2022-04-27, 19:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av markusvanpersie
Har fulgt denne tråden i en evighet uten å ha skrevet noe.

Jeg bare kom over en sak, usikker på om det har blitt skrevet akkurat det tidligere, må bare beklage hvis jeg bare gjentar noen andre:

Jeg la merke til at HHB går inn i ett hav av TH's bedrifter nøyaktig i månedene før AEH forsvinner. Jeg mener noen her skrev at det var etter hun forsvant at HHB gikk inn i bedriftene, men dette ser ut til å starte rundt september 18.

Har ikke noen god forklaring på dette selv, men er vel litt tilforlatelig hvordan datteren trer inn i manesjen måneden før mor selv forsvinner?

TH må vel prøve å forberede ett slags generasjonsskifte. Mener både TH og AE fylte 68 år i 2018.

Ingenting er kjent om TH har skrevet testamente, og hva slags disposisjoner som eventuelt er nevnt der.

Det kan jo også være i-verste-fall-forberedelser, i tilfelle TH blir tatt for det godt planlagte drapet på AE. Sånn, for sikkerhets skyld.

Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
Det er definitivt ikke hyggelig å lese innleggene fra disse personene.

Men hvis de prøver å sette TH i et godt lys, og AE i et mindre godt et, så
vil jeg påstå at de mislykkes totalt med det. Tvert om, det som skrives
av disse brukerne illustrerer ganske tydelig det menneskesynet som
gjør det mulig at en ektemann med kaldt blod tar livet av sin hustru.

Nei, det er så helt uhyggelig utrivelig å lese noen av innleggene her. Jeg pleier å scrolle over de. Har jo lært meg nickene. Jeg skumleser ikke engang lenger.

Ondskap og psykopati. Det er ondskap og psykopati å forsvare ondskap og psykopati også.

Citat:
Ursprungligen postat av Troverdig
Når politiet utlyser ny pressekonferanse i denne saken neste gang, så er siste brikke i puslespillet på plass, og det dreier seg om hvor Kryptovaluta verdt 10mill. har havnet.

Ja.

Politiet har kommet med uttalelse i forbindelse med at det-er-straks-to-år-siden-TH-ble-pågrepet. Men ingenting nytt. Ingen nye detaljer av noe slag.

Så. Enig med deg. Neste oppdatering fra politiet blir når TH blir pågrepet på nytt.
Citera
2022-04-27, 20:02
Medlem
Legokatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troverdig
Når politiet utlyser ny pressekonferanse i denne saken neste gang, så er siste brikke i puslespillet på plass, og det dreier seg om hvor Kryptovaluta verdt 10mill. har havnet.
Men det som nevnes i artikkel i dag er at krypto-sporet er hovedprioritet samt dette:

"Det jobbes aktivt med de handlingsrelaterte sporene fra åstedet, og temaer som kan avklare skyld eller uskyld for de som er siktet i saken".

At politiet åpner opp for at handlingsrelaterte spor kan avklare uskyld, hva kan det tyde på? Kan det tyde på at tidligere antagelser om disse sporene ikke var riktig?
Citera
2022-04-27, 20:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Legokatt
Men det som nevnes i artikkel i dag er at krypto-sporet er hovedprioritet samt dette:

"Det jobbes aktivt med de handlingsrelaterte sporene fra åstedet, og temaer som kan avklare skyld eller uskyld for de som er siktet i saken".

At politiet åpner opp for at handlingsrelaterte spor kan avklare uskyld, hva kan det tyde på? Kan det tyde på at tidligere antagelser om disse sporene ikke var riktig?
Jeg synes ikke at det kommer helt klart frem om 1) "de handlingsrelaterte sporene på åstedet" og 2) "temaer som kan avklare skyld eller uskyld" er samme ting eller to forskjellige ting. Jeg tolker setningen som at 1) og 2) er to forskjellige ting. Men det kan hende at noe i 1) også er sammenfallende med 2) og det kan være slik som det fetade som du skrev,

"Samtidig jobber politiet aktivt med andre spor, sier politiinspektør Gjermund Hanssen til NRK.
– Det jobbes aktivt med de handlingsrelaterte sporene fra åstedet, og temaer som kan avklare skyld eller uskyld for de som er siktet i saken."

Hvilke temaer tror dere politiet jobber med som kan avklare skyld eller uskyld?
Kan det feks være flere vitneavhør de jobber med?
Kanskje de bl.a. ser nærmere på hvor RUs ide om å kontakte TH kom fra?
Kanskje de ser nærmere på noen av de som visste at RU og TH hadde slike møter?

AEs mobil: Var den appen (som registrerte bevegelser) installert da hun fikk eller kjøpte den mobilen?
Var det viktig for GM at bevegelser ble registrert på en slik app på AEs mobil?
F.o.m. når hadde AE denne mobilen med app?

