Citat:
Ursprungligen postat av
trngw
Tvärtom faktiskt, det har aldrig varit tal om att Ebba skall få tillbaka sina pengar. Esbjörn erbjöd endast en liten del av allt Ebba lagt ut, han kallade det väl till och med själv för en symbolisk summa.
Esbjörn har bett att få betala tillbaka handpenningen i sin först kontakt med Ebba. Han har haft pengarna på ett despotins konto. De 3,9 Ebba betalade för huset har aldrig varit snack om annat än att Ebba ska få tillbaka.
Att Ebba sedan kan kräva en jävla massa pengar för sveda och värk, utlagda kostnade, annat boende rättegång och allt möjligt som hon kan fantisera och fabulera fram är en annan sak. Men personligen tycker jag Ebba borde tiga och tugga i sig dom som läropengar. För att hon aldrig mera ska försöka få tillgång till något som inte är hennes.
Citat:
Ursprungligen postat av
rhdf
Men för h***te släpp sargen nu..
Det är en sak att du läser ikapp, men du behöver inte svara ikapp på saker som torde varit utredda 100ggr nu
Hade han velat ha tillbaka sin "släktgård" (föräldrarnas sommarstuga) så var det rätta sättet att göra det att försöka få till en hävning kort efter kontraktsskrivningen.
INTE vägra medverka till att häva avtalet för att sedan "tvingas" att skriva på en förlikning (som han påstår skett.)
Utöver det har han, som vi påtalat, tagit emot slutbetalningen och skrivit på köpebrevet.
Jäkligt märkligt sätt att kämpa för att få tillbaka fastigheten. Om det nu inte är så att det är själva obstruerandet han finner nöje i...
Förövrigt, som vi också försökt förklara, så är det inte Ebba han krigar mot nu. Det är tekniskt själv sig själv han har som motpart eftersom det var han som ville ha en stadfästelse och det är DEN som han överklagade till SH och sedan har han överklagat deras avslag av prövningstillstånd till HD
Känns det kul att sitta och missförstå? Tycker du att det bidrar till en givande diskussion?
Saker är inte utredda för att du/ni har sagt det. Jag förstår att det känns jobbigt. I synnerhet om man är van att få bestämma just sådan saker.
Du kunde inte låta bli släktgårds bollen? Förihelvete, jag förtydligade ju till och med med rubrik att jag kallade det släktgård för att retas.
Du förstår väll att du är ologiskt när du med säkerhet slår fast att att inget tvång förekommit. För att sedan skriva, som han påstår. Påstår han det kan det ha förekommit. Jag menar karl är ju glasklar i huvudet. Varför skulle han ljuga?
Förövrigt förstår jag vad Esbjörn överklagat. Men självklart har han överklagat det som ett led i att få tillbaka sitt hus. Så självklart är det Ebba han krigar mot.
Försök nu att fortsättningsvis inte medvetet missförstå. Och var inte så bokstavstrogen att du autist missförstår.
Citat:
Ursprungligen postat av
MisterSeven
Då är det du och Sektdrottningen Ebba som sett den, minst sagt ett märkligt sammanträffande.
Tänk om…
HAN LJUGER
Om jag ska va ärlig så tror jag
HAN LJUGER