2022-04-28, 19:56
Medlem
AdMortems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av exoticspice
Jag kollade runt på fruns och barnens olika konton på Facebook för att se när dom senaste inläggen var för att få ett hum om det sista "livstecknet", och det är 2017. Det säger inte alls något om det finns fler konton och senare kommunikation, men det är det jag har hittat.

Frun har 3 konton.

1) 10 okt 2017 uppdaterat profilbild
2) 5 juni 2017 - " -
3) 5 juli 2016 uppdaterad omslagsbild

Äldre sonen har 2 konton.

1) 25 dec 2017 uppdaterad profilbild
2) 16 juli 2017 - "-

Yngsta sonen har 1 konto.

1) 8 juni 2017 uppdaterad profilbild

Enligt polisanteckningar 2021 i förhör med maken "försvann" frun när hon blev placerad på annat flyktingboende 2019. Om man litar på hennes och barnens Facebook så "försvann" hon redan i slutet av 2017 eller under 2018. Det var väl då hon fick problem med Migrationsverket när hon uppgav 2 felaktiga namn i asylansökan?

I och med det problemet med asylansökan tröttnade mannen och gjorde sig av med henne.
Vad hette frun?

Vilka konton är det?
Citera
2022-04-28, 20:03
Medlem
Boris.Shcherbinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Troligen inte förens i vinter. Nu ser det dessutom ut som ytterligare en förundersökning bör öppnas för att hitta hans fd fru.

Jag vet inte jag. Tidigare så skulle jag trott sen vinter, men jag läser mer och mer om dom kortare förundersökningstiderna. Jag skulle vilja tippa på innan midsommar för detta fall.

Den gamla frun däremot.. Det är ett annat fall och bör kanske förundersökas separat så att man inte förlorar sig i detaljerna för detta fall.
Citera
2022-04-28, 20:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jagersro
Fick PTSD och mördade sin familj under en psykos.
Han blev inte dömd till rättspsykiatriskvård. Det är fakta.
Citera
2022-04-28, 20:07
Medlem
Jagersros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lars48.
Han blev inte dömd till rättspsykiatriskvård. Det är fakta.
Varför blandar du in honom ? Han hade PTSD
https://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/a/xRVwrl/dalbyfallet-ar-helt-unikt-for-2000-talet
Senast redigerad av Jagersro 2022-04-28 kl. 20:17.
Citera
2022-04-28, 20:11
Medlem
Den här apjäveln har mördat sin tidigare hustru, det är jag fan helt övertygad om!

Jävla svin. Han ska inte ens kallas för en man..
Citera
2022-04-28, 20:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svana
Den här apjäveln har mördat sin tidigare hustru, det är jag fan helt övertygad om!

Tror dessvärre samma som dig.
Citera
2022-04-28, 20:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AdMortem
Det står nu, som någon skrev, att MGM ska ha sagt att han mördat frun innan han kastade ner kvinnan. Förhoppningsvis vart han lämnat henne också.

Alltså det svenska systemet och hur kvinnor bemöts när de söker hjälp...

Det är så sjukt äckligt att kvinnor flyr till Sverige och sedan ändå mördas här som de skulle gjort i hemländerna utan att någon får tala illa om männen för då heter det alla män. Det verkligen rasistiska är att kvinnor och barn, eller åtminstone minderåriga "försvinner" här och utan att det då längre ses som ett problem. Inget barn= ingen utredning. Ingen kvinna= inget bekymmer kring anmälningar eller asylansökan/utvisning.

Här har vi alltså en av hur många kvinnor som helst som försöker larma i ett samhällssystem där kvinnor inte är värda något alls (jämför om en gängkriminell dödas eller söker skydd). Men när det gäller oss svenskor, blir det åtminstone en efterlysning och någon som åtminstone låtsas bry sig om en utredning, att söka efter våra kroppar är iallafall något som sker.

