2022-04-27, 23:43
Medlem
Lostworlds avatar
Noterade att Latifs avkomma var rätt överviktig.
Latif som är ett sånt träningsfreak.
Kommer "tjockisgenerna" från Latifs ex då eller är Latif en fd tjockis som slimmat ner sig efter hårda timmar på gymmet?
Det hade kunnat förklara hans sätt och beteende. Att han överkompenserar med att vara överdrivet kaxig och macho för att maskera ett i grunden sargat självförtroendet.
Hmm, kan finnas nåt där...

Sonen ser rätt feminin ut också. Latif kan få fullt upp om några år om pojken fastnar i nåt sexuellt identitetssökande.

Detta sägs inte för att såra ett barn som inte kan försvara sig. Jag sätter det i relation till Latif eftersom det kan förklara en del gällande hans beteende och attityd. Plus att det kan vara lite spännande karma på väg åt hans håll.
Citera
2022-04-28, 00:22
Medlem
Lostworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tilikum
Kim är helt underbar.
Citat:
Ursprungligen postat av Gnarlyknots
Kim alltså. 😍
Citat:
Ursprungligen postat av Tilikum
Kim fortfarande helt enkelt underbar.

Ni får gärna utveckla. Vari ligger det underbara?
Kim trampar vatten och kommer ingenstans. Ältar sin relation för alla som orkar höra; väninnor, mamma och psykologer.
Kim behöver, likt andra kvinnor i destruktiva förhållanden, stärka sin självkänsla och gå vidare i livet. Hon pratade innan om att leva ensam, mycket bra idé. Precis vad hon behöver. Hitta sitt värde utanför ett förhållande.
Som det är nu så riskerar hon att fastna och lägga sina bästa år på ett förhållande som inte leder någonstans. Något hon lär ångra om tio år.
Citera
2022-04-28, 00:28
Medlem
Lostworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av banbrytare
Elakt gjort av Erica att först ge Omer hopp om att de ska skaffa barn, sedan när de väl är gifta så kryper det fram att hon är nöjd med sina vuxna söner och inte vill börja om med småbarnsåren. Hon undanhåller dessutom den lilla detaljen att hon är i klimakteriet och lär inte ens kunna bli gravid.

Även om jag inte litar på Omers intentioner så är det här utspelet från Erica helt förkastligt.
Barnfrågan hade de diskuterat innan äktenskapet och då kan man inte komma sen och bara ändra riktning totalt. Nej, det är inte schysst.
Det är en sån avgörande faktor i ett förhållande.
Sen om de överhuvudtaget kan få barn är en annan sak man att köra den här stilen som Erica gjorde nu är bara elakt, själviskt och falsk marknadsföring.
Citera
2022-04-28, 07:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lostworld
Även om jag inte litar på Omers intentioner så är det här utspelet från Erica helt förkastligt.
Barnfrågan hade de diskuterat innan äktenskapet och då kan man inte komma sen och bara ändra riktning totalt. Nej, det är inte schysst.
Sen om de överhuvudtaget kan få barn är en annan sak man att köra den här stilen som Erica gjorde nu är bara elakt, själviskt och falsk marknadsföring.

Ja, Omers intentioner kan vi gärna diskutera i ett annat inlägg men jag håller med dig om Ericas agerande.

Det har ju tidigare låtit som om hon ville ”ge” honom ett barn och ”Inshallah” … Om jag förstått rätt, så har muslimska par sex efter giftermålet och oskyddad sådan. I så fall kan hon väl inte ha synpunkter på Allahs eventuella vilja. Det lär vara extremt, extremt osannolikt att hon vid 50+ kan bli gravid och genomgå en hel graviditet men om det ändå skulle hända …? Då borde det inte spela någon roll att hon tyckte det var jobbigt att uppfostra barn. (Varför kom hon inte på det förrän nu, förresten?) Eller har hon tänkt göra abort i smyg?

Har hon lockat honom med att de skulle kunna adoptera? Han har gissningsvis litat på henne i så fall och inte själv satt sig ner och forskat i bestämmelser och åldersgränser.

Han är fortfarande relativt ung, han ser frisk och trevlig ut och tycks längta efter egna barn. Han må vara ute efter helt andra saker än hennes kärlek men det rättfärdigar inte att hon kanske också har ”lurat” honom.
Citera
2022-04-28, 08:11
Medlem
Citat:
Kim trampar vatten och kommer ingenstans. Ältar sin relation för alla som orkar höra; väninnor, mamma och psykologer.
Kim behöver, likt andra kvinnor i destruktiva förhållanden, stärka sin självkänsla och gå vidare i livet. Hon pratade innan om att leva ensam, mycket bra idé. Precis vad hon behöver. Hitta sitt värde utanför ett förhållande.
Som det är nu så riskerar hon att fastna och lägga sina bästa år på ett förhållande som inte leder någonstans. Något hon lär ångra om tio år.

