2022-04-27, 22:23
Medlem
braatthas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Ja, visst är det märkligt att vi har sett något som aldrig visats.

Vad någon aldrig sett, däremot, inte ens Esbjörn och hans grovt kriminella ombud, pedofilen Johann Binninge, det är den där värderingen på 5.7 miljoner. Den har aldrig sett dagens ljus, det är ett som är säkert. Bara ännu en i raden av alla lögner från Esbjörnligan och Binnningemaffian.
Den har Bimninge gömt på en plats där solen alldrig skiner, mins du hans ursäkt varför han tog en annan?
2022-04-27, 22:38
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av braattha
Den har Bimninge gömt på en plats där solen alldrig skiner, mins du hans ursäkt varför han tog en annan?

Haha, nej, den ursäkten minns jag inte. Det kan väl inte rimligen finnas någon ursäkt för det. Vad skyllde han på då? Att hunden ätit upp den?
2022-04-27, 22:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MisterSeven
Intressant, men varför göms den, vem var mäklaren?
Ingen gömmer något. Ebba var inte skyldig att göra någon värdering, hon är inte heller skyldig att visa den för dig. Du kan ju lägga ut din deklaration här om nu transparens är så viktigt för dig…
2022-04-27, 22:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nova68
Nej du fortsätter ändå i samma förflutna tid som innan.
Du kommer även ihärdigt med fortsatt felaktiga påståenden.

Men Esbjörn bad ju om att få häva det

Nej vännen han gjorde aldrig det.
Han bara ”ångrade” sig och vägrade sen häva försäljningen?
Är vi säkra på att han ångrat sig. Vi vet ju att han inte skrev brevet där det påstods…
Dock anser ju någon att han gjort det.
2022-04-27, 22:49
Medlem
braatthas avatar
Citat:
Haha, nej, den ursäkten minns jag inte. Det kan väl inte rimligen finnas någon ursäkt för det. Vad skyllde han på då? Att hunden ätit upp den?
Fritt från minnet så var det att han skulle ta in en ny som var mer rätt än den som han uppenbart (troligast)endast hade muntligt från Mpls man o son.
Dom vågade nog inte fullfölja det när det kom fram här i princip samtidigt med hennes Facebook.
2022-04-27, 22:50
Medlem
fnirps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av martinator
Är vi säkra på att han ångrat sig. Vi vet ju att han inte skrev brevet där det påstods…
Dock anser ju någon att han gjort det.

Han påstod att han ångrade sig pga slyröjningen. I den där TV4-intervjun när Ebba inte var en dam.
2022-04-27, 22:54
Medlem
braatthas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merrybum
Jag diskuterar väl det aktuella oxå. Men efter månader av kompledigt är det väl okey att ta det lite från början.

Bara riva kontraktets dagar är nog förbi. Jag såg att det kommenterades om vad jag skrivet. Givetvis menade jag att det inte räcker om en river kontraktet. Men Esbjörn bad ju om att få häva det. Så att han oxå rev sitt trodde jag självklart var underförstått. Men det var det så klart inte i denna tråd.

Esbjörn är gammal, har har inga släktingar och han känner nog att han kan bångstya sig så länge det går. Kanske han tänker att om det så är det sista han gör, så ska han ha tillbaka huset. Han överklagar nog i absurdum ska du se.

Han hävdar ju faktiskt att han även i ångrar att han skrev på förlikningen, att han kände sig pressad. Ganska exakt vad han påstår när han skrev på med Ebba i köket, den där augustidagen. Det är ju det hela sopan handlar om.

Och om det på riktigt är som han påstår, då ska han givetvis överklaga så länge det går. Han har ju knappast något att förlora.

Hur han mår är ju givetvis svårt att veta. Uppenbarligen anser han sig må bättre av att kämpa för att få tillbaks sin älskare släktgård, än att släppa den. Han kanske inte anser sig ha så mycket att gå vidare till, utan vill leva i det gamla.

