2022-04-28, 20:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AdMortem
Men vi har känt till problemet i flera decennier. Det har knappast minskat med högre invandring.

Bör man verkligen inte få barnen tvångsomhändertagna om en förälder eller ett annat barn utan att man kan uteslutas?

När ska Sverige ta debatten? Äntligen men så sent, öppnades det iom kvinnor och barn från Ukraina. Resten av världens flyktingar? När ska vi börja prata om och leta efter människor som bara "försvinner". Trots allt finns mycket kameror numera vid olika kollektiva transportmedel, i butikerna osv. Man borde kunna utveckla system för att söka digitalt etc. Om man nu inte vill erkänna att alla inte är lika mycket värda och att samhället är uppbyggt på en hierarkisk förordning om vilja som samhället ser som människor med ett värde nog att trygga livet för.
De flesta västländer har samma problem som vi. Ett världsproblem tyvärr.
Citera
2022-04-28, 20:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svana
Den här apjäveln har mördat sin tidigare hustru, det är jag fan helt övertygad om!

Jävla svin. Han ska inte ens kallas för en man..

Har den känslan oxå
Citera
2022-04-28, 20:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av leosurvey
Men här borde väl ändå något spår ha lämnats. Har hans fru blivit placerad på ett nytt asylboende så måste ju dom ha meddelat den personen som placerat henne där att hon inte dykt upp.

Eller så har hon bott på nya asylboendet och sedan försvunnit. Då borde i så fall någon rapporterat till migrationsverket eller soc att hon försvunnit.

Allt ovan är utifrån att hon skulle eller har blivit placerad på ett nytt asylboende.

Jag tror inte att hon blivit placera någon annanstans, ensam utan sina barn. Det är ju mannens förklaring till polisen bara. Sen kan man undra över att de inte reagerade på saken och undersökte den.
Citera
2022-04-28, 20:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DeValera
Den här afghanen måste väl ändå Soc ta hand om, då han förmodligen är minderårig.

Ja han är troligen under 50 år, så han kan nog inte ta hand om sig själv..
Citera
2022-04-28, 20:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Morrmorromorrfarr
Jag tror inte att hon blivit placera någon annanstans, ensam utan sina barn. Det är ju mannens förklaring till polisen bara. Sen kan man undra över att de inte reagerade på saken och undersökte den.

I Annie Lööfs Sveerijee blir det såhär..
Citera
2022-04-28, 20:54
Medlem
Den man som är häktad misstänkt för våldtäkt och mordförsök på en kvinna i Västmanland har enligt åklagaren sin adress i Halland.

https://sverigesradio.se/artikel/misstankt-for-att-ha-kastat-kvinna-i-gruvhal-ar-fran-halland

Han har oerhört många adresser lite här och var
men nu endast ett intagnings nr där han sitter.
Citera
2022-04-28, 20:55
Medlem
exoticspices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av barkeeper
Så barnens Facebook slutade uppdateras samtidigt som mammans? Men dom lever?
Ja, under sommaren & hösten 2017.

Barnen lever, dom har bott med pappan på samma flyktingförläggning sedan mamman försvann. Finns flera boende där som har sett dom leka i korridorerna.
Citera
2022-04-28, 20:55
Medlem
AdMortems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Jag gillar honom skarpt. Han gör mycket för rättssäkerheten och håller hela svenska folket uppdaterade om intressanta fall. Han främjar rättssäkerheten med sina synpunkter.

Problemet är att han är mycket generös med sin tid. Han anlitas ofta och i detta fall hade han inte vid tillfället han tillfrågades, lika mycket fakta som oss i denna tråd. När han är påläst om detta fall, kommer han också säga att det är ett klockrent mordförsök.
Håller med. GW är någon man vill ska hänga med länge. Har stor respekt eftersom han är en av få som verkligen ser till så han är djupt insatt i kriminologi och gärningmäns psyke .

Men jag tror att han har fel i det här fallet om att kvinnan kan dra tillbaka. För det måste det sannolikt förekomma en starkare hotbild än MGM. Jag tror inte även om jag inte är insatt i flyktinkvinnors sexualitet mer än att etniciteter sällan bestämmer numera när invandrare dejtar- att MGM och BO har haft en sexuell relation.

Jag tror att vi ska se det som nästintill en plötslig attack från någon som innan varit mycket manipulativ i syfte att få henne att dit han vill medan hon själv sett honom mer kamratligt och själv kanske till och med varit förtjust i någon annan. Hon var väl rätt ung? Han är runt 40, inte den mest attraktiva åldern för unga människor med utbud i ett fritt land (som hon dessutom har fått stanna i). En äldre partner med flera barn (förhoppningsvis är det koll på att inget av barnen saknas) som till och med är i 15-årsåldern, är inte en partner som är särskilt lockande.

Jag tror hon, om det inte blir hot utan stöd från människor omkring, t.ex i Norberg om det är där hon bor, kommer stå pall och sätta dit fanskapet. Sannolikt en situation som plötsligt vände och blev obekväm och sedan hotfull innan attack.
Citera
2022-04-28, 20:57
Medlem
AdMortems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
De flesta västländer har samma problem som vi. Ett världsproblem tyvärr.
Det gör det inte förmildrande. Problemet behöver upphöra!
Citera
2022-04-28, 20:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Morrmorromorrfarr
Men det blir ju lite kruxigt det här. Han ska ju ha bott i Norberg var det kring 2019?. Bodde han i Norberg med familj eller bodde han där själv och övriga familjen var kvar på asylboendet i Halmstad eller bodde familjen i Norberg vid den ca tiden.

Så vilken ort kan familjen ha bott på vid den tiden som frun försvann?.
Citera
2022-04-28, 20:59
Medlem
exoticspices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AdMortem
Vad hette frun?

Vilka konton är det?
https://www.facebook.com/parisa.mohammadi.714

https://www.facebook.com/parisa.mohammadi.50999

https://www.facebook.com/mohammadi.parisa.5/friends
Citera
2022-04-28, 21:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av leosurvey
Men det blir ju lite kruxigt det här. Han ska ju ha bott i Norberg var det kring 2019?. Bodde han i Norberg med familj eller bodde han där själv och övriga familjen var kvar på asylboendet i Halmstad eller bodde familjen i Norberg vid den ca tiden.

Så vilken ort kan familjen ha bott på vid den tiden som frun försvann?.

Jag vet inte var och när dom har bott på olika ställen. I helheten får jag för mig att de bodde i Norberg när hon försvann men det är bara nåt jag har fått för mig. Har du någon uppfattning?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in