2022-04-27, 14:18
Medlem
RedXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av herrgurka
Hur tror ni Märtha och Hans hade funkat? Känns som att han är ett bättre exempel på det hon påstås söka än Axel.

De hade i alla fall funkat bättre än Axel och Bodil.
Citera
2022-04-27, 15:41
Medlem
Bodil är iallafall inne i GVFÖ-gruppen på Facebook och skratt-reagerar på bilder som föreställer Tant Gredelin etc. Hade man velat läsa alla hoppfulla kommentarer om experimentet inte avlöpte väl verkligen?
Citera
2022-04-27, 17:56
Medlem
wendy1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av epadator
Vill man öka andelen lyckade matchningar måste man sluta ta med dessa moderna feministkvinnor med ologiska krav. Elina, Susanna, Märtha.

Nä, men hetare snubbar behövs.
Citera
2022-04-27, 18:10
Medlem
wendy1s avatar
Hetare snubbar behövs.
Syftar absolut inte på Axel utan överlag. Inget fel på Axel. Tror det finns många som finner honom attraktiv.
Dock verkar de ej se till vad respektive kvinna önskat.
Citera
2022-04-27, 18:21
Medlem
hasselmuzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Locifer
Nej det är klart att alla inte vill. Men då får de ägna livet åt ytligt skit som "heminredning" och "resor".

När hon blir äldre och inte kan ragga upp män på sina resor så blir det Gambia för henne.

Heminredning och resor hänger inte ihop alls. Heminredaren är på hemmaplan och resälskaren lägger inte pengar på heminredning som istället kan användas på spännande resor.

Gambia tror jag inte är ett alternativ för Märta, fördomsfull som jag är. En gambian skulle nog inte gå hem i hennes bekantskapskrets är min känsla
Citera
2022-04-27, 18:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wendy1
Dock verkar de ej se till vad respektive kvinna önskat.

Det gör de. Däremot är kvinnor för det mesta inte ärliga med vad de egentligen vill ha. Att ha självförtroende är den viktigaste faktorn för män.

Så komiskt med den där tjejen Jannica som var med för några år sedan. Hon fick en Ryan Gosling-kopia i Magnus. Vid en första anblick på bröllopet blev hon överlycklig, knäsvag och förälskad. Så märkte hon att han var en tönt och då vände hon på steken och blev elak, tryckte ner honom och begärde skilsmässa.

Ytterst få kvinnor klarar av att vara den starkare och mer självsäkra parten i en relation. Det visas gång på gång på gång på gång i den här serien. I alla par som hållt i serien har mannen varit den mentalt starkare parten. I de fall där kvinnan har varit den starkare parten har det slutat i katastrof varenda gång.
Senast redigerad av Keus 2022-04-27 kl. 18:42.
Citera
2022-04-27, 18:57
Medlem
DeValeras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Steff83
Det är lite det jag menar. Varför måste man prompt säga det inför TV-kameran? Och som sagt, hon var uppenbarligen inte mogen för att vara med här. Hon har större chans att hitta det hon söker på egen hand.

Sen är dom en dålig matchning. Men det är en helt annan sak. Det är alltid med ett sådant par varje säsong där experterna valt att experimentera lite väl mycket. Bara det när kvinnan är en bit äldre så måste man vara lite mer noggrann. Axel saknar mognad. Han är en pojke ännu. Inget fel i det. Men han hade säkert funkat bättre med en lite yngre tjej.

Märtha verkar inte förstå att hon ska göra TV. När hon ansökt och tackat ja till inbjudan att delta så måste hon förstå att hon har vissa skyldigheter. Hon har en skyldighet mot produktionsbolaget, mot Svt samt mot tittarna. Hur skulle det se ut om alla deltagare hoppade av? Då blir det inget program. Dessutom skadar det inte att vara lite schysst mot sin partner även om man inte attraheras av denne. För Märtha verkade det bara handla om mig mig mig utan hänsyn till övriga inblandade.

Deltagarna ska först och främst se det som att de deltar i en reality show. Sedan kanske något par finner varandra som tex tacosarna och pk-paret i Årsta och det får dom se som rena bonusen.
Senast redigerad av DeValera 2022-04-27 kl. 19:12.
Citera
2022-04-27, 19:12
Medlem
DeValeras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Locifer
Nej det är klart att alla inte vill. Men då får de ägna livet åt ytligt skit som "heminredning" och "resor".

När hon blir äldre och inte kan ragga upp män på sina resor så blir det Gambia för henne.

Det kan nog stämma. Hon är 33 år och blir inte yngre. Om några år har förmodligen hennes attraktionsförmåga sjunkit en bit. Det kanske slutar med att hon får ta det hon kan få..... Hon kan självklart träffa en snygg 40+, det finns en del frånskilda sådana. Men du får hon räkna med rollen som styvmamma. Gambia är självklart ett alternativ, men hon ser ännu allt för bra ut för att hamna där.