Det har ju heller aldrig varit tal om att Ebba inte ska få tillbaka sina pengar. Förutom u denna tråd då.
Det finns tre ex av avtalet.
Och han har inte överklagat sin försäljning
Han har endast överklagat sin egna stadsfästelse.
Och iom det så har han låst sin egna hanpeng på 390.000 det är det han kan förlora.
2022-04-27, 22:54
Medlem
trngws avatar
Citat:
Fritt från minnet så var det att han skulle ta in en ny som var mer rätt än den som han uppenbart (troligast)endast hade muntligt från Mpls man o son.
Dom vågade nog inte fullfölja det när det kom fram här i princip samtidigt med hennes Facebook.

Han medgav alltså att den värderingen var oriktig. Intressant. Det har jag inget minne av. När/var framkom denna "ursäkt"?
2022-04-27, 22:58
Medlem
trngws avatar
Citat:
Det finns tre ex av avtalet.
Och han har inte överklagat sin försäljning
Han har endast överklagat sin egna stadsfästelse.
Och iom det så har han låst sin egna hanpeng på 390.000 det är det han kan förlora.

Så är det. Försäljningen av huset är inte längre tvistigt på något vis. Parterna är överens, Esbjörn har medgivit att Ebba har bättre rätt till fastigheten, affären har fullbordats och därefter har ingen haft något att anmärka rättsligt på något av det.
2022-04-27, 23:20
Medlem
Merrybums avatar
Citat:
Tvärtom faktiskt, det har aldrig varit tal om att Ebba skall få tillbaka sina pengar. Esbjörn erbjöd endast en liten del av allt Ebba lagt ut, han kallade det väl till och med själv för en symbolisk summa.
Esbjörn har bett att få betala tillbaka handpenningen i sin först kontakt med Ebba. Han har haft pengarna på ett despotins konto. De 3,9 Ebba betalade för huset har aldrig varit snack om annat än att Ebba ska få tillbaka.

Att Ebba sedan kan kräva en jävla massa pengar för sveda och värk, utlagda kostnade, annat boende rättegång och allt möjligt som hon kan fantisera och fabulera fram är en annan sak. Men personligen tycker jag Ebba borde tiga och tugga i sig dom som läropengar. För att hon aldrig mera ska försöka få tillgång till något som inte är hennes.
Citat:
Ursprungligen postat av rhdf
Men för h***te släpp sargen nu..
Det är en sak att du läser ikapp, men du behöver inte svara ikapp på saker som torde varit utredda 100ggr nu

Hade han velat ha tillbaka sin "släktgård" (föräldrarnas sommarstuga) så var det rätta sättet att göra det att försöka få till en hävning kort efter kontraktsskrivningen.

INTE vägra medverka till att häva avtalet för att sedan "tvingas" att skriva på en förlikning (som han påstår skett.)

Utöver det har han, som vi påtalat, tagit emot slutbetalningen och skrivit på köpebrevet.

Jäkligt märkligt sätt att kämpa för att få tillbaka fastigheten. Om det nu inte är så att det är själva obstruerandet han finner nöje i...

Förövrigt, som vi också försökt förklara, så är det inte Ebba han krigar mot nu. Det är tekniskt själv sig själv han har som motpart eftersom det var han som ville ha en stadfästelse och det är DEN som han överklagade till SH och sedan har han överklagat deras avslag av prövningstillstånd till HD
Känns det kul att sitta och missförstå? Tycker du att det bidrar till en givande diskussion?

Saker är inte utredda för att du/ni har sagt det. Jag förstår att det känns jobbigt. I synnerhet om man är van att få bestämma just sådan saker.

Du kunde inte låta bli släktgårds bollen? Förihelvete, jag förtydligade ju till och med med rubrik att jag kallade det släktgård för att retas.

Du förstår väll att du är ologiskt när du med säkerhet slår fast att att inget tvång förekommit. För att sedan skriva, som han påstår. Påstår han det kan det ha förekommit. Jag menar karl är ju glasklar i huvudet. Varför skulle han ljuga?

Förövrigt förstår jag vad Esbjörn överklagat. Men självklart har han överklagat det som ett led i att få tillbaka sitt hus. Så självklart är det Ebba han krigar mot.

Försök nu att fortsättningsvis inte medvetet missförstå. Och var inte så bokstavstrogen att du autist missförstår.

