2022-04-28, 01:10
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MisterSeven
Esbjörns följeslagare fick inte vara med på mötet, nekades av Sektdrottningens ombud, då vände både Esbjörn och följeslagaren på klacken och åkte. Det finns vittnen på detta.

Hur sjuk är du ikväll egentligen tr...?

Det fanns ingen följeslagare. Har aldrig funnits någon. Ingen nekades närvaro. Esbjörn kom och lämnade på egen hand. Det är sanningen.
2022-04-28, 01:17
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Jösses vad du är korkad.

Det är inte sant för att jag och flera med mig har sett den. Det är sant för att det är så det är. Att vi har sett den bekräftar bara att det är sant.

Ebba begick inte något förtal.
Inte heller blev hon åtalad för något sådant. Det är sanning. Fakta.

I så fall är det Binninge som förtalat Ebba, för det är ju han som påstår att hon gjort det. Den som nämnde det, klämde det. Gammal visdom. Eller hur!

Du är inte vidare smart du, eller hur.

Vilka har sett den mer familjen Sektdrottning?

Sektdrottningen Ebba Busch begick ett grovt brott, hon borde rimligen fått fängelse för det, ett straff vilket isf hade förvandlats till fotboja mest troligt.
Att förtala någon grovt enbart för att förminska motpartens ombud samt få egen vinning av det i en tvist är fullständigt verklighetsfrämmande agerat av en folkvald politiker. Hon sätter rättssäkerheten helt ur spel, till råga på allt en partiledare om än för KD.
Men Sektdrottningen visar upp en enorm brist på moral, vilket verkar gå i arv, rakt nedstigande led, far till dotter.
2022-04-28, 01:20
Medlem
Merrybums avatar
Citat:
Banken kom han aldrig till, så han kunde inte heller dra därifrån.

Citat:
Det fanns ingen följeslagare. Har aldrig funnits någon. Ingen nekades närvaro. Esbjörn kom och lämnade på egen hand. Det är sanningen.
Sanningen förändras fort märker jag.
2022-04-28, 01:21
Avslutad
Citat:

Ledsagare är ju iofs fel ord, men den som var med Esbjörn blev nekad tillträde på mötet av Sektdrottningen Ebbas ombud. Personen skulle varit föranmäld enligt Ebbas ombud, det finns som sagt vittnen till detta.
Jag slutar just den diskussionen med detta mail.
Senast redigerad av MisterSeven 2022-04-28 kl. 01:23.
2022-04-28, 05:28
Medlem
Citat:
Ledsagare är ju iofs fel ord, men den som var med Esbjörn blev nekad tillträde på mötet av Sektdrottningen Ebbas ombud. Personen skulle varit föranmäld enligt Ebbas ombud, det finns som sagt vittnen till detta.
Jag slutar just den diskussionen med detta mail.
Hade du något belägg för det du påstår? Det finns inte i något material inlämnat till rätten och vad jag kan minnas så har jag inte läst något om krav på föranmälan för något möte. Vilka är vittnena?
2022-04-28, 05:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merrybum
Sanningen förändras fort märker jag.

Esbjörn dök aldrig upp till banken.
2022-04-28, 05:58
Medlem
Citat:
Han drog från banken pga att Sektdrottningen Ebbas ombud vägrade att Esbjörns följeslagare skulle få följa med in. Det är sanningen! Vad än tr..s äger!
Han kom aldrig till banken. Han skulle samåkt med Ebba men han gick ut i skogen och gömde sig under en sten istället. Ebba skrev då ett brev där hon undrade var han blivit av, varför han inte dök upp på avtalad tid och plats. Men - eftersom Esbjörn gömt sig under en Sten i skogen fick hon aldrig något svar på frågorna.
2022-04-28, 06:32
Medlem
fnirps avatar
Citat:
Gud vad konstigt, skulle det vara mer en sanning för att fler Ebbotar påstår sig ha sett den? Det är oxå anmärkningsvärt att när någon annan påstå sig ha läst Förundersökningen till det för tal Ebba begick. Är det inte tal om att ta någon på ordet. Då krävs bevis och det brölas myndigt om att det är omoraliskt att använda källor inte alla har tillgång till. Vad tänker du är skillnaden på det du hävdar dig ha sett och det andra hävdar sig ha sett?

Förövrigt tror jag det är den som hela tiden hävdar att någon ljuger. I själva verket är den som far med osanning. Tesen den som nämnde det, klämde det, är gammal visdom.

Använder någon en källa ingen annan har tillgång till och är anonym, så är det inte omoraliskt, det blir bara väldigt lite bevis/fakta för oss andra. Det blir bara en ogrundad åsikt för oss andra att ta ställning till om vi tror på, eller inte.
2022-04-28, 06:39
Medlem
fnirps avatar
Citat:
Problemet med den värderingen är ju bara att den är gjord 2 månader efter att kontraktet skrev på. Dessutom var den värderingen på 4,2 Ebba betalade 3,9. Dumsnålt av henne.
Men kära lilla du. Ebba har ju till och med bekräftat att hon fått brevet eller lappen om du föredrar. Med den tydliga texten.

