2022-04-28, 00:02
Medlem
Merrybums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Som sagt, det har aldrig varit tal om att Ebba skall få tillbaka sina pengar, bara en symbolisk summa. Handpenningen tog det nästan ett år innan Esbjörn till sist deponerade, men han vägrade kategoriskt att ställa upp på en överenskommelse om återköp. Istället gick han med på en förlikning.

Ebba har inte krävt en krona tillbaka. Hon har bara önskat att Esbjörn antingen ställer upp på möte för att diskutera ett återköp, eller att Esbjörn fullgör sin del av avtalet. Esbjörn valde själv det senare.

Ja, tänk om nån ljuger. Det vi vet, det är att Esbjörn ljuger, peddot ljuger, och du ljuger. Hela tiden.

Så, vad hände med Esbjörns 5.7 miljoner värdering? Var är den? Varför mörkas den? Varför fick inte domstolen se den? Visst ja, det finns ju inte, den var ju en lögn, den med.
Är det någon som mörkar värderingar i denna soppa så är det Ebba. Hon har ju inte kunnat visa upp en enda liten värdering. Trotts att hon skrivet på sin Facebook att hon gjort två och att mäklare varit ute vid huset. Så om jag varit en Ebbot hade jag inte skriket allt för högt på någon om värdering.

Du är det inte skönt att tillåta sig att vinkla sannningen så att den passar en själv. Det verkar vara något som kommer naturligt för dig. Jag är ju ingen psykiatriker. Men jag kan tänka flera diagnoser med den verklighetsuppfattningen.

Du förnekar alltså att Esbjörn skrev till Ebba, sa att han ville häva affären och bad att få ett konto nummer att återföra handpenningen på?

Vad spelar det för roll när han deponerade pengarna? De fanns ju kvar.

Det är inte sant att Esbjörn kategorisk vägrade att gå med på möte om förlikning. Sant är att han drog från banken, och sedan vägrade träffa Ebba. Han verkade rädd tycker jag.

Men efter den rättsliga processen drog igång. Så träffades parterna och olika förslag låg på bordet.

Skämt och ironi är inte riktig er grej va? Någon fattade inte att släktgård var på driv och nu fattar du inte att mitt svar till MisterSeven var på driv. Det är barnsligt lätt att reta upp er.
2022-04-28, 00:15
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Merrybum
Är det någon som mörkar värderingar i denna soppa så är det Ebba. Hon har ju inte kunnat visa upp en enda liten värdering. Trotts att hon skrivet på sin Facebook att hon gjort två och att mäklare varit ute vid huset. Så om jag varit en Ebbot hade jag inte skriket allt för högt på någon om värdering.

Du är det inte skönt att tillåta sig att vinkla sannningen så att den passar en själv. Det verkar vara något som kommer naturligt för dig. Jag är ju ingen psykiatriker. Men jag kan tänka flera diagnoser med den verklighetsuppfattningen.

Du förnekar alltså att Esbjörn skrev till Ebba, sa att han ville häva affären och bad att få ett konto nummer att återföra handpenningen på?

Det är inte sant att Esbjörn kategorisk vägrade att gå med på möte om förlikning. Sant är att han drog från banken, och sedan vägrade träffa Ebba. Han verkade rädd tycker jag.

Men efter den rättsliga processen drog igång. Så träffades parterna och olika förslag låg på bordet.

Skämt och ironi är inte riktig er grej va? Någon fattade inte att släktgård var på driv och nu fattar du inte att mitt svar till MisterSeven var på driv. Det är barnsligt lätt att reta upp er.

Han drog från banken pga att Sektdrottningen Ebbas ombud vägrade att Esbjörns följeslagare skulle få följa med in. Det är sanningen! Vad än tr..s äger!
2022-04-28, 00:19
Medlem
braatthas avatar
Citat:

Hon behövde ju inte visa värderingen då Esb skrev på förlikningen.
Du vet väl att mäklaren var kallad till tinget?
vad tror du han skulle göra där??
värdera tingshuset,,,

Esb gick ut i media och sa att han skulle träffa henne och förklara, troligt blev han hindrad av någon eller rättare sagt övertalad!!
2022-04-28, 00:20
Medlem
braatthas avatar
Citat:
Han medgav alltså att den värderingen var oriktig. Intressant. Det har jag inget minne av. När/var framkom denna "ursäkt"?

Ja ska se om jag hittar det var nog i Expressen
2022-04-28, 00:23
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MisterSeven
Lögnen är Sektdrottning Ebbas 2a värdering vilken tr... är den enda som sett enligt tr...

