2022-05-12, 12:00
Medlem
nova68s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av braattha
- Klinisk diagnostik - EKG.nu
ICD-10 kod för Osjälvständig personlighetsstörning är F607. Diagnosen klassificeras under kategorin Specifika personlighetsstörningar
Vad mer exakt betyder det

Om ICD koden ursprungligen egentligen var F607 osjälvständig personlighetsstörning och inte F067 lindrig kognitiv nedsättning, så förstår jag mycket väl varför cirkusen ännu kan pågå.
Det är verkligen inte Esbjörn som driver detta, det har aldrig varit Esbjörn som ångrat sig.
Han har tidigare haft spekulanter som bjudit för lite och nu frågat på byn om någon visste intresserade köpare.
Det visste någon på byn som sa åt Ebba att han var villig sälja 2 gemensamma bekanta fick kontakta Esbjörn, som gick till Ebba i förhoppning om att sälja (han hade en värdering 2012 så han visste värdet)
Esbjörn har av egen fri vilja utan att några påtryckningar förekommit sålt, allt har gått riktigt till med värderingar och Anticimex bl.a. det har gjorts i lugn takt och utan stress för Esbjörn.
Esbjörn har i lugn och ro under 2 månader fått fundera i sin egen takt.

Sen kom bakslaget för den som lider av F607

Osjälvständig personlighetsstörning karaktäriseras av viljan att bli omhändertagen och rädsla för att bli övergiven.
Individer med störningen har svårt att fatta enkla beslut, låter andra ta initiativ och ansvar och behöver stöd och uppmuntran av en förälder eller partner.
De har svårt att säga emot och går hellre med på något de egentligen tycker är fel, och riskerar hellre att bli utsatta för psykisk och fysisk misshandel av en dominerande partner än att leva ensamma.

Vidare måste personens besvär vara så pass påtagliga att det innebär stora besvär i personens vardagsliv, samt att personen har minst 4 av följande symptom
Försöker få andra att ta stora beslut åt denne
Värderar önskningar från den personen är beroende av som viktigare än sina egna, och försöker överdrivet uppfylla dennes önskningar
Vägrar i allmänhet kräva någonting alls från de som personen är beroende av
Känner sig hjälplös eller obekväm om personen är ensam, eftersom de upplever att de inte kan klara sig själva
Starka rädslor för att bli lämnad ensam, till följd av personens uppfattning om att personen inte kan klara sig själv
Klarar inte av att ta vardagliga beslut om personen inte mottagit omfattande råd från andra
2022-05-12, 12:16
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MisterSeven
Okej, minns inte exakt ordföljd men ivf att Esbjörn var EGEN. Förnekar du det också?

Likväl gör man inte affär i miljonklass i DUNKEL om man har med en 80 plus man, vilken det första man tänker på när man ses första gången ÄR att han är EGEN.
Men det passar ju bra om man tänker blåsa någon, vilket i mina ögon Ebba Busch gjort med Esbjörn.

Det är det som är problemet med er troll, att ni fantiserar ihop saker och lägger ord i folks mun. Saker de aldrig sagt.

Det handlar här inte om ordföljd, Ebba sa varken väldigt egen eller egenväldigt. Även om det senare skulle kunna vara en bra beskrivning av Esbjörn.

Du gör som sveriges radio, och påstår att Ebba sa något hon inte sagt. Du ändrar och lägger till saker. Det är inte första gången du ljuger.

Vad Ebba faktiskt sa, enligt Expressen, var "Jag har uppfattat Esbjörn som egen"
Ebba har alltså inte ens påstått att Esbjörn ÄR egen, hon har bara sagt att hon uppfattar honom som egen. Om du har minsta lilla språkkunskaper, så vet du att ordet egen är allt annat än entydigt och kan betyda/mena många olika saker. Och exakt vad Ebba menade att hon uppfattat, kan du knappast veta. Men en sak är klar, hon uttryckte sig inte som du påstod!
2022-05-12, 12:18
Medlem
Merrybums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Men nu kan väl du berätta på vilken sida det står att han fick sluta på jobbet för att inte klarade av att följa med i den tekniska utvecklingen och att han bodde i huset hela somrarna?
Jag missade ingenting. Men att vi lyfter fram olika saker i texten är inte speciellt konstigt enligt mig. På sidan 4 kan du läsa att han och sambon vistades i sommarstugan från juni till september.
Och på sidan 6 kan du läsa om att Esbjörn hade svårt att först ett tredimensionellt data program som infördes på jobbet. Och att han fick sluta. Om det var exakt därför vill jag låta vara osagt.
2022-05-12, 12:32
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merrybum
Jag missade ingenting. Men att vi lyfter fram olika saker i texten är inte speciellt konstigt enligt mig. På sidan 4 kan du läsa att han och sambon vistades i sommarstugan från juni till september.
Och på sidan 6 kan du läsa om att Esbjörn hade svårt att först ett tredimensionellt data program som infördes på jobbet. Och att han fick sluta. Om det var exakt därför vill jag låta vara osagt.