Man kan spy för mindre... 🤮
Dessutom låter socialtjänsten och rättsväsendet mycket farliga människor gå fria när deras offer räknas som "utan människovärde" för något annat handlar det definitivt inte om. Dvs, att de inte ses som människor med ett alldeles eget mönniskovärde. Du kan våldta och döda dem bara du sköter det så Sverige slipper snubbla över kropparna 🤮

Jo. Jag håller med om mycket. Men om ingen anmäler en person saknad så blir det inget eftersök. Det är tillåtet att försvinna. Det kanske hade blivit annorlunda om kvinnan och de andra som ansökte om kontaktförbud istället hade anmält honom för misshandel av något slag. Kanske. Barnen har varit för unga för att anmäla mamman saknad, kanske oxå rädsla för fadern. Att han sen har ljugit (först för barnen givetvis) och sagt att frun försvunnit och kanske har blivit placerad någon annanstans är ju konstruerat efter att hon ansökt om kontaktförbud och han, som det verkar, "gjort sig av med henne" . Uppgiften nu att han ska ha sagt till den kvinna han försökte ta livet av att han dödat sin fru är högst intressant. Dock tvivlar jag på att han sagt var han gjort av henne. Möjligen att han sagt att den aktuella kvinnan ska hamna på samma ställe som hans fru, vilket inte behöver betyda samma gruvhål, men ett gruvhål i närheten. Det är väl fler hålor med trasigt stängsel?
Citera
2022-04-28, 20:34
Medlem
Kvinnan har uppgett att mannen ska ha sagt att han dödat sin förra fru

Mannen sa att han dödat sin förra fru. Sedan knuffade han ner kvinnan i gruvhålet i Norberg, enligt Aftonbladets uppgifter.

Kvinnan har uppgett att mannen ska ha sagt att han dödat sin förra fru innan han knuffade ner henne i gruvhålet. Polisen utreder nu detta.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/0GdBeM/sa-att-han-dodat-sin-fru-knuffade-sen-kvinnan-i-norberg
Citera
2022-04-28, 20:39
Medlem
Bluebeast72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svana

Hoppas polisen kan finna kroppen o döma svinet även för det.
Citera
2022-04-28, 20:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Morrmorromorrfarr
Jo. Jag håller med om mycket. Men om ingen anmäler en person saknad så blir det inget eftersök. Det är tillåtet att försvinna. Det kanske hade blivit annorlunda om kvinnan och de andra som ansökte om kontaktförbud istället hade anmält honom för misshandel av något slag. Kanske. Barnen har varit för unga för att anmäla mamman saknad, kanske oxå rädsla för fadern. Att han sen har ljugit (först för barnen givetvis) och sagt att frun försvunnit och kanske har blivit placerad någon annanstans är ju konstruerat efter att hon ansökt om kontaktförbud och han, som det verkar, "gjort sig av med henne" . Uppgiften nu att han ska ha sagt till den kvinna han försökte ta livet av att han dödat sin fru är högst intressant. Dock tvivlar jag på att han sagt var han gjort av henne. Möjligen att han sagt att den aktuella kvinnan ska hamna på samma ställe som hans fru, vilket inte behöver betyda samma gruvhål, men ett gruvhål i närheten. Det är väl fler hålor med trasigt stängsel?
Men här borde väl ändå något spår ha lämnats. Har hans fru blivit placerad på ett nytt asylboende så måste ju dom ha meddelat den personen som placerat henne där att hon inte dykt upp.

Eller så har hon bott på nya asylboendet och sedan försvunnit. Då borde i så fall någon rapporterat till migrationsverket eller soc att hon försvunnit.

Allt ovan är utifrån att hon skulle eller har blivit placerad på ett nytt asylboende.
Citera
2022-04-28, 20:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jagersro
Helt enig med dig ! Jag tyckte ändå att GWs kommentar var intressant i sammanhanget

Jag gillar honom skarpt. Han gör mycket för rättssäkerheten och håller hela svenska folket uppdaterade om intressanta fall. Han främjar rättssäkerheten med sina synpunkter.

Problemet är att han är mycket generös med sin tid. Han anlitas ofta och i detta fall hade han inte vid tillfället han tillfrågades, lika mycket fakta som oss i denna tråd. När han är påläst om detta fall, kommer han också säga att det är ett klockrent mordförsök.
Citera
2022-04-28, 20:41
Medlem
AdMortems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Morrmorromorrfarr
Men vi har känt till problemet i flera decennier. Det har knappast minskat med högre invandring.

Bör man verkligen inte få barnen tvångsomhändertagna om en förälder eller ett annat barn utan att man kan uteslutas?

När ska Sverige ta debatten? Äntligen men så sent, öppnades det iom kvinnor och barn från Ukraina. Resten av världens flyktingar? När ska vi börja prata om och leta efter människor som bara "försvinner". Trots allt finns mycket kameror numera vid olika kollektiva transportmedel, i butikerna osv. Man borde kunna utveckla system för att söka digitalt etc. Om man nu inte vill erkänna att alla inte är lika mycket värda och att samhället är uppbyggt på en hierarkisk förordning om vilja som samhället ser som människor med ett värde nog att trygga livet för.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in