Citat:
Ursprungligen postat av
Lostworld
Ni får gärna utveckla. Vari ligger det underbara?
Kim trampar vatten och kommer ingenstans. Ältar sin relation för alla som orkar höra; väninnor, mamma och psykologer.
Kim behöver, likt andra kvinnor i destruktiva förhållanden, stärka sin självkänsla och gå vidare i livet. Hon pratade innan om att leva ensam, mycket bra idé. Precis vad hon behöver. Hitta sitt värde utanför ett förhållande.
Som det är nu så riskerar hon att fastna och lägga sina bästa år på ett förhållande som inte leder någonstans. Något hon lär ångra om tio år.
Ja, vad är det underbara? Hennes utseende? Som straight kvinna är jag inte rätt person att bedöma. Visst har hon stora bröst (med tanke på de uppblåsta läpparna är de kanske inte ens äkta) och grova ”stubbar” till ben, för alla som dras till lite kraftigare damer. I övrigt ser hon väl frisk och sund ut.
I övrigt? Hon kastar bort tid, känslor och i slutändan mycket pengar på en obalanserad jättebebis, som efter gräl måste uppsöka sjukhus eller apotek för att kontrollera sitt höga blodtryck. Som en gång låg på dryga 130/80 (vad glad man själv hade blivit för de siffrorna…)
Varför inte köpa en blodtrycksmanschett åt honom för lite av alla pengarna som gick åt till ett lyxhotell där de skulle spenderat sin bröllopsresa? Iförd sin brudklänning men inga problem, när de verkligen ska gifta sig ”down the line” om några månader eller så, kommer hon förstås att köpa en ny.
Vad tänker hon egentligen skulle ha hänt efter bröllopet? Att han skulle flyttat med henne till Östergötland för att göra vad då..? Lämna stranden, havet, djuren, sin familj och vänner för att börja på SFI, gå i parterapi med språkförbistring och fortsätta att smälla i dörrar efter varje gräl?
Eller hade hon tänkt leva strandliv i Cap Verde tills sparpengarna tar slut?
Eftersom de verkligen hade tänkt gifta sig måste de ha diskuterat barnfrågan. Är det något som kommit fram i programmet men som jag har missat?
Nej, det här paret tror jag är helt körda. Hon är nog mest en naiv drömmare. Hon vill så förtvivlat gärna att det ska fungera men då måste jättebebisen ändra sig rejält. Och som psykologen i Stockholm sa - det lär inte hända.