Citat:
Ursprungligen postat av
Merrybum
Esbjörn har bett att få betala tillbaka handpenningen i sin först kontakt med Ebba. Han har haft pengarna på ett despotins konto. De 3,9 Ebba betalade för huset har aldrig varit snack om annat än att Ebba ska få tillbaka.
Att Ebba sedan kan kräva en jävla massa pengar för sveda och värk, utlagda kostnade, annat boende rättegång och allt möjligt som hon kan fantisera och fabulera fram är en annan sak. Men personligen tycker jag Ebba borde tiga och tugga i sig dom som läropengar. För att hon aldrig mera ska försöka få tillgång till något som inte är hennes.
Känns det kul att sitta och missförstå? Tycker du att det bidrar till en givande diskussion?
Saker är inte utredda för att du/ni har sagt det. Jag förstår att det känns jobbigt. I synnerhet om man är van att få bestämma just sådan saker.
Du kunde inte låta bli släktgårds bollen? Förihelvete, jag förtydligade ju till och med med rubrik att jag kallade det släktgård för att retas.
Du förstår väll att du är ologiskt när du med säkerhet slår fast att att inget tvång förekommit. För att sedan skriva, som han påstår. Påstår han det kan det ha förekommit. Jag menar karl är ju glasklar i huvudet. Varför skulle han ljuga?
Förövrigt förstår jag vad Esbjörn överklagat. Men självklart har han överklagat det som ett led i att få tillbaka sitt hus. Så självklart är det Ebba han krigar mot.
Försök nu att fortsättningsvis inte medvetet missförstå. Och var inte så bokstavstrogen att du autist missförstår.
Tänk om…
HAN LJUGER
Om jag ska va ärlig så tror jag
HAN LJUGER
Nej vännen han gjorde inte det när köparen ringde honom den 15/9-2020 efter att hon fått ”ångerbrevet”.
Han hade inte ångrat sig och inte skrivit eller skickat det, bara fått underteckna.
Dom gjorde upp om att dagen efter mötas vid kullen och samköra till banken.
Sen gick Esbjörn under jorden och svarade inte varken på brev eller samtal.
Nej det är inte han som fastslår att inget tvång förekommit, det är domstolen som fastslagit detta.
Esbjörn Bolin har av egen fri vilja utan att några påtryckningar förekommit undertecknat köpeavtalet.
Du förstår han sålde frivilligt och Esbjörn är fullt medveten om att han undertecknat en försäljning.
Så det Sture sjörövare hävdar om uthyrning är ren gallimatias, som ursprungligen kommer från Majkgård.
Nej det gäller inte fastigheten längre han har både sålt och överlämnat den.
Om det gällt fastigheten hade han varit den som stämt köparen från början.
Men Esbjörn är den stämde, Esbjörn är den som förlikats, Esbjörn är den som tog emot 3.9 milj.
Fastigheten är det inte frågan om utan stadfästelsen av förlikningen som han själv begärde.