2022-04-28, 21:12
Medlem
Jagersros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Jag gillar honom skarpt. Han gör mycket för rättssäkerheten och håller hela svenska folket uppdaterade om intressanta fall. Han främjar rättssäkerheten med sina synpunkter.

Problemet är att han är mycket generös med sin tid. Han anlitas ofta och i detta fall hade han inte vid tillfället han tillfrågades, lika mycket fakta som oss i denna tråd. När han är påläst om detta fall, kommer han också säga att det är ett klockrent mordförsök.
Ja vi är helt eniga avseende GW !
Citera
2022-04-28, 21:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Morrmorromorrfarr
Jag vet inte var och när dom har bott på olika ställen. I helheten får jag för mig att de bodde i Norberg när hon försvann men det är bara nåt jag har fått för mig. Har du någon uppfattning?
Möjligtvis skulle väl uppgiften där han blev ertappad för narkotikainnehav ha ett samband. Har för mig att polisen var där i någon sort familjeangelägenhet till en början och det utreddes av Västmanlands tingsrätt och då kan man inte ha bott i Halmstad. Det uppfattade jag som skulle ha varit i Norbergstrakten.

Men här är jag osäker.

- Bland annat ska en polispatrull ha begett sig till mannens dåvarande bostad utanför Norberg 2019, och han ska då ha haft på sig en narkotikaklassad värktablett och uppgett att han mått psykiskt dåligt. Tre närstående har tidigare ansökt om att mannen skulle få kontaktförbud, men fått avslag.

https://omni.se/t/ec30ea8e-8b6f-4594-81d9-91e19c3cd394
Senast redigerad av leosurvey 2022-04-28 kl. 21:32.
Citera
2022-04-28, 21:20
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Ja, det känns som en ganska beräknande människa.
Kanske även gifta sig med någon yngre och mer attraktiv?

Jag hoppas att man kan bringa klarhet i vad som hände med hustrun, om ine för barnens skull. Kan inte kännas lätt att tro att hon inte brytt sig om dom tillräckligt för att stanna. Inte ens höra av sig...
Nej precis, väldigt få mammor som skulle överge barnen.
Citera
2022-04-28, 21:28
Medlem
Skaraborg2s avatar
MGM berättade för BO att han hade mördat sin hustru.

Citat:
Ursprungligen postat av Doiten
Mannen sa att han dödat sin förra fru. Sedan knuffade han ner kvinnan i gruvhålet i Norberg, enligt Aftonbladets uppgifter.

Kvinnan har uppgett att mannen ska ha sagt att han dödat sin förra fru innan han knuffade ner henne i gruvhålet. Polisen utreder nu detta.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/0GdBeM/sa-att-han-dodat-sin-fru-knuffade-sen-kvinnan-i-norberg

Precis vad vi har misstänkt.

MGM berättade detta för henne därför att han trodde aldrig att hon skulle överleva. Det är mycket bra att polisen utreder detta och hoppas det framkommer bl. a. var någonstans och på vilket sätt. Den här mycket farlige skulle faktiskt kunna vara en seriemördare. Ingen vet vad han har hittat på i Afghanistan och Iran.
Citera
2022-04-28, 21:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Doiten
Mannen sa att han dödat sin förra fru. Sedan knuffade han ner kvinnan i gruvhålet i Norberg, enligt Aftonbladets uppgifter.

Kvinnan har uppgett att mannen ska ha sagt att han dödat sin förra fru innan han knuffade ner henne i gruvhålet. Polisen utreder nu detta.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/0GdBeM/sa-att-han-dodat-sin-fru-knuffade-sen-kvinnan-i-norberg
Låter troligt med tanke på att frun och närstående ansökt om kontaktförbud. Ytterligare en dödsfallsutredning måste till alltså. Med skattepengar. Blir bara så trött. Och vilket monster han är. Tack för att du håller ögonen öppna @Doiten.
Citera
2022-04-28, 21:41
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2
Precis vad vi har misstänkt.

MGM berättade detta för henne därför att han trodde aldrig att hon skulle överleva. Det är mycket bra att polisen utreder detta och hoppas det framkommer bl. a. var någonstans och på vilket sätt. Den här mycket farlige skulle faktiskt kunna vara en seriemördare. Ingen vet vad han har hittat på i Afghanistan och Iran.
Vi får hoppas att kvinnans ord väger tungt i utredningen. Hon talar förmodligen sanning men mannen har säkert andra versioner som att hon skulle ha ramlat ner eller hoppat frivilligt ner i hålet.
Citera
2022-04-28, 21:43
Medlem
Skaraborg2s avatar
Vi får hoppas att kvinnans ord väger tungt i utredningen.

Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Vi får hoppas att kvinnans ord väger tungt i utredningen. Hon talar förmodligen sanning men mannen har säkert andra versioner som att hon skulle ha ramlat ner eller hoppat frivilligt ner i hålet.

Vi får hoppas det ja.

Naturligtvis kommer MGM med helt andra förklaringar. Det här kommer att bli en mycket besvärlig utredning. Inte bara detta BO utan även sin försvunna hustru som han skall ha sagt till BO innan han knuffade ner henne i gruvhålet att han hade mördat hustrun.

Jag undrar om han någonsin kommer att erkänna något alls?
Senast redigerad av Skaraborg2 2022-04-28 kl. 21:45.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Ingen historia som är trovärdig nånstans. Men han verkar ju neka till brott in i kaklet.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av leosurvey
Möjligtvis skulle väl uppgiften där han blev ertappad för narkotikainnehav ha ett samband. Har för mig att polisen var där i någon sort familjeangelägenhet till en början och det utreddes av Västmanlands tingsrätt och då kan man inte ha bott i Halmstad. Det uppfattade jag som skulle ha varit i Norbergstrakten.

Men här är jag osäker.

- Bland annat ska en polispatrull ha begett sig till mannens dåvarande bostad utanför Norberg 2019, och han ska då ha haft på sig en narkotikaklassad värktablett och uppgett att han mått psykiskt dåligt. Tre närstående har tidigare ansökt om att mannen skulle få kontaktförbud, men fått avslag.

https://omni.se/t/ec30ea8e-8b6f-4594-81d9-91e19c3cd394

Jag har inte hittat någon uppgift om anledningen till att polisen gjorde hembesök bara att i närhet i tid gjordes ansökan om kontaktförbud.
Citera
2022-04-28, 21:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten
Nej precis, väldigt få mammor som skulle överge barnen.
Om hon hade fått ett skyddat boende i Sverige pga våld från maken så hade hon antagligen fått ta med sig barnen. Socialtjänsten skulle också ha uppgifter om det i så fall. Även jag ser det det som osannolikt att hon bara skulle dragit och lämnat sina barn. Helt omöjligt är det förstås inte. Hur som helst så kommer inte denna man få uppehållstillstånd i Sverige. Men vad kommer att hända barnen, kommer de att få uppehållstillstånd nu när mamman är försvunnen och pappan kommer att sitta i fängelse under en lång tid?
Citera
2022-04-28, 21:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Morrmorromorrfarr
Jag har inte hittat någon uppgift om anledningen till att polisen gjorde hembesök bara att i närhet i tid gjordes ansökan om kontaktförbud.
Nej det är det jag är osäker på att det stämmer. Det är väl det att i samma mening näms kontaktförbudet vilket gör att man kan sammankoppla det vilket kan vara helt fel.

Anhöriga har ansökt om kontaktförbud
I samband med att mannen dömdes för ringa narkotikabrott ansökte flera av hans anhöriga om kontaktförbud, men samtliga fick avslag.

Åklagarkammaren i Västerås gav, enligt ett dokument som Nyheter24 tagit del av, avslag på alla ansökningar, då med motiveringen att mannen "inte tidigare lagförts för brott mot närstående".

https://nyheter24.se/nyheter/aktuella-brott/1020878-gruvhalsfallet-har-ar-allt-vi-vet-om-den-misstankte-mannen

Det borde väl då betyda att när man ansöker om kontakförbudet så är det i samband med när han döms. Vilket betyder att kontaktförbudet borde ha sökts någon gång mellan 2019-2020.

Närmare bestämt: 2019-11-20

DF om 2019-11-20, B 4628/19, Västmanlands tingsrätt Avdelning 2 D 2:22
Domslutsid: 2092089
Laga kraft
Ringa narkotikabrott
Senast redigerad av leosurvey 2022-04-28 kl. 22:24.
Citera
2022-04-28, 21:51
Medlem
Skaraborg2s avatar
Kan tyvärr inte utvisas.

Citat:
Ursprungligen postat av 09GR
Kan inte utvisas.

Ute och ränner om 5-6år. Bara vänta på nästa brott. Vem vågar sätta emot

Han kan tyvärr inte det.

Nej jag vågar inte sätta emot.
Citera