Citat:
Är det någon som mörkar värderingar i denna soppa så är det Ebba. Hon har ju inte kunnat visa upp en enda liten värdering. Trotts att hon skrivet på sin Facebook att hon gjort två och att mäklare varit ute vid huset. Så om jag varit en Ebbot hade jag inte skriket allt för högt på någon om värdering. Som sagt, det har aldrig varit tal om att Ebba skall få tillbaka sina pengar, bara en symbolisk summa. Handpenningen tog det nästan ett år innan Esbjörn till sist deponerade, men han vägrade kategoriskt att ställa upp på en överenskommelse om återköp. Istället gick han med på en förlikning.
Ebba har inte krävt en krona tillbaka. Hon har bara önskat att Esbjörn antingen ställer upp på möte för att diskutera ett återköp, eller att Esbjörn fullgör sin del av avtalet. Esbjörn valde själv det senare.
Ja, tänk om nån ljuger. Det vi vet, det är att Esbjörn ljuger, peddot ljuger, och du ljuger. Hela tiden.
Så, vad hände med Esbjörns 5.7 miljoner värdering? Var är den? Varför mörkas den? Varför fick inte domstolen se den? Visst ja, det finns ju inte, den var ju en lögn, den med.
Ebba har inte krävt en krona tillbaka. Hon har bara önskat att Esbjörn antingen ställer upp på möte för att diskutera ett återköp, eller att Esbjörn fullgör sin del av avtalet. Esbjörn valde själv det senare.
Ja, tänk om nån ljuger. Det vi vet, det är att Esbjörn ljuger, peddot ljuger, och du ljuger. Hela tiden.
Så, vad hände med Esbjörns 5.7 miljoner värdering? Var är den? Varför mörkas den? Varför fick inte domstolen se den? Visst ja, det finns ju inte, den var ju en lögn, den med.
Du är det inte skönt att tillåta sig att vinkla sannningen så att den passar en själv. Det verkar vara något som kommer naturligt för dig. Jag är ju ingen psykiatriker. Men jag kan tänka flera diagnoser med den verklighetsuppfattningen.
Du förnekar alltså att Esbjörn skrev till Ebba, sa att han ville häva affären och bad att få ett konto nummer att återföra handpenningen på?
Vad spelar det för roll när han deponerade pengarna? De fanns ju kvar.
Det är inte sant att Esbjörn kategorisk vägrade att gå med på möte om förlikning. Sant är att han drog från banken, och sedan vägrade träffa Ebba. Han verkade rädd tycker jag.
Men efter den rättsliga processen drog igång. Så träffades parterna och olika förslag låg på bordet.
Skämt och ironi är inte riktig er grej va? Någon fattade inte att släktgård var på driv och nu fattar du inte att mitt svar till MisterSeven var på driv. Det är barnsligt lätt att reta upp er.