2022-04-27, 21:31
Medlem
[quote=Skaraborg2|80042566]Detta vet vi förstås inte men det kan vara möjligt.

Hon har tydligen gått i i rök. Kanske insåg redan då att ett gruvhål var ett perfekt ställe att göra sig av med "problem". Kanske tyckte han att konceptet var så "lyckat" att han gjorde det en gång till? Fast nu blev det "problem" för hans del. "Problemet" överlevde vilket definitivt inte var något han hade räknat med.

Ja man får ju verkligen hoppas att även polisen börjar nysta i dessa teorier, skulle inte förvåna mig om frun också fått smaka hans medicin, eftersom ngn skrev att hon va rädd för hedersmord.
Citera
2022-04-27, 21:33
Medlem
sykkelpumps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
I naturen finns det mycket som kan vara farligt, men vi förstör inte naturen och barnsäkrar kulturarv för att ett vuxet barn från Afghanistan inte kan hantera håligheter, stenar m.m.

Det vi gör, är som denna pappa gör, han som hittade kvinnan när han var ute skogen med sina barn. Vi visar våra barn spännande platser som gruvhål, ruiner, och andra spännande saker medan vi lär dem hur vi vistas i naturen, på samma sätt som vi lär barnen om trafik och övergångsställen.

När jag tänker på saken så har jag en gammal grävd brunn på landet med ett löst trälock. Dags att leta efter lik?

Nej det är dags att sätta fast locket, en brunn får inte ha ett lock som ett barn kan klara av att flytta.
Citera
2022-04-27, 21:34
Medlem
exoticspices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Samma källa:

"Mohamads fru fick även hon avslag på sin asylansökan, men hennes ärende behandlades som ett separat mål. Migrationsverket skriver bland annat i beslutet att hustruns identitet inte är styrkt, och att hon uppgett två olika namn under asylansökningsprocessen. Kvinnan har skyllt detta på att hon är analfabet."

//

Citat från Migationsverket:

[...]"Vidare konstaterar Migraionsverket att du har ansökt om asyl i Sverige under namnet Theresa men att du under asylutredningen (den 28 mars 2017) har uppgett att du heter Parisa.[...]"
Det förklarar saken. Jag missade det citatet med viktig och informativ info om hennes namn som hon uppgav felaktigt med flit och skyllde på att hon är analfabet. Men att skriva kärleksförklaringar till maken på Facebook, det kunde hon utan problem.
Citera
2022-04-27, 21:36
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Samma källa:

"Mohamads fru fick även hon avslag på sin asylansökan, men hennes ärende behandlades som ett separat mål. Migrationsverket skriver bland annat i beslutet att hustruns identitet inte är styrkt, och att hon uppgett två olika namn under asylansökningsprocessen. Kvinnan har skyllt detta på att hon är analfabet."

//

Citat från Migationsverket:

[...]"Vidare konstaterar Migraionsverket att du har ansökt om asyl i Sverige under namnet Theresa men att du under asylutredningen (den 28 mars 2017) har uppgett att du heter Parisa.[...]"

Typiskt afghanska kvinnonamn...
Citera
2022-04-27, 21:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Loekskal
Nja. Inte längre…
De är extremt lika på bilden från samnytt och bilden från fikarasten med banan och granatäpple. Samma gradbeteckning, uniform, patchar, pennplacering samt att man kan urskönja att bådas förnamn börjar på A.
Det känns ju märkligt att det i samma bekantskapskrets finns fler än en Sergeant från den Afghanska Armen.
Men nu när jag ser den sista bilden på MGM så är varken han och verkligen inte ”Mr.Jaquob” speciellt lika den bild som ska föreställa MGM från sin tid i Afghanska Armen.

Ligger den riktiga Sgt.Naqibullah i ett gruvhål i Norberg måntro?

Verkar vara 2 olika personer, reagerade när samnytt blev länkat här och mer så när jag bläddrade bakåt och såg de tidigare bilderna, och jag är inte bra på sådant.
Citera
2022-04-27, 21:45
Medlem
Morticians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Jag gissar på 16-18 års fängelse.
Livstid behövs vid gärningar som t.ex Dalaröpappan som eldade upp sina barn i den låsta sommarstugan.
Eller för Leif Axemyr tydligen
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/p6W73W/mordade-ministerns-son-inlast-i-over-20-ar
Citera
2022-04-27, 21:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av exoticspice
Det förklarar saken. Jag missade det citatet med viktig och informativ info om hennes namn som hon uppgav felaktigt med flit och skyllde på att hon är analfabet. Men att skriva kärleksförklaringar till maken på Facebook, det kunde hon utan problem.
Skicka ut nu!
Citera
2022-04-27, 21:49
Medlem
AdMortems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rogerQ
Kan du förklara lite närmare vilken sida denna hacker har mipplat med? Vem är du ytligt bekant med? Ytligt bekant med MGM?
Facebooksidorna I tråden var först två normala. Sedan gick jag in igen på samma länkar då var det två profiler med samma motiv av blomfält.

Dubbelkollade då jag tagit screenshot på gärningsmannen då jag försökte leta efter sådant han lagt upp (för att klura ut vilken folkgrupp han är), då plötsligt var den ena profilen korrekt.
Sedan har jag enbart kunnat hitta två andra. Först ingen annan än de länkade, sedan två till. Men folk i tråden diskuterar flertalet andra? Som jag inte kan hitta.
Såg först vänlista, sedan gick de inte.

Jag vill inte outa personen men det är någon som erbjudit mig att besöka hen I annat land och som släktingar åkt till och som ska vara en väldigt öppen person. Jag undrar såklart hur de känner varandra eftersom. Det sociala gör måhända att det är en slump, sedan kan såklart folk försöka ha bekantskaper som är särskilt välkomnande och gästfria. Men det känns lite kusligt eftersom det kan bli mycket farligt med män som MGM

Jag har brutit kontakten med många i min släkt och vill inte återuppta den eller kontakta deras vänner. Men jag funderar såklart om det kan finnas kopplingar som gör det möjligt att ta reda på vart han kommer ifrån.

Jag undrar verkligen var hans fru är exempelvis.
Citera
2022-04-27, 21:50
Medlem
AdMortems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Helge.Palmcrantz
Typiskt afghanska kvinnonamn...
Grekiska?

Jag funderar över om det finns särskilt allvarliga skäl till att de försökt dumpa de egentliga identiteterna.
Senast redigerad av AdMortem 2022-04-27 kl. 21:53.
Citera
2022-04-27, 21:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nitromethane
Håller med ngt måste göras åt packet som politikerna tagit hit, Somalier, Afghaner, mfl. dom tillför inte ett skit till detta land.
Det de tillför är problem som kostar skattebetalarna en massa i onödan.
Citera
2022-04-27, 21:54
Medlem
Skaraborg2s avatar
Kanske häktet i Halmstad.

Citat:
Ursprungligen postat av Nitromethane
På vilket häkte sitter idioten nu, antar att inte Norberg har ngt häkte.

Jag vet inte men kan tänka mig häktet i Halmstad.
Citera
2022-04-27, 22:11
Medlem
AdMortems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2
Jag vet inte men kan tänka mig häktet i Halmstad.
Är inte det lite väl långt ifrån?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in