Hvis gulvet feks var nyvasket fra trappen i 1. etasje (trappen ned fra 2. etasje) og bort til hoveddøren, ville det vel kunne sees dersom slepesporene og sprox-avtrykkene ved hoveddøren var avsatt etter en slik eventuell gulvvask? Noe som da kunne bety at slepesporene var plantet?

Sto det noe om at slepesporene stoppet et sted? I så fall; hvorfor stoppet de? Fordi de var plantet?
Senast redigerad av z-z-z 2022-04-27 kl. 21:33.
Citera
2022-04-27, 20:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst

Nei, det er så helt uhyggelig utrivelig å lese noen av innleggene her. Jeg pleier å scrolle over de. Har jo lært meg nickene. Jeg skumleser ikke engang lenger.

Helt enig her! GG hypotesen kan forkastes av en enkel grunn:

RU sin know-how om Monero brukt i alvorlig kriminalitet/kidnapping allerede i første avhør. Denne viten er så sær at det må ha noe med saken å gjør når vi vet at akkurat dette ble brukt i forbrytelsen.

Med andre ord er de eneste sannsynlige hypotesene:

1. TH har fått og brukt denne kunnskapen fra RU og med/uten RU sin involvering helt/delvis i selve forbrytelsen.
2. RU har brukt denne kunnskapen i sitt kidnappingsplott uten at TH har vært involvert (men potensielt med andre kryptokriminelle medhjelpere)
3. Kryptokriminell GM har brukt dette etter informasjons-utveksling med RU (informasjonsflyten kan ha vært enveis eller toveis, med/uten RU sin viten).

Her er det ikke plass til en GG-hypotese med fantasier om at Skybert-vennen til AEH har orkestrert det hele og som da i tillegg må være krypto-kriminell som på mirakuløst vis også har hatt informasjonsflyt med RU. Det er like sannsynlig at hun ble bortført av romvesener. Science fiction. Nei - bare å fortsette scrolle over dette tøvet.
Citera
2022-04-27, 20:53
Medlem
Citat:

Ondskap og psykopati. Det er ondskap og psykopati å forsvare ondskap og psykopati også.

En ting er å være uenig i en hypotese, men når du kaller det for ondskap og psykopati, da er du på ville veier.
Citera
2022-04-27, 21:10
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Politiet har kommet med uttalelse i forbindelse med at det-er-straks-to-år-siden-TH-ble-pågrepet. Men ingenting nytt. Ingen nye detaljer av noe slag.

Så. Enig med deg. Neste oppdatering fra politiet blir når TH blir pågrepet på nytt.

Jeg tenker at hvis politiet på noen måte foregriper eller hinter om en pågripelse
i denne saken, så risikerer de å blåse muligheten. De holder godt kjeft av en grunn.
Citera
2022-04-27, 21:24
Medlem
Legokatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Askeladd1
Skybert-vennen til AEH har orkestrert det hele og som da i tillegg må være krypto-kriminell som på mirakuløst vis også har hatt informasjonsflyt med RU.
Er feil slik du fremstiller det. "Skybert" (som man vist kaller GM for i dag) kan ha fått informasjonen fra AEH. Hun bodde tross alt sammen med TH og hadde begynt å jobbe på Futurum. Husk nå på at det må være "skyberter" i alle hypotesene.

Noe jeg ikke får helt til å gå opp med krypto-guten er at han måtte ha tatt svært høy risiko ved å diskutere krypto/Monero åpenlyst på Futurum kort tid før forsvinningen.

Har en teori om at GM viste om disse møtene, samt viste at TH kunne få hjelp til å utføre betalingen. Trusselbrev tyder også på at GM håpet TH skulle betale uten å gå til politiet først.
=
GM viste om møtene og satte samtidig TH/RU i søkelyset.
Citera
2022-04-27, 21:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av univers123
Slepesporene stoppet på et sted (og derfor kan man ikke vite hvilken utgang som ble brukt for å fjerne AEH fra huset), leste jeg.

Citat:
Ursprungligen postat av FruCarlsberg
Jeg husker dessverre ikke hvor jeg leste det. Jeg har lest det et sted. Det har vært diskutert her på forumet om hvorfor slepesporene sluttet et sted. Noen nevnte at hun kanskje ble rullet inn i et teppe el.l. Kanskje noen andre her har en link til en artikkel om det med at slepesporene ikke fortsetter helt til en utgang fra huset?

Eventuelt kan det hende at en eller flere her på forumet har tolket opplysninger om slepesporene som ble funnet på badet og i tilknytning til et av badene fra artikler, som at slepesporene ikke var til stede hele veien til en utgang i huset?

