Citat:
Ursprungligen postat av
Merrybum
Ebbotar behöver inte komma med bevis. I sann sektanda räcker det med att säga det för att det ska vara samt.
Om någon av oss ertappades med felaktigheter lite trngw gjorde i mitt förra inlägg. Där hon först hävdar att Esbjörn kom och gick från banken helt själv. För att minuter senare påstå att sanningen är att Esbjörn aldrig var på mötet. Skulle vi bombarderats med inlägg om att vi ljög. Men tänk, när det är trngw som skriver, så tycker ingen att man måste bemöta alls. Intressant, måste jag säga, och sektaktigt. Ledare står i förbund med gud. Att ifrågasätta dom är att ifrågasätta Gud.
Men för att återgå till ditt ämne. Ebba skriver på Facebook att hon gjort två värderingar som Esbjörn fått tillgång till innan kontraktet tecknades.
Den värdering hon visat upp är en värdering gjort 2 månader efter kontakter skrevs på och enligt värderingen så har mäklaren inte varit på plats.
Så enligt mig har Ebba inte levererat någon värderingen. Så jag efterlyser både värdering 1 och 2 faktiskt n
Ett besiktningsprotokoll lämnade hon in till rätten. Man kan ju ifrågasätta varför det skulle vara viktigare än värdering. Med tanke på att det hävdats att hon undsluppit sig att lämna värdering för ingen bett om dom. Bad de om besiktningsprotokoll mån tro.
Så det är du som avgör om en värdering är rimlig? Det är väl ändå den som begärt en värdering som avgör det. Och beställaren verkar nöjd.
Att du, trots massor av förklaringar, inte tar till dig att värderingen utförts innan påskrift men skrivits ut i efterhand på separat begäran med senare datum är tydligen svårt att fatta. Det skulle ju även vittnas om detta.
Men varför bråka om klara fakta när det inte haft nån betydelse om ev handpenning ska återbetald, är återbetaldes i samma brev? Eller deponerats nästan ett år senare?
Huvudsaken är att du får spy lite skit, att det sedan är bevisat fel är ju intressant.