Nu var jag kanske lite elak, men som kvinna gäller det att smida medans järnet är varmt.

Om hon verkligen är intresserad av sådant. Hon lever sambo med en vovve och hunden kanske är som ett substitut för kille och barn. Ett gott sådant vill jag säga, mindre bekymmer med en hund. Tror det finns fler som lever i par /familjeliv som önskar sig hennes frihet.
Citera
2022-04-27, 19:30
Medlem
Enmansdemos avatar
Tackar

Citat:
Ursprungligen postat av Lostworld
Hur kunde du missa hennes pappa? Han höll ju t o m tal på bröllopet.

Stilig man helt klart.
Som tjej vill man givetvis inte ha en man som är "blek" och svag i förhållande till ens pappa.
Har man en bra relation till sin pappa så har ju detta varit en förebild genom livet och format en under uppväxten, både medvetet och omedvetet.
Bilder, varsågod:
https://imgur.com/a/VvwINqb
Jag vet inte vad stilig innebär, man måste ju uteslutande bo i andra hand i en kvinnohjärna för detta, har du nånsin hört en kille säga att en tjej var stilig? om han tidigare var snygg men på ålderns höst vart stilig så är det ättestupan som gäller
Om jag ser Gustav Mandelman i en TV-studio (Hjulet) iförd sin basker & hängslen då anser jag att du anser honom vara stilig

Det var förövrigt ett pedagogiskt & korrekt sätt att beskriva en annan slags daddy issues? att hitta någon som är lik en förebild indikerar att den nye mannen ska bli en förebild för dig också & sedan bara addera romantik och attraktion till det, så när ni har busig sex finns ingen risk för förväxlande bilder :P

Precis som att gifta sig med sina mommy issues som varit viktig under uppväxten och format en under uppväxten, både medvetet och omedvetet, fick du upp bilder i huvudet, varsågod:
Om jag ska tala för mig själv, blir jag extremt avtänd om jag ser en tjej som påminner om morsan
Senast redigerad av Enmansdemo 2022-04-27 kl. 20:22.
Citera
2022-04-27, 20:26
Medlem
wendy1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Keus
Det gör de. Däremot är kvinnor för det mesta inte ärliga med vad de egentligen vill ha. Att ha självförtroende är den viktigaste faktorn för män.

Så komiskt med den där tjejen Jannica som var med för några år sedan. Hon fick en Ryan Gosling-kopia i Magnus. Vid en första anblick på bröllopet blev hon överlycklig, knäsvag och förälskad. Så märkte hon att han var en tönt och då vände hon på steken och blev elak, tryckte ner honom och begärde skilsmässa.

Ytterst få kvinnor klarar av att vara den starkare och mer självsäkra parten i en relation. Det visas gång på gång på gång på gång i den här serien. I alla par som hållt i serien har mannen varit den mentalt starkare parten. I de fall där kvinnan har varit den starkare parten har det slutat i katastrof varenda gång.

Ok det tror jag icke. Jag klarar av det och mitt förhållande är på år 20 nu. Tror inte du har rätt. Snarare så parar de ihop kvinnor med män de finner oattraktiva, då går det ej. Kvinnor är mkt mer noga med det än män. Män kan ligga med vad som. Där ligger problemet. De sk "experterna" tror att mannens personlighet ska räcka vilket den inte gör och kvinnorna surar ihop på skiten.
Citera
2022-04-27, 20:46
Medlem
Enmansdemos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Keus

Tack för att du påminde mig om skönheten Jannica, titta nu har hon hittat en ny fantastisk stark man https://www.instagram.com/p/CJOI8rhj2Ta/ som råkar vara blond som henne själv för så brukar det ju aldrig vara generellt sätt, vad säger det dig?
Citera
2022-04-27, 20:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wendy1
Ok det tror jag icke. Jag klarar av det och mitt förhållande är på år 20 nu. Tror inte du har rätt. Snarare så parar de ihop kvinnor med män de finner oattraktiva, då går det ej. Kvinnor är mkt mer noga med det än män. Män kan ligga med vad som. Där ligger problemet. De sk "experterna" tror att mannens personlighet ska räcka vilket den inte gör och kvinnorna surar ihop på skiten.

Blanda inte in dig själv. Det finns alltid undantag. Jag pratar om hur det är i normalfallet och då klarar inte kvinnor att vara den starkare parten.

Du pratar om att männen som blir dumpade är oattraktiva. Min poäng är att de är oattraktiva för att de är svaga och saknar självförtroende.

Men om de hade varit söta kvinnor hade de kunnat komma undan med att vara svaga med svagt självförtroende.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in