Citat:
Ursprungligen postat av
nova68
Det är väl dags att du börjar diskutera det aktuella, istället för det som redan är avslutat och klart?
Vad är det som pågår egentligen och hur långt tänker entouraget driva Esbjörn.
Hur mår han (inte de diagnoser som lär komma ut) utan hur Esbjörn mår av att drivas vidare.
Han hade ju förhandlat med medlare och förlikats, fått sin viss tidsbegränsade dispositionsrätt.
Esbjörn var nöjd och har redan slutfört försäljningen, han väntade sig nog inte fler ”ångerbrev” osv.
Du ska nu få en aktuell fråga att svara på eller diskutera, välj själv.
Hur ska Esbjörn göra nu då, när han bevisligen har genomfört försäljningen förra hösten.
Han ångrade ju att han ångrade sig, skrev köpebrev och tog 3.9milj.
Räcker det nu med att han river förlikning, köpebrev och bränner pengarna för att häva?
Jag diskuterar väl det aktuella oxå. Men efter månader av kompledigt är det väl okey att ta det lite från början.
Bara riva kontraktets dagar är nog förbi. Jag såg att det kommenterades om vad jag skrivet. Givetvis menade jag att det inte räcker om en river kontraktet. Men Esbjörn bad ju om att få häva det. Så att han oxå rev sitt trodde jag självklart var underförstått. Men det var det så klart inte i denna tråd.
Esbjörn är gammal, har har inga släktingar och han känner nog att han kan bångstya sig så länge det går. Kanske han tänker att om det så är det sista han gör, så ska han ha tillbaka huset. Han överklagar nog i absurdum ska du se.
Han hävdar ju faktiskt att han även i ångrar att han skrev på förlikningen, att han kände sig pressad. Ganska exakt vad han påstår när han skrev på med Ebba i köket, den där augustidagen. Det är ju det hela sopan handlar om.
Och om det på riktigt är som han påstår, då ska han givetvis överklaga så länge det går. Han har ju knappast något att förlora.
Hur han mår är ju givetvis svårt att veta. Uppenbarligen anser han sig må bättre av att kämpa för att få tillbaks sin älskare släktgård, än att släppa den. Han kanske inte anser sig ha så mycket att gå vidare till, utan vill leva i det gamla.
Det har ju heller aldrig varit tal om att Ebba inte ska få tillbaka sina pengar. Förutom u denna tråd då.