2022-04-27, 21:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Niffy
Nå må du være forsiktig..

Synes det er greit å spørre når det linkes til noe veldig gammelt uten å opplyse om hverken dato eller noe mer..
Citera
2022-04-27, 21:58
Medlem
Niffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lorentsen
Ja, det blir vanskelig å komme utenom RU på en eller annen måte. Det er nok han som er nøkkelen til løsningen på denne saken.

Du lager det mer komplisert enn det trenger være. RU kunne i teorien være denne såkalte Skybert-vennen.

Som hadde en affære med AE, og lurte henne med på et krypto- og arrangert kidnappings/forsvinningsplott, som resulterte i hennes død?
Citera
2022-04-27, 22:05
Medlem
"To år siden Tom Hagen ble pågrepet: – Betenkt over at siktelsen opprettholdes
Tom Hagens forsvarer mener at siktelsen etter to år opprettholdes på svakt grunnlag."
https://www.nrk.no/norge/tom-hagen-siktet-i-to-ar-1.15945889
Citera
2022-04-27, 22:06
Medlem
Citat:
Du lager det mer komplisert enn det trenger være. RU kunne i teorien være denne såkalte Skybert-vennen.

Ja, og i teorien kan hun ha blitt bortført av romvesener.
Citera
2022-04-27, 22:06
Medlem
Legokatts avatar
Citat:
En kombinasjon jeg ikke har tenkt på..
Senast redigerad av Legokatt 2022-04-27 kl. 22:13.
Citera
2022-04-27, 22:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Niffy
Som hadde en affære med AE, og lurte henne med på et krypto- og arrangert kidnappings/forsvinningsplott, som resulterte i hennes død?

Han kunne sagt at han skulle hjelpe AE til å komme seg bort fra TH, men de egentlige planene hans var å presse TH for penger.

Men det stemmer etter min mening dårlig med sporene i S4.
Citera
2022-04-27, 22:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Legokatt
En kombinasjon jeg ikke har tenkt på.
Men hva med aldersforskjellen?

Nå tenkte jeg mest på et platonisk forhold, men i dag er vel det meste lov.
Citera
2022-04-27, 22:15
Medlem
Citat:
Han kunne sagt at han skulle hjelpe AE til å komme seg bort fra TH, men de egentlige planene hans var å presse TH for penger.

Men det stemmer etter min mening dårlig med sporene i S4.
Hvis det stemmer at RU har den nevnte skrivefeilen (se innlegg i vgd) som også er i trusselbrevet, er det usannsynlig at han har noe å gjøre med trusselbrevet. Dette tyder i så fall også på at TH ikke har noe å gjøre med trusselbrevet, for det ville jo vært idiotisk å plante en skrivefeil til en mann som han har hatt flere møter med. Da er det mer trolig at noen plantet RUs skrivefeil i trusselbrevet for å kaste mistanke mot RU og TH.
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
For politiet er det viktig å få svar på følgende spørsmål:
Er det en nordmann eller en utlending som har skrevet brevet?
Kan det være ord og uttrykk i brevet som på andre måter kan bidra til å identifisere forfatteren?
Fetad: Politiet bør også tenke på at trusselbrevforfatteren kan ha plantet ord og uttrykk og skrivefeil m.m. fra en annen (uskyldig) persons tekster. Med tanke på dette: Hvis politiet mener å kunne identifisere forfatteren ut fra slike detaljer (og hvis den personen som de mener å kunne identifisere er uskyldig) bør også etterforske hvem som har eller kan ha lest vedkommendes tekster og som kan ha plantet vedkommendes ord og uttrykk og skrivefeil m.m. i trusselbrevet.

Citat:
Jeg tror ikke det. Jeg tror at politiet begynner å bli desperate
Jeg vet ikke om de i det hele tatt har etterforsket om forfatteren av trusselbrevet eventuelt kan ha plantet skrivefeil i trusselbrevet eller om de har etterforsket hvem som eventuelt kan ha plantet disse eventuelle skrivefeilene for å eventuelt peke mot en uskyldig person.
Diskusjon om skrivefeilene og link finnes på denne siden:
https://vgd.no/samfunn/aktuelt/tema/1852361/tittel/falkevik-hagen-kidnappet/innlegg/49430186/#49430186
Senast redigerad av z-z-z 2022-04-27 kl. 22:35.
Citera
2022-04-27, 22:23
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
"To år siden Tom Hagen ble pågrepet: – Betenkt over at siktelsen opprettholdes
Tom Hagens forsvarer mener at siktelsen etter to år opprettholdes på svakt grunnlag."
https://www.nrk.no/norge/tom-hagen-siktet-i-to-ar-1.15945889

Holden er ikke lenger like sikker på henleggelse, skjønner jeg.
Citera
2022-04-27, 22:24
Medlem
Citat:
En ting er å være uenig i en hypotese, men når du kaller det for ondskap og psykopati, da er du på ville veier.

Å forsøke å gjøre offeret til den skyldige er helt klart psykopati.

Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
Jeg tenker at hvis politiet på noen måte foregriper eller hinter om en pågripelse
i denne saken, så risikerer de å blåse muligheten. De holder godt kjeft av en grunn.

Ja. Helt stille ... til det er over. Eneste mulige tilnærming, slik saken står.
Citera
2022-04-27, 22:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Legokatt
Men det som nevnes i artikkel i dag er at krypto-sporet er hovedprioritet samt dette:

"Det jobbes aktivt med de handlingsrelaterte sporene fra åstedet, og temaer som kan avklare skyld eller uskyld for de som er siktet i saken".

At politiet åpner opp for at handlingsrelaterte spor kan avklare uskyld, hva kan det tyde på? Kan det tyde på at tidligere antagelser om disse sporene ikke var riktig?

Nei, alt handler kun om TH, de har ingen andre i kikkerten. Det snakkes kun om TH sin skyld eller uskyld, det må politiet nødvendigvis gjøre inntil bevisene og tiltalen er et faktum. Husk at politiet har all verdens tid på seg, men for TH, som er en gammel og merket mann, begynner det å haste.
Citera
2022-04-27, 22:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Å forsøke å gjøre offeret til den skyldige er helt klart psykopati.

Det er det ingen som har gjort. Og det er heller ikke psykopati om noen hadde trodd AE hadde forsvunnet av egen fri vilje.

Legger du vanligvis skylden på offeret, hvis noen blir lurt og manipulert?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in