2022-04-27, 21:36
Medlem
trngws avatar
Esbjörn sålde huset till Ebba den 20e augusti 2020.
Esbjörn ville sälja huset till Ebba. Det har bekräftats vid ett flertal tillfälle. Det bekräftades när han gick till Ebba för att berätta för henne att han ville sälja till henne. Det bekräftades när han skrev på avtalet den 20 augusti. Det bekräftades när han glatt besökte Ebba i huset den 30 augusti. Det bekräftades när han i domstolen för rätten berättade att han sålde huset av egen fri vilja, och det bekräftades när han signerade förlikningsavtalen där han också medger att han korrekt och riktigt sålt huset till Ebba.
2022-04-27, 21:39
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merrybum

Det har ju heller aldrig varit tal om att Ebba inte ska få tillbaka sina pengar. Förutom u denna tråd då.

Tvärtom faktiskt, det har aldrig varit tal om att Ebba skall få tillbaka sina pengar. Esbjörn erbjöd endast en liten del av allt Ebba lagt ut, han kallade det väl till och med själv för en symbolisk summa.
2022-04-27, 21:40
Medlem
Citat:

Hur han mår är ju givetvis svårt att veta. Uppenbarligen anser han sig må bättre av att kämpa för att få tillbaks sin älskare släktgård, än att släppa den. Han kanske inte anser sig ha så mycket att gå vidare till, utan vill leva i det gamla.

Det har ju heller aldrig varit tal om att Ebba inte ska få tillbaka sina pengar. Förutom u denna tråd då.

Men för h***te släpp sargen nu..
Det är en sak att du läser ikapp, men du behöver inte svara ikapp på saker som torde varit utredda 100ggr nu

Hade han velat ha tillbaka sin "släktgård" (föräldrarnas sommarstuga) så var det rätta sättet att göra det att försöka få till en hävning kort efter kontraktsskrivningen.

INTE vägra medverka till att häva avtalet för att sedan "tvingas" att skriva på en förlikning (som han påstår skett.)

Utöver det har han, som vi påtalat, tagit emot slutbetalningen och skrivit på köpebrevet.

Jäkligt märkligt sätt att kämpa för att få tillbaka fastigheten. Om det nu inte är så att det är själva obstruerandet han finner nöje i...

Förövrigt, som vi också försökt förklara, så är det inte Ebba han krigar mot nu. Det är tekniskt själv sig själv han har som motpart eftersom det var han som ville ha en stadfästelse och det är DEN som han överklagade till SH och sedan har han överklagat deras avslag av prövningstillstånd till HD
2022-04-27, 21:40
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
DU LJUGER!

Jag har sett den.

DU LJUGER!

Då är det du och Sektdrottningen Ebba som sett den, minst sagt ett märkligt sammanträffande.
2022-04-27, 21:44
Medlem
nova68s avatar
Citat:
Jag diskuterar väl det aktuella oxå. Men efter månader av kompledigt är det väl okey att ta det lite från början.

Bara riva kontraktets dagar är nog förbi. Jag såg att det kommenterades om vad jag skrivet. Givetvis menade jag att det inte räcker om en river kontraktet. Men Esbjörn bad ju om att få häva det. Så att han oxå rev sitt trodde jag självklart var underförstått. Men det var det så klart inte i denna tråd.

Esbjörn är gammal, har har inga släktingar och han känner nog att han kan bångstya sig så länge det går. Kanske han tänker att om det så är det sista han gör, så ska han ha tillbaka huset. Han överklagar nog i absurdum ska du se.

Han hävdar ju faktiskt att han även i ångrar att han skrev på förlikningen, att han kände sig pressad. Ganska exakt vad han påstår när han skrev på med Ebba i köket, den där augustidagen. Det är ju det hela sopan handlar om.

Och om det på riktigt är som han påstår, då ska han givetvis överklaga så länge det går. Han har ju knappast något att förlora.

Hur han mår är ju givetvis svårt att veta. Uppenbarligen anser han sig må bättre av att kämpa för att få tillbaks sin älskare släktgård, än att släppa den. Han kanske inte anser sig ha så mycket att gå vidare till, utan vill leva i det gamla.

Nej du fortsätter ändå i samma förflutna tid som innan.
Du kommer även ihärdigt med fortsatt felaktiga påståenden.

Men Esbjörn bad ju om att få häva det

Nej vännen han gjorde aldrig det.
Han bara ”ångrade” sig och vägrade sen häva försäljningen?
2022-04-27, 21:45
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MisterSeven
Då är det du och Sektdrottningen Ebba som sett den, minst sagt ett märkligt sammanträffande.

Så klart att Ebba också har sett den. Men vi är inte ensamma om det, hon och jag, det finns fler som har sett den.
2022-04-27, 21:47
Avslutad
Citat:
Så klart att Ebba också har sett den. Men vi är inte ensamma om det, hon och jag, det finns fler som har sett den.

Intressant, men varför göms den, vem var mäklaren?
2022-04-27, 21:49
Medlem
trngws avatar
Citat:
Intressant, men varför göms den, vem var mäklaren?

Jag visste inte att den göms. Hur vet du att den göms?
2022-04-27, 21:51
Avslutad
Citat:
Jag visste inte att den göms. Hur vet du att den göms?

Sektdrottningen Ebba har ivf inte visat upp värdering nr 2, den har dolts i samma dunkel som initialt vid kontrakskrivningen.
2022-04-27, 22:04
Medlem
trngws avatar
Citat:
Sektdrottningen Ebba har ivf inte visat upp värdering nr 2, den har dolts i samma dunkel som initialt vid kontrakskrivningen.

Har hon inte visat upp den? Hur vet du att hon inte har visat upp den?

Esbjörn sa att han hade en värdering på 5.7 miljoner, men någon sådan har inte skickats in till domstolen. Varför döljer Esbjörn denna värdering?
2022-04-27, 22:15
Medlem
braatthas avatar
Citat:
DU LJUGER!

Jag har sett den.

DU LJUGER!

Är det den som börjar på V och slutar på A i så fall har jag sett den med!
2022-04-27, 22:19
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av braattha
Är det den som börjar på V och slutar på A i så fall har jag sett den med!

Ja, visst är det märkligt att vi har sett något som aldrig visats.

Vad någon aldrig sett, däremot, inte ens Esbjörn och hans grovt kriminella ombud, pedofilen Johann Binninge, det är den där värderingen på 5.7 miljoner. Den har aldrig sett dagens ljus, det är ett som är säkert. Bara ännu en i raden av alla lögner från Esbjörnligan och Binnningemaffian.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in