Citat:
Ursprungligen postat av MisterSeven
Då är det du och Sektdrottningen Ebba som sett den, minst sagt ett märkligt sammanträffande.
Tänk om…

HAN LJUGER

Om jag ska va ärlig så tror jag

HAN LJUGER
Senast redigerad av Merrybum 2022-04-27 kl. 23:22.
2022-04-27, 23:26
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merrybum
Esbjörn har bett att få betala tillbaka handpenningen i sin först kontakt med Ebba. Han har haft pengarna på ett despotins konto. De 3,9 Ebba betalade för huset har aldrig varit snack om annat än att Ebba ska få tillbaka.

Att Ebba sedan kan kräva en jävla massa pengar för sveda och värk, utlagda kostnade, annat boende rättegång och allt möjligt som hon kan fantisera och fabulera fram är en annan sak. Men personligen tycker jag Ebba borde tiga och tugga i sig dom som läropengar. För att hon aldrig mera ska försöka få tillgång till något som inte är hennes.
Känns det kul att sitta och missförstå? Tycker du att det bidrar till en givande diskussion?

Saker är inte utredda för att du/ni har sagt det. Jag förstår att det känns jobbigt. I synnerhet om man är van att få bestämma just sådan saker.

Du kunde inte låta bli släktgårds bollen? Förihelvete, jag förtydligade ju till och med med rubrik att jag kallade det släktgård för att retas.

Du förstår väll att du är ologiskt när du med säkerhet slår fast att att inget tvång förekommit. För att sedan skriva, som han påstår. Påstår han det kan det ha förekommit. Jag menar karl är ju glasklar i huvudet. Varför skulle han ljuga?

Förövrigt förstår jag vad Esbjörn överklagat. Men självklart har han överklagat det som ett led i att få tillbaka sitt hus. Så självklart är det Ebba han krigar mot.

Försök nu att fortsättningsvis inte medvetet missförstå. Och var inte så bokstavstrogen att du autist missförstår.

Tänk om…

HAN LJUGER

Om jag ska va ärlig så tror jag

HAN LJUGER

Som sagt, det har aldrig varit tal om att Ebba skall få tillbaka sina pengar, bara en symbolisk summa. Handpenningen tog det nästan ett år innan Esbjörn till sist deponerade, men han vägrade kategoriskt att ställa upp på en överenskommelse om återköp. Istället gick han med på en förlikning.

Ebba har inte krävt en krona tillbaka. Hon har bara önskat att Esbjörn antingen ställer upp på möte för att diskutera ett återköp, eller att Esbjörn fullgör sin del av avtalet. Esbjörn valde själv det senare.

Ja, tänk om nån ljuger. Det vi vet, det är att Esbjörn ljuger, peddot ljuger, och du ljuger. Hela tiden.

Så, vad hände med Esbjörns 5.7 miljoner värdering? Var är den? Varför mörkas den? Varför fick inte domstolen se den? Visst ja, det finns ju inte, den var ju en lögn, den med.
2022-04-27, 23:52
Avslutad
Citat:
Som sagt, det har aldrig varit tal om att Ebba skall få tillbaka sina pengar, bara en symbolisk summa. Handpenningen tog det nästan ett år innan Esbjörn till sist deponerade, men han vägrade kategoriskt att ställa upp på en överenskommelse om återköp. Istället gick han med på en förlikning.

Ebba har inte krävt en krona tillbaka. Hon har bara önskat att Esbjörn antingen ställer upp på möte för att diskutera ett återköp, eller att Esbjörn fullgör sin del av avtalet. Esbjörn valde själv det senare.

Ja, tänk om nån ljuger. Det vi vet, det är att Esbjörn ljuger, peddot ljuger, och du ljuger. Hela tiden.

Så, vad hände med Esbjörns 5.7 miljoner värdering? Var är den? Varför mörkas den? Varför fick inte domstolen se den? Visst ja, det finns ju inte, den var ju en lögn, den med.

Lögnen är Sektdrottning Ebbas 2a värdering vilken tr... är den enda som sett enligt tr...

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in