Ja jösses vad du ljuger, hela tiden. Det står inte alls att han svårt att förstå programmet. Och sluta fick han göra 4 år senare, så det hade knappast någon koppling som du tycks försöka få det till.

Citat:
Han märkte under
vidareutbildning för tredimensionell ritning på dator att han
inte hade samma kapacitet att ta in det då. Jobbade fram till
2005 - 2006, osäker uppgift. Fick sedan inte jobba kvar
längre.

Det han säger är att han märkte att han inte hade samma kapacitet att ta in det han skulle lära sig. Men det är fullt normalt att någon som närmar sig pensionsåldern inte har samma kapacitet att lära sig saker, som en ung person. Det handlar inte minst om något så enkelt som att man i den åldern inte längre har samma studievana som en ung person. Det står inte ett ord om att han hade svårt att förstå.
Att han sedan inte fick jobba kvar längre kan mer troligt bero på en helt normal personalnedskärning som inte hade ett skvatt med någon enskild individ att göra.

Det som är intressant att notera är följande notering i journalen

Citat:
Cyklar i princip dagligen. Åker till biblioteket och läser
tidningar. Hälsar på på före detta arbetsplatsen. Läser
tidningar, ser på TV, gärna sport samt nyheter. Vet vilka
tider de olika programmen går.

Kör bil vilket fungerar bra

Han fungerar helt enkelt utmärkt som vilken normal människa som helst, och har till och med koll på vilka tider de olika programmen på TV går. Det är det fasiken inte många av dagens unga som har koll på. Esbjörn är, ser vi återigen, en minnesmästare.
Senast redigerad av trngw 2022-05-12 kl. 12:34.
2022-05-12, 12:38
Medlem
Citat:
Han är född 1939 och jobbade fram till 2005 - 2006, årtalet osäkert. Det är väl bara att räkna åren så förstår man varför han slutade jobba då.
2022-05-12, 12:51
Avslutad
Citat:
Upptäcker att det är bra att läsa vissa saker igen. Här blir det tydligt att huset var väldigt viktigt för Esbjörn, och att han och sambon bodde i det hela somrarna. Det blir oxå tydligt att han gjort saker på huset. Även om han varit mindre bra på att slutföra.

Han har oxå upplevt minnes störningar en längre tid och som jag fattat det fick han sluta på jobbet för han inte klarade att hänga med i den tekniska utvecklingen. Han säger ju oxå att han behöver skriva upp saker för att minnas dom. Olyckligt med att få värderingarna muntligt då kan jag tänka.

Esbjörn har i tråden beskrivets som vidlyftig, men enligt dessa journaler så beskrivs han som lågmäld.

Det var mycket intressant att läsa igen. Tack för du postade det.

Det hela är väl uträknat av Ebba och sina allierade initialt i affären. De visste så väl till Esbjörns tillkortakommanden och utnyttjade dessa till att överta Esbjörns släktgård utan att någon utomstående skulle hinna förstå vad som skett. Detta med muntlig värdering är ju så in i hvete dumt att man baxnar av bara tanken.
Senast redigerad av MisterSeven 2022-05-12 kl. 13:48.
2022-05-12, 12:56
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Han är född 1939 och jobbade fram till 2005 - 2006, årtalet osäkert. Det är väl bara att räkna åren så förstår man varför han slutade jobba då.

Mycket riktigt, och det intressanta är att han verkar inte helt nöjd med att han inte fick jobba kvar efter att han fyllt 66-67 år.

