Citat:
Ursprungligen postat av
goofer
Detta är lite offtopic men är det inte dags att börja hänga ut knarklangare också?
Borde de som står utanför centrumet, pizzerior och stationer inte också hängas ut? De säljer ju droger till barn.
Många barn och unga fastnar i drogberoende tidigt, framförallt röka och benso är en inkörsport till tyngre missbruk.
Gäddor i all ära men jag vill nog mena att knark är farligare för våra ungdomar än några försikomna gamla gubbar.
Så Sara och Patrik hur är ert förhållande till droger och langning till unga?
Kan bli många fina uthängningar, Ali 17 vill sälja röka till Elsa 14 år. Ut med han på dumpen, ring mamma, fotbollstränaren, mormor och skolan.
Sen kan vi säkert hitta ännu mer klsndervärda objekt att hänga ut om vi samlar våra styrkor i en brainstorm.
Fortkörare utanför skolor?
De borde väl hängas ut också? De riskerar ju barns liv med sin framfart.
Sen noterar jag att aggresionsnivån verkar onödigt hög på sista gäddan, han satt ju helt lugnt och besvarade de frågor han fick.
Undrar om Putte är lika kaxig och arrogant om det sitter en gädda där med en kroppshydda likt tex Jan Emanuel?
Lätt att vara tuff och dryg när gäddan är vek, skulle vilja se en gädda med lite attityd.
Men gäddsläktet är förmodligen veka imbeciller utan manlighet hela bunten.
Jag vet hur jag skulle ha reagerat om det kommer någon och trycker upp två telefoner på mig. Då blir det till att dansa....
Att yngre kommer i kontakt med alkohol, tobak och olagliga droger är till största del via äldre syskon eller äldre kompisar och sedan peerpressure på det, kan inte se att någon som inte rökt cannabis eller tagit benso förr säger ja tack till att köpa när de blir tillfrågade utav någon random Ali, 17, på hörnet.
Och nej Cannabis leder inte till tyngre droger, förlegad skröna som blivit debunked för många herrans år sedan.
Och vill du se detta, dvs att langare blir uthängda, så varsågod, ut o filma med dig själv, du bör ju kanske gömma ditt ansikte, bära skyddsväst och kanske någon form utav vapen, inte bra för hälsan att strula med folks levebröd.