Hur vet du att den är en lögn om du inte sett den? Vi är ju flera som har sett den, så varför ljuger du om det?

Var är Esbjörns 5.7 msek värdering? Varför ljuger Esbjörn om den? Varför har han inte skickat den till domstolen?
2022-04-28, 00:33
Medlem
trngws avatar
Citat:

Ebba har skickat in en värdering till domstolen. Den stämde på pricken med vad hon sagt. Som vanligt visade det sig att allt Ebba säger är sant.

Esbjörn däremot är oss fortfarande skyldig sin värdering som säger 5.7 miljoner. Den har han skrutit om i media, men den skickade han aldrig in till domstolen. Istället dök det upp en värdering som var gjord långt senare som visade ungefär samma värde som Ebbas värdering.

Citat:

Något sådant brev har jag då aldrig sett.
Jag har sett ett papper som Esbjörn har presenterat där det står att han har satt in handpenningen på Ebbas konto. Men också det visade sig ju vara en lögn. Han hade inte satt in pengarna på hennes konto. Han påstod också att han skickat det pappret, "brevet" som rek. till Ebba. Men lustigt nog har han aldrig kunnat visa upp vare sig något kvitto eller något mottagningsbevis. Så det var nog som det mesta med Esbjörn en efterkonstruktion och en ren lögn.

Citat:

Oj, spelar det ingen roll. Det tyckte inte Esbjörn, han tyckte att det var jätteviktigt att Ebba skulle ha betalat i tid. Det behövde hon ju dock inte eftersom han begått avtalsbrott. Men icke desto mindre tyckte han det var jätteviktigt. Lustigt bara att han själv inte ens återbetalat handpenningen då.

Citat:

Du är lika full av lögner som alltid. Esbjörn vägrade prata med Ebba, det sa han till och med i media. Banken kom han aldrig till, så han kunde inte heller dra därifrån. Bara lögner från dig.

Citat:

Det var inte förrän Esbjörn gjort sig av med sitt pedofil-ombud och skaffat sig riktiga advokater, som de träffades för att diskutera förlikning.
2022-04-28, 00:35
Medlem
trngws avatar
Citat:
Han drog från banken pga att Sektdrottningen Ebbas ombud vägrade att Esbjörns följeslagare skulle få följa med in. Det är sanningen! Vad än tr..s äger!

Det fanns ingen "följeslagare", har aldrig funnits någon. Det är en fabel. DET är sanningen.
Esbjörn var heller aldrig på banken. Du bara ljuger. DET är sanningen.
2022-04-28, 00:55
Medlem
Merrybums avatar
Citat:
Ebba har skickat in en värdering till domstolen. Den stämde på pricken med vad hon sagt. Som vanligt visade det sig att allt Ebba säger är sant.
Problemet med den värderingen är ju bara att den är gjord 2 månader efter att kontraktet skrev på. Dessutom var den värderingen på 4,2 Ebba betalade 3,9. Dumsnålt av henne.
Citat:
Något sådant brev har jag då aldrig sett.
Jag har sett ett papper som Esbjörn har presenterat där det står att han har satt in handpenningen på Ebbas konto. Men också det visade sig ju vara en lögn. Han hade inte satt in pengarna på hennes konto. Han påstod också att han skickat det pappret, "brevet" som rek. till Ebba. Men lustigt nog har han aldrig kunnat visa upp vare sig något kvitto eller något mottagningsbevis. Så det var nog som det mesta med Esbjörn en efterkonstruktion och en ren lögn.
Men kära lilla du. Ebba har ju till och med bekräftat att hon fått brevet eller lappen om du föredrar. Med den tydliga texten.

Hej jag har ångrat försäljningen och önskar återbetala handpenningen.
Citat:
Lustigt bara att han själv inte ens återbetalat handpenningen då.
Ebba hade ju spärrat kontot för insättningar, han kunde inte betala tillbaka.
Citat:
Du är lika full av lögner som alltid. Esbjörn vägrade prata med Ebba, det sa han till och med i media. Banken kom han aldrig till, så han kunde inte heller dra därifrån. Bara lögner från dig.
Jasså, Ebba har ju sagt att Esbjörn avvek från mötet. Tänk vad hon måste ljuga den där Ebba, så tungan är svart. För om du talar sanning ljuger ju hon. Och som sagt, du glömmer att parterna träffades i rätten.
2022-04-28, 00:57
Medlem
trngws avatar
Citat:
Nu får du fan ta och nyktra till.
Ebbas ombud stoppade följeslagaren från att vara med på mötet, följeslagaren skulle isf varit föranmäld sa ombudet. Så om du vill fortsätta ljuga om det, varsågod!

