år. Bara vänta på nästa brott. Vem vågar sätta emot
Inte jag
Det låter helt korrekt.
Citera
2022-04-28, 22:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Om hon hade fått ett skyddat boende i Sverige pga våld från maken så hade hon antagligen fått ta med sig barnen. Socialtjänsten skulle också ha uppgifter om det i så fall. Även jag ser det det som osannolikt att hon bara skulle dragit och lämnat sina barn. Helt omöjligt är det förstås inte. Hur som helst så kommer inte denna man få uppehållstillstånd i Sverige. Men vad kommer att hända barnen, kommer de att få uppehållstillstånd nu när mamman är försvunnen och pappan kommer att sitta i fängelse under en lång tid?
Barnen har varit så länge i Sverige att de nu lär få UT, och medborgarskap. Blir troligen familjehem. Finns det närstående så blir de nogg omhändertagna där. Men spekulationer så klart.
Citera
2022-04-28, 22:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Barnen har varit så länge i Sverige att de nu lär få UT, och medborgarskap. Blir troligen familjehem. Finns det närstående så blir de nogg omhändertagna där. Men spekulationer så klart.
Stackars barnen. Hoppas de får kärleksfulla familjehem.
Citera
2022-04-28, 22:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DeValera
Den här afghanen måste väl ändå Soc ta hand om, då han förmodligen är minderårig.

Öhhh what? En minderårig över 40?
Citera
2022-04-28, 22:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av leosurvey
Möjligtvis skulle väl uppgiften där han blev ertappad för narkotikainnehav ha ett samband. Har för mig att polisen var där i någon sort familjeangelägenhet till en början och det utreddes av Västmanlands tingsrätt och då kan man inte ha bott i Halmstad. Det uppfattade jag som skulle ha varit i Norbergstrakten.

Men här är jag osäker.

- Bland annat ska en polispatrull ha begett sig till mannens dåvarande bostad utanför Norberg 2019, och han ska då ha haft på sig en narkotikaklassad värktablett och uppgett att han mått psykiskt dåligt. Tre närstående har tidigare ansökt om att mannen skulle få kontaktförbud, men fått avslag.

https://omni.se/t/ec30ea8e-8b6f-4594-81d9-91e19c3cd394

Jo jag ser att det står att närstående tidigare har ansökt om kontaktförbud men fått avslag. Men tidigare har jag bara sett att det stått någonting om i närtid till hembesöket. Fan vet. Stor sannolikhet för att han har gjort sig av med hustrun i alla fall.
Citera
2022-04-28, 22:20
Medlem
just_a_girls avatar
Militäruniformen han har på vissa bilder är den från Afghanistan eller kan han vara frän något annat land? Varit aktiv militär och begått krigsbrott så att han vill mörka härkomst? Iskallt sinne.
Citera
2022-04-28, 22:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2

Barnen har anknytning till Sverige, genom att pappan är vårdnadshavare. Han kommer bo på en svensk fångvårdsanstalt, lång tid framöver. Barnen kommer placeras i familjehem. Ingen kommer veta eller undersöka vart de annars ska skickas.

Om jag fick bestämma, hör barnen hemma hos sin mammas familj.
Senast redigerad av Vresrosen 2022-04-28 kl. 22:25.
Citera
2022-04-28, 22:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Morrmorromorrfarr
Jo jag ser att det står att närstående tidigare har ansökt om kontaktförbud men fått avslag. Men tidigare har jag bara sett att det stått någonting om i närtid till hembesöket. Fan vet. Stor sannolikhet för att han har gjort sig av med hustrun i alla fall.
Vad vi kan konstatera är i allafall att frugan levde 2019-11-20.
Citera
2022-04-28, 22:36
Medlem
Citat:
Vad vi kan konstatera är i allafall att frugan levde 2019-11-20.

Ok. Hur vet vi det? (det är så mycket i det här så jag blandar ihop och glömmer). Asch nu såg jag var uppgiften kom ifrån. Men är det säkert att hon levde när domen kom? Var hon närvarande vid hembesöket? Om hembesöket föregåtts av ansökan om kontaktförbud så kanske hon redan var tagen av daga?
Senast redigerad av Morrmorromorrfarr 2022-04-28 kl. 22:38.
Citera
2022-04-28, 22:38
Medlem
Citat:
Ok. Hur vet vi det? (det är så mycket i det här så jag blandar ihop och glömmer)
Se mitt näst sista inlägg. Högst upp på denna sida.
Citera
2022-04-28, 22:39
Medlem
Citat:
Se mitt näst sista inlägg. Högst upp på denna sida.
Jo. Jag såg. Se min edit.
Citera
2022-04-28, 22:44
Medlem
Citat:
Jo. Jag såg. Se min edit.
Men det står ju att man ansökte om kontaktförbudet i samband med makens dom. Då får vi väl förutsätta att hon lever 2019-11-20 eller hur?.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in