Ja, vad är det underbara? Hennes utseende? Som straight kvinna är jag inte rätt person att bedöma. Visst har hon stora bröst (med tanke på de uppblåsta läpparna är de kanske inte ens äkta) och grova ”stubbar” till ben, för alla som dras till lite kraftigare damer. I övrigt ser hon väl frisk och sund ut.

I övrigt? Hon kastar bort tid, känslor och i slutändan mycket pengar på en obalanserad jättebebis, som efter gräl måste uppsöka sjukhus eller apotek för att kontrollera sitt höga blodtryck. Som en gång låg på dryga 130/80 (vad glad man själv hade blivit för de siffrorna…)

Varför inte köpa en blodtrycksmanschett åt honom för lite av alla pengarna som gick åt till ett lyxhotell där de skulle spenderat sin bröllopsresa? Iförd sin brudklänning men inga problem, när de verkligen ska gifta sig ”down the line” om några månader eller så, kommer hon förstås att köpa en ny.

Vad tänker hon egentligen skulle ha hänt efter bröllopet? Att han skulle flyttat med henne till Östergötland för att göra vad då..? Lämna stranden, havet, djuren, sin familj och vänner för att börja på SFI, gå i parterapi med språkförbistring och fortsätta att smälla i dörrar efter varje gräl?

Eller hade hon tänkt leva strandliv i Cap Verde tills sparpengarna tar slut?

Eftersom de verkligen hade tänkt gifta sig måste de ha diskuterat barnfrågan. Är det något som kommit fram i programmet men som jag har missat?

Nej, det här paret tror jag är helt körda. Hon är nog mest en naiv drömmare. Hon vill så förtvivlat gärna att det ska fungera men då måste jättebebisen ändra sig rejält. Och som psykologen i Stockholm sa - det lär inte hända.
Citera
2022-04-28, 08:23
Medlem
Citat:
Hon är väldigt sexig. Men det är egentligen helt oviktigt. Det jag menar är att hon är så mogen och tar verkligen förhållandet seriöst, försöker lösa problemen, till skillnad från jättebebisen hon är tillsammans med som bara gapar och skriker. Hon verkar vara mjuk till sättet, grejen är att hon och Elton inte passar ihop. Tror hon är ganska smart.
Citera
2022-04-28, 08:27
Medlem
Citat:

Nu behöver vi dock inte tvivla på Omers intentioner längre hade han velat skaffa barn hade han blivit upprörd över hur hon grundlurat honom, nu ryckte han ju knappt på axlarna.

Påminner om en av de första säsongerna i 90 Day fiancee. En medelålders gubbe hittar en ung thailändska i 20-årsåldern och tar henne till USA. Väl som gifta deklarerar han att han är fast besluten om att barn inte kommer på frågan i deras äktenskap. Hon blir helt förkrossad och typ apatisk! Där snackar vi rätt reaktion om man vill ha barn och ens partner grundlurar en.
Citera
2022-04-28, 08:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MidlifeMommy
Ja, vad är det underbara? Hennes utseende? Som straight kvinna är jag inte rätt person att bedöma. Visst har hon stora bröst (med tanke på de uppblåsta läpparna är de kanske inte ens äkta) och grova ”stubbar” till ben, för alla som dras till lite kraftigare damer. I övrigt ser hon väl frisk och sund ut.

I övrigt? Hon kastar bort tid, känslor och i slutändan mycket pengar på en obalanserad jättebebis, som efter gräl måste uppsöka sjukhus eller apotek för att kontrollera sitt höga blodtryck. Som en gång låg på dryga 130/80 (vad glad man själv hade blivit för de siffrorna…)

Varför inte köpa en blodtrycksmanschett åt honom för lite av alla pengarna som gick åt till ett lyxhotell där de skulle spenderat sin bröllopsresa? Iförd sin brudklänning men inga problem, när de verkligen ska gifta sig ”down the line” om några månader eller så, kommer hon förstås att köpa en ny.

Vad tänker hon egentligen skulle ha hänt efter bröllopet? Att han skulle flyttat med henne till Östergötland för att göra vad då..? Lämna stranden, havet, djuren, sin familj och vänner för att börja på SFI, gå i parterapi med språkförbistring och fortsätta att smälla i dörrar efter varje gräl?