Detta är bara ännu en detalj i Esbjörns liv som på ett tydligt sätt visar att han är mer viril, energisk och kompetent än de allra flesta. En sak är säker, det var inte många 67 åringar som 2006 satt och rattade konstruktionsprogram i 3D! Men det gjorde Esbjörn, även om han var lite irriterad över att han inte hade samma kapacitet som Zlatan

Att Esbjörn var fullt medveten om vad han gjorde när han sålde huset och att han gjorde det av egen fri vilja, råder det ingen tvekan om. Esbjörn har själv berättat det. Esbjörn har själv bevisat det, och flera psykologer, läkare och en professor, samt överförmyndarmyndigheten har slagit fast saken.
Senast redigerad av trngw 2022-05-12 kl. 13:12.
2022-05-12, 13:44
Avslutad
Att Esbjörn INTE var fullt medveten om vad han gjorde när han sålde huset och att han INTE gjorde det av egen fri vilja, råder det INGEN tvekan om!
2022-05-12, 14:00
Medlem
lillen-68s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Ja jösses vad du ljuger, hela tiden. Det står inte alls att han svårt att förstå programmet. Och sluta fick han göra 4 år senare, så det hade knappast någon koppling som du tycks försöka få det till.
Det han säger är att han märkte att han inte hade samma kapacitet att ta in det han skulle lära sig. Men det är fullt normalt att någon som närmar sig pensionsåldern inte har samma kapacitet att lära sig saker, som en ung person. Det handlar inte minst om något så enkelt som att man i den åldern inte längre har samma studievana som en ung person. Det står inte ett ord om att han hade svårt att förstå.
Att han sedan inte fick jobba kvar längre kan mer troligt bero på en helt normal personalnedskärning som inte hade ett skvatt med någon enskild individ att göra.

Det som är intressant att notera är följande notering i journalen

Han fungerar helt enkelt utmärkt som vilken normal människa som helst, och har till och med koll på vilka tider de olika programmen på TV går. Det är det fasiken inte många av dagens unga som har koll på. Esbjörn är, ser vi återigen, en minnesmästare.

Om han jobbat till 2005-2006 har han gått i pension och inte förtidspensionerats.
Esbjörn är född i maj 1939 och 2005-2006 var han kring 66år dvs. uppnått pensionsåldern på 65år.
Men man fick jobba till 67år om man ville, så det verkar som han ville men inte klarade den nyare data tekniken.
2022-05-12, 14:03
Medlem
lillen-68s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MisterSeven
Att Esbjörn INTE var fullt medveten om vad han gjorde när han sålde huset och att han INTE gjorde det av egen fri vilja, råder det INGEN tvekan om!

Hur var det nu i domstolen vid MUF inför rättegången.
”Esbjörn Bolin har av egen fri vilja utan att några påtryckningar förekommit undertecknat köpeavtalet”
Ja du Däniken, det är inte lätt att försöka överbevisa Esbjörn själv gällande hans fria vilja.
2022-05-12, 14:05
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lillen-68
Om han jobbat till 2005-2006 har han gått i pension och inte förtidspensionerats.
Esbjörn är född i maj 1939 och 2005-2006 var han kring 66år dvs. uppnått pensionsåldern på 65år.
Men man fick jobba till 67år om man ville, så det verkar som han ville men inte klarade den nyare data tekniken.

Esbjörn har ju visat sig vara en viril och framåt man, Barry's rapport var ju också mycket tydlig med detta, idel lovord

Jag tolkar det som att han klarade den nya datatekniken med bravur, vid en ålder på 60+ fick han utbildning i den och jobbade sedan 3-4 år till tills han passerat pensionssträcket. Att han inte hade "samma kapacitet" för att ta in nya kunskaper vid denna ålder, ser jag inte som någon indikation på att han inte kunde, utan mer på att han hade höga förväntningar på sig själv. Det säger ju, tänker jag, bara att han inte bara kunde, utan även ville och hade ambition, ett tecken mer än något på att han rent generellt var mer viril än gemene man i samma ålder. Det stärks ju också av att han tycks ha velat jobba ännu längre.

Återigen är detta bara ytterligare indikationer på att Esbjörn har de förmågor som krävs för att göra det han gjorde, att sälja sitt hus
2022-05-12, 14:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lillen-68
Hur var det nu i domstolen vid MUF inför rättegången.
”Esbjörn Bolin har av egen fri vilja utan att några påtryckningar förekommit undertecknat köpeavtalet”
Ja du Däniken, det är inte lätt att försöka överbevisa Esbjörn själv gällande hans fria vilja.
Frågan ställdes av fisken för att säkerställa grunden för bestridandet.
Inget annat.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in