Hej jag har ångrat försäljningen och önskar återbetala handpenningen.
Ebba hade ju spärrat kontot för insättningar, han kunde inte betala tillbaka.
Jasså, Ebba har ju sagt att Esbjörn avvek från mötet. Tänk vad hon måste ljuga den där Ebba, så tungan är svart. För om du talar sanning ljuger ju hon. Och som sagt, du glömmer att parterna träffades i rätten.

Ja, värderingen var på 4.2 och Ebba betalade 3.9. Men normala värderingar utgår att fastigheter överlämnas i städat, röjt och sanerat skick, vilket inte skedde här. När ansvaret skiftas över till köparen, får säljaren mindre pengar, ganska självklart för mig.

Nej, texten på lappen sa inget om att Esbjörn önskade att betala igen handpenningen. Han hade gjort det och skulle också göra det, vilket är tvetydigt i sig. Men ingen önskan.

Ebba har inte spärrat något bankkonto vad som kommit fram. Har du en hemlig källa på det? Det är ju penningtvättlagen, PEP, som stoppar det hela och det är långt över vad Ebba kan bestämma över.
2022-04-28, 07:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fnirp
Ja, värderingen var på 4.2 och Ebba betalade 3.9. Men normala värderingar utgår att fastigheter överlämnas i städat, röjt och sanerat skick, vilket inte skedde här. När ansvaret skiftas över till köparen, får säljaren mindre pengar, ganska självklart för mig.

Nej, texten på lappen sa inget om att Esbjörn önskade att betala igen handpenningen. Han hade gjort det och skulle också göra det, vilket är tvetydigt i sig. Men ingen önskan.

Ebba har inte spärrat något bankkonto vad som kommit fram. Har du en hemlig källa på det? Det är ju penningtvättlagen, PEP, som stoppar det hela och det är långt över vad Ebba kan bestämma över.
Värderingen var 4.2 +/-200.000. Så den var mellan 4 och 4.4 miljoner. Ebba Busch betalade 3.9. Hon prutade 100.000 för att hon tog huset som det var. Det var Esbjörn Bolin som bestämde priset. Det är märkligt att detta diskuteras fortfarande.
2022-04-28, 07:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Värderingen var 4.2 +/-200.000. Så den var mellan 4 och 4.4 miljoner. Ebba Busch betalade 3.9. Hon prutade 100.000 för att hon tog huset som det var. Det var Esbjörn Bolin som bestämde priset. Det är märkligt att detta diskuteras fortfarande.

Busch tog även på sig att ta hand om allt skrot och skräp på tomten och i huset.
2022-04-28, 08:02
Medlem
nova68s avatar
Citat:
Esbjörn har bett att få betala tillbaka handpenningen i sin först kontakt med Ebba. Han har haft pengarna på ett despotins konto. De 3,9 Ebba betalade för huset har aldrig varit snack om annat än att Ebba ska få tillbaka.

Att Ebba sedan kan kräva en jävla massa pengar för sveda och värk, utlagda kostnade, annat boende rättegång och allt möjligt som hon kan fantisera och fabulera fram är en annan sak. Men personligen tycker jag Ebba borde tiga och tugga i sig dom som läropengar. För att hon aldrig mera ska försöka få tillgång till något som inte är hennes.
Känns det kul att sitta och missförstå? Tycker du att det bidrar till en givande diskussion?

Saker är inte utredda för att du/ni har sagt det. Jag förstår att det känns jobbigt. I synnerhet om man är van att få bestämma just sådan saker.

Du kunde inte låta bli släktgårds bollen? Förihelvete, jag förtydligade ju till och med med rubrik att jag kallade det släktgård för att retas.

Du förstår väll att du är ologiskt när du med säkerhet slår fast att att inget tvång förekommit. För att sedan skriva, som han påstår. Påstår han det kan det ha förekommit. Jag menar karl är ju glasklar i huvudet. Varför skulle han ljuga?

Förövrigt förstår jag vad Esbjörn överklagat. Men självklart har han överklagat det som ett led i att få tillbaka sitt hus. Så självklart är det Ebba han krigar mot.

Försök nu att fortsättningsvis inte medvetet missförstå. Och var inte så bokstavstrogen att du autist missförstår.

Tänk om…

HAN LJUGER

Om jag ska va ärlig så tror jag

HAN LJUGER

Nej vännen han gjorde inte det när köparen ringde honom den 15/9-2020 efter att hon fått ”ångerbrevet”.
Han hade inte ångrat sig och inte skrivit eller skickat det, bara fått underteckna.
Dom gjorde upp om att dagen efter mötas vid kullen och samköra till banken.
Sen gick Esbjörn under jorden och svarade inte varken på brev eller samtal.

Nej det är inte han som fastslår att inget tvång förekommit, det är domstolen som fastslagit detta.
Esbjörn Bolin har av egen fri vilja utan att några påtryckningar förekommit undertecknat köpeavtalet.
Du förstår han sålde frivilligt och Esbjörn är fullt medveten om att han undertecknat en försäljning.
Så det Sture sjörövare hävdar om uthyrning är ren gallimatias, som ursprungligen kommer från Majkgård.

Nej det gäller inte fastigheten längre han har både sålt och överlämnat den.
Om det gällt fastigheten hade han varit den som stämt köparen från början.
Men Esbjörn är den stämde, Esbjörn är den som förlikats, Esbjörn är den som tog emot 3.9 milj.
Fastigheten är det inte frågan om utan stadfästelsen av förlikningen som han själv begärde.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in