Eller hade hon tänkt leva strandliv i Cap Verde tills sparpengarna tar slut?

Eftersom de verkligen hade tänkt gifta sig måste de ha diskuterat barnfrågan. Är det något som kommit fram i programmet men som jag har missat?

Nej, det här paret tror jag är helt körda. Hon är nog mest en naiv drömmare. Hon vill så förtvivlat gärna att det ska fungera men då måste jättebebisen ändra sig rejält. Och som psykologen i Stockholm sa - det lär inte hända.

Hon uttryckte något av det smartaste som sagts under hela seriens historia - ”bara för att vi gifter oss kommer inte våra problem försvinna”. Och sedan ställde hon in bröllopet och drog hem till Sverige.
I princip ALLA andra deltagare tänker tvärtom. ”Gifter vi oss/skaffar vi barn/flyttar han hit kommer allt ordna sig”.

Med det sagt tycker jag ändå inte hon ska hyllas till skyarna såsom vissa i tråden gör. Men att hon backar istället för att bara köra på visar att hon har mer vett i huvudet än alla andra deltagare.
Citera
2022-04-28, 09:46
Medlem
wendy1s avatar
Citat:
Nu behöver vi dock inte tvivla på Omers intentioner längre hade han velat skaffa barn hade han blivit upprörd över hur hon grundlurat honom, nu ryckte han ju knappt på axlarna.

Påminner om en av de första säsongerna i 90 Day fiancee. En medelålders gubbe hittar en ung thailändska i 20-årsåldern och tar henne till USA. Väl som gifta deklarerar han att han är fast besluten om att barn inte kommer på frågan i deras äktenskap. Hon blir helt förkrossad och typ apatisk! Där snackar vi rätt reaktion om man vill ha barn och ens partner grundlurar en.

Troligtvis har han redan ungar, som han planerat att ta hit. Ev annan fru med, de är ju ej gifta juridiskt sett han och Erica. Valde nog en icke fertil kvinna så han skulle slippa skaffa barn med den nya frun. Därför han ej är intresserad av ämnet alls. Vadå "vänta nåt år eller så", kvinnan är 50-51...
Citera
2022-04-28, 10:26
Medlem
Citat:

Precis, hans intentioner är glasklara. Och stackars Erica är ju lågbegåvad, därför fattar hon inte det uppenbara. De verkar ju dessutom ha det ganska krystat... Inget att prata om mer än att det känns fantastiskt att få vara tillsammans....
Citera
2022-04-28, 10:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VoktorDodka
Påstår du att du aldrig varit på en bar med flickor i asien? Du vet inte hur mycket folk som är där? Att det är knökfullt med folk betyder att det är ett populärt ställe, att flickorna där är populära. Jag är inte gift med någon asiat men har massor med vänner, bekanta och t o m nära familjemedlem som har flickor/kvinnor därifrån, alla sorters, allt från barflickor till seriösa som fått hemgiften betald.

Jo, jag har varit på sådana ställen när jag var mellan 20 och 30, mycket folk och lockande för män men aldrig en plats jag skulle ragga på för ett seriöst förhållande. Då skjuter man sig själv i foten rejält.
De har naturligtvis flera män som skickar pengar till dom.
Citera
2022-04-28, 10:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tank77
Ja, när jag ser svenska män som kommer dragandes med små thailändskor spyr jag lite i min mun. Oftast fula feta män i 50-60 åldern som inte kan få en svensk kvinna. Ja, jag ser på dessa avarter.....

Långt ifrån alltid, du har troligtvis blivit lämnad av någon och tar ut ditt hat på alla tjejer från sydostasien. Vi är många som inte är feta, 60 år med en fru som är 25.
Du generaliserar grovt och sådana som du gör mig ännu mer övertygad att jag valde rätt!

Så less på er som alltid säger det handlar om pengar inte kärlek, vad fan vet ni? Kvinnor där söker äldre män för att yngre män oftast dricker mycket och är otrogna, de vill ha trygghet. Tror du alla dessa 50-60 åringar är rika? Hade de varit det så hade svenska kvinnor garanterat försökt få dom för inbilla dig inte att kvinnor här inte är ute efter pengar också? De kan vara golddiggers på exakt samma sätt även om de har en grundtrygghet av det svenska välfärdssamhället.

Nej jag unnar alla som träffar någon att bli lycklig, delar inte upp efter ålder eller ursprung. Sköt ditt eget liv istället!
Senast redigerad av keriksson714 2022-04-28 kl. 11:02.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in