Vilket hopplöst löjligt ständigt fantiserande troll du är. Rena lögner från början till slut allt du skriver.

Det fanns ingen följeslagare, Ebbas ombud stoppade ingen, det fanns ingen att stoppa och det har inte uttryckts några krav om föranmälningar. Det är du som hittar på saker. Varför du vill ljuga om dessa saker kan man undra, men så är det med troll som dig. Ljuger om allt bara för sakens skull.
2022-04-28, 01:02
Medlem
trngws avatar
Citat:
Gud vad konstigt, skulle det vara mer en sanning för att fler Ebbotar påstår sig ha sett den?

Jösses vad du är korkad.

Det är inte sant för att jag och flera med mig har sett den. Det är sant för att det är så det är. Att vi har sett den bekräftar bara att det är sant.

Citat:
Det är oxå anmärkningsvärt att när någon annan påstå sig ha läst Förundersökningen till det för tal Ebba begick. Är det inte tal om att ta någon på ordet. Då krävs bevis och det brölas myndigt om att det är omoraliskt att använda källor inte alla har tillgång till. Vad tänker du är skillnaden på det du hävdar dig ha sett och det andra hävdar sig ha sett?

Ebba begick inte något förtal.
Inte heller blev hon åtalad för något sådant. Det är sanning. Fakta.

Citat:
Förövrigt tror jag det är den som hela tiden hävdar att någon ljuger. I själva verket är den som far med osanning. Tesen den som nämnde det, klämde det, är gammal visdom.

I så fall är det Binninge som förtalat Ebba, för det är ju han som påstår att hon gjort det. Den som nämnde det, klämde det. Gammal visdom. Eller hur!

Du är inte vidare smart du, eller hur.
2022-04-28, 01:03
Avslutad
Citat:
Vilket hopplöst löjligt ständigt fantiserande troll du är. Rena lögner från början till slut allt du skriver.

Det fanns ingen följeslagare, Ebbas ombud stoppade ingen, det fanns ingen att stoppa och det har inte uttryckts några krav om föranmälningar. Det är du som hittar på saker. Varför du vill ljuga om dessa saker kan man undra, men så är det med troll som dig. Ljuger om allt bara för sakens skull.

Esbjörns följeslagare fick inte vara med på mötet, nekades av Sektdrottningens ombud, då vände både Esbjörn och följeslagaren på klacken och åkte. Det finns vittnen på detta.

Hur sjuk är du ikväll egentligen tr...?
2022-04-28, 01:09
Medlem
trngws avatar
Citat:
Problemet med den värderingen är ju bara att den är gjord 2 månader efter att kontraktet skrev på. Dessutom var den värderingen på 4,2 Ebba betalade 3,9. Dumsnålt av henne.

Nu ljuger du igen. Värderingen gjordes innan köpet genomfördes. Det är Esbjörns värdering som är gjord flera månader senare, så det är den som är ett problem i så fall. Men alldeles nyss tyckte du ju att det inte spelade någon roll när i tiden saker gjordes. Men du är som Esbjörns, vänder kappan efter vinden hela tiden.

Citat:
Ebba hade ju spärrat kontot för insättningar

Så är du där och hittar på en massa lögner igen. Ebba har inte spärrat något konto. Sluta ljug.

Citat:
Jasså, Ebba har ju sagt att Esbjörn avvek från mötet.

Kan inte påstå att jag minns exakt vem som sa vad på just den punkten. Men visst är det fastställt att Esbjörn vägrade vara med på mötet, och avvek. Det är det vi sagt hela tiden. Esbjörn vägrade prata med Ebba.

Citat:
Tänk vad hon måste ljuga den där Ebba, så tungan är svart. För om du talar sanning ljuger ju hon. Och som sagt, du glömmer att parterna träffades i rätten.

Du förstår alltså inte skillnaden på att delta i en MUF och att träffas utanför domstol, innan tvist uppstått, för att lösa ett avtalsproblem.
Såvitt känt pratade inte Esbjörn med Ebba under MUFen. Han talade till rätten. Jag gissar att du inte har en aning om hur MUFen gick till. Men om du har någon information kring vilka samtal Ebba och Esbjörn förde med varandra under MUFen, så framför gärna det. Annars, sluta ljuga!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in