Citat:
Ursprungligen postat av
Vresrosen
Jag gillar honom skarpt. Han gör mycket för rättssäkerheten och håller hela svenska folket uppdaterade om intressanta fall. Han främjar rättssäkerheten med sina synpunkter.
Problemet är att han är mycket generös med sin tid. Han anlitas ofta och i detta fall hade han inte vid tillfället han tillfrågades, lika mycket fakta som oss i denna tråd. När han är påläst om detta fall, kommer han också säga att det är ett klockrent mordförsök.
Håller med. GW är någon man vill ska hänga med länge. Har stor respekt eftersom han är en av få som verkligen ser till så han är djupt insatt i kriminologi och gärningmäns psyke .
Men jag tror att han har fel i det här fallet om att kvinnan kan dra tillbaka. För det måste det sannolikt förekomma en starkare hotbild än MGM. Jag tror
inte även om jag inte är insatt i flyktinkvinnors sexualitet mer än att etniciteter sällan bestämmer numera när invandrare dejtar- att MGM och BO har haft en sexuell relation.
Jag tror att vi ska se det som nästintill en plötslig attack från någon som innan varit mycket manipulativ i syfte att få henne att dit han vill medan hon själv sett honom mer kamratligt och själv kanske till och med varit förtjust i någon annan. Hon var väl rätt ung? Han är runt 40, inte den mest attraktiva åldern för unga människor med utbud i ett fritt land (som hon dessutom har fått stanna i). En äldre partner med flera barn (förhoppningsvis är det koll på att inget av barnen saknas) som till och med är i 15-årsåldern, är
inte en partner som är särskilt lockande.
Jag tror hon, om det inte blir hot utan stöd från människor omkring, t.ex i Norberg om det är där hon bor, kommer stå pall och sätta dit fanskapet. Sannolikt en situation som plötsligt vände och blev obekväm och sedan hotfull innan attack.