Her er om andre detaljer om slepesporene:
"I tilknytning til et av badene i huset har politiets kriminalteknikere påvist det som kan omtales som slepespor. Utover det skal det ikke være åpenbare tegn til kamp i boligen, får VG opplyst.
Slepesporene skal gi et bilde på hvordan den mulige bortføringen kan ha foregått: Noen har kommet lynraskt inn i huset, fjernet 69-åringen fra baderommet, før de har tatt seg lynraskt ut igjen."
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/XwVgPB/loerenskog-forsvinningen-fant-slepespor-i-huset

"Da fant de slepespor på badet."
https://www.nettavisen.no/nyheter/vg-politiet-tror-anne-elisabeth-hagen-kan-ha-blitt-drept-hjemme/3423845235.html

"I nærheten av et av badene i huset har politiets kriminalteknikere funnet det som kan kalles slepespor. Det er ingen andre åpenbare tegn til kamp i boligen."
https://www.tv2.no/a/10442539/
Lynraskt? Tenkte politiet dette fordi det var så få sproxavtrykk?

Citat:
Ursprungligen postat av Skaanseth
Det var slepespor på badet og ut fra badet. Men i hvilken retning og hvor langt disse sporene evt strakk seg, holder de for seg selv. Kanskje stoppet de ved dørstokken. Et familiemedlem har sagt at TH MÅ ha sett de sporene.
https://www.nettavisen.no/nyheter/to-ar-siden-forsvinningen-dette-er-bevisene-politiet-mener-a-ha-mot-tom-hagen/s/12-95-3424038349
""Det var og slepespor ut fra badet som er kort avstand fra ytterdøren. Til politiet har Tom Hagen forklart at han ikke så trusselbrevet eller la merke til slepesporene fra badet.""
.
Senast redigerad av z-z-z 2022-04-27 kl. 22:20.
Citera
2022-04-27, 21:43
Medlem
Citat:

Skyld eller uskyld, sier politet i sitatet du selv viser til, ikke kun uskyld.

Og slik skal politiet jobbe, ikke noe spesielt for akkurat denne saken
Citera
2022-04-27, 21:45
Medlem
Legokatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Hvis gulvet feks var nyvasket fra trappen i 1. etasje (trappen ned fra 2. etasje) og bort til hoveddøren, ville det vel kunne sees dersom slepesporene og sprox-avtrykkene ved hoveddøren var avsatt etter en slik eventuell gulvvask? Noe som da kunne bety at slepesporene var plantet?

Sto det noe om at slepesporene stoppet et sted? I så fall; hvorfor stoppet de? Fordi de var plantet?
Kan hende du er inne på noe. Hvem vet.
At de fortsatt jobber med handlingsrelaterte spor er uansett interessant. Mulig for å sjekke om de passer med ulike hypoteser / eller om de ikke passer?
Senast redigerad av Legokatt 2022-04-27 kl. 21:51.
Citera
2022-04-27, 21:54
Medlem
Citat:
Kan hende du er inne på noe. Hvem vet.
At de fortsatt jobber med handlingsrelaterte spor er uansett interessant. Mulig de jobber med rekonstruksjon for å se om de passer med ulike hypoteser / eller om de ikke passer.
Enig i at det er interessant.
Hvis gulvet var nyvasket av GM før slepespor og sproxavtrykk ble avsatt (og alt dette foregikk på formiddagen) så er det ikke logisk at slepesporene var ekte. Fordi jeg tenker at det ville ha hastet for GM å få AE ut fra huset dersom hun var hardt skadd eller død (for å ta ned risiko for å bli tatt), og da hadde det vært logisk å vaske etter (og ikke før) utfraktingen. Jeg tror at det er mest sannsynlig at slepespor + sproxavtrykk i entre + på wc var plantet.
Citera
2022-04-27, 21:55
Medlem
Citat:
Helt enig her! GG hypotesen kan forkastes av en enkel grunn:

RU sin know-how om Monero brukt i alvorlig kriminalitet/kidnapping allerede i første avhør. Denne viten er så sær at det må ha noe med saken å gjør når vi vet at akkurat dette ble brukt i forbrytelsen.

Med andre ord er de eneste sannsynlige hypotesene:

1. TH har fått og brukt denne kunnskapen fra RU og med/uten RU sin involvering helt/delvis i selve forbrytelsen.
2. RU har brukt denne kunnskapen i sitt kidnappingsplott uten at TH har vært involvert (men potensielt med andre kryptokriminelle medhjelpere)
3. Kryptokriminell GM har brukt dette etter informasjons-utveksling med RU (informasjonsflyten kan ha vært enveis eller toveis, med/uten RU sin viten).

Ja, det blir vanskelig å komme utenom RU på en eller annen måte. Det er nok han som er nøkkelen til løsningen på denne saken.

Citat:
Her er det ikke plass til en GG-hypotese med fantasier om at Skybert-vennen til AEH har orkestrert det hele og som da i tillegg må være krypto-kriminell som på mirakuløst vis også har hatt informasjonsflyt med RU. Det er like sannsynlig at hun ble bortført av romvesener. Science fiction. Nei - bare å fortsette scrolle over dette tøvet.

Du lager det mer komplisert enn det trenger være. RU kunne i teorien være denne såkalte